Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Endo i egzogenne uwarunkowania zaburzeń zachowań

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR11EIE-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Endo i egzogenne uwarunkowania zaburzeń zachowań
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gołembowska
Prowadzący grup: Żaneta Freund, Monika Gołembowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna i rozumie teorie, metodologię i terminologię ogólną i szczegółową z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, a w szczególności z zakresu zaburzeń zachowania (K_W03);

W02 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń (K_W14);

W03 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17);

U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

- właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji,

- dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01);

U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej, a w szczególności wiedzy z zakresu zaburzeń zachowania i niedostosowania społecznego (K_U02);

K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03);

K02 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_K10).











Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gołembowska
Prowadzący grup: Żaneta Freund, Monika Gołembowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna i rozumie teorie, metodologię i terminologię ogólną i szczegółową z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, a w szczególności z zakresu zaburzeń zachowania (K_W03);

W02 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń (K_W14);

W03 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17);

U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

- właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji,

- dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01);

U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej, a w szczególności wiedzy z zakresu zaburzeń zachowania i niedostosowania społecznego (K_U02);

K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03);

K02 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_K10).











Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)