Terapie w resocjalizacji - terapia pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR12TRP-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Terapie w resocjalizacji - terapia pedagogiczna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Żuchowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Żuchowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W05 - koncepcje resocjalizacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów W08 - zasady i normy etyczne obowiązujące w zakresie terapii i resocjalizacji W11 - organizację i metodyki kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie integracyjnym i włączającym, w szczególności modele współpracy pedagogów specjalnych (resocjalizacyjnych) z nauczycielami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami, oraz modele indywidualizacji lekcji, efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć W23 - metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych; zasady współpracy wychowawców ze środowiskiem otwartym; metody pracy nauczyciela, wychowawcy i pedagoga szkolnego, realizujących zadania resocjalizacyjne, kuratora sądowego, w ośrodkach kuratorskich; metody twórczej resocjalizacji w środowisku otwartym: teatr resocjalizacyjny, resocjalizację przez sport, muzykoterapię, plastykoterapię i dramę; zagadnienie superwizji w resocjalizacji; metody pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym i placówkach wsparcia dziennego streetworkerów i pedagogów U01 - wykorzystywać i integrować wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych w celu analizy problemów terapeutycznych i resocjalizacyjnych U04 - diagnozować złożone sytuacje terapeutyczne i resocjalizacyjne, projektować i prowadzić zajęcia z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów U07 - prowadzić zajęcia w grupie zróżnicowanej, indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz wykorzystywać zasady i metody indywidualnego projektowania zajęć K11 - okazywania empatii uczniom lub wychowankom potrzebującym wsparcia i pomocy K14 - współpracy z nauczycielami lub terapeutami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Dydaktyka szczegółowa Metodyka pracy pedagoga szkolnego |
|
Bilans pracy studenta: | 50 godzin = 2 ECTS 30 godzin laboratoriów + 20 godzin pracy własnej studenta Praca własna obejmuje: przygotowanie się do zajęć studiowanie literatury przygotowanie konspektu zajęć do przeprowadzenia na laboratoriach |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Żuchowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Żuchowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W05, W08, W11 , W23 , U01, U04 , U07, K11, K14 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | ||
Bilans pracy studenta: | 50 godzin = 2 ECTS 30 godzin laboratoriów + 20 godzin pracy własnej studenta Praca własna obejmuje: przygotowanie się do zajęć studiowanie literatury przygotowanie konspektu zajęć do przeprowadzenia na laboratoriach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.