Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ortodydaktyka i pomoc dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR23OIP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ortodydaktyka i pomoc dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Agnieszka Latoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_1 posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej z uwzględnieniem zasad ortodydaktyki, oraz ich prawidłowości i zakłóceń - [K_W15]

W_2 posiada wiedzę na temat celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji wspierających uczniów ze specjalnymi potrzebami - [ K_W20]

W_3 posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,w środowisku szkolnym - [K_W22]

U_1 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu ortodydaktyki w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w stosunku do osób o szczególnych potrzebach edukacyjnych - [K_U17]

U_2 potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) i z osobami o szczególnych potrzebach edukacyjnych - [K_U23]

K_1 jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku szkolnym [K_K10]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika resocjalizacyjna, rozwijanie umiejętności interpersonalnych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Agnieszka Latoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_1 posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej z uwzględnieniem zasad ortodydaktyki, oraz ich prawidłowości i zakłóceń - [K_W15]

W_2 posiada wiedzę na temat celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji wspierających uczniów ze specjalnymi potrzebami - [ K_W20]

W_3 posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,w środowisku szkolnym - [K_W22]

U_1 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu ortodydaktyki w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w stosunku do osób o szczególnych potrzebach edukacyjnych - [K_U17]

U_2 potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) i z osobami o szczególnych potrzebach edukacyjnych - [K_U23]

K_1 jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku szkolnym [K_K10]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika resocjalizacyjna, rozwijanie umiejętności interpersonalnych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)