Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Terapie w resocjalizacji - socjoterapia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR24TAR-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Terapie w resocjalizacji - socjoterapia
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – student ma wiedzę o przyczynach i mechanizmach zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych, zwłaszcza będących konsekwencją ograniczonych zdolności/możliwości rodzica do nawiązania prawidłowej relacji z członkami rodziny. Rozumie wyzwania, jakie stoją w związku z tymi doświadczeniami dzieci i młodzieży przed wychowawcą - K_W22

W02 - student posiada podstawową wiedzę o zastosowaniu Modelu tworzenia sytuacji socjoterapeutycznych J. Strzemiecznego i współautorów (koncepcji socjoterapii) w pracy socjoterapeutycznej z dziećmi i młodzieżą ze środowisk dysfunkcjonalnych realizowanej na terenie placówek oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych, oraz rozumie warunki prowadzenia działań socjoterapeutycznych według tego modelu - K_W23

U01 – Student potrafi właściwie zaprojektować diagnozę indywidualnego przypadku stosując Model tworzenia sytuacji socjoterapeutycznych oraz w oparciu o rezultaty tej diagnozy zaprojektować indywidualny plan korekcyjny dla wychowanka i włączyć go do planu pracy z grupą socjoterapeutyczną K_U04.

U02 – student potrafi zaprojektować i zrealizować ćwiczenia dla grupy socjoterapeutycznej z uwzględnieniem prawidłowości rozwoju grupy dziecięcej i młodzieżowej - K_U23.

K01 Student przygotowuje diagnozę indywidualnego przypadku i plan pomocy wychowankowi z uwzględnieniem standardów etycznych obowiązujących w pomocy psychologicznej- K_K13

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)