Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Terapia behawioralno - kognitywistyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PS-K5TBK-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Terapia behawioralno - kognitywistyczna
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Grzankowska
Prowadzący grup: Izabela Grzankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

1. W01 Student ma wiedzę na temat zdrowia psychicznego i jego zaburzeń, ich rozpoznawania oraz interwencji psychoterapeutycznej i profilaktyki (K_W05)

2. W02 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla założeń terapii behawioralno-kognitywnej w zakresie rozpoznawania problemu, oddziaływań terapeutycznych i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z prowadzeniem psychoterapii w nurcie behawioralno-kognitywnym (K_W11).

3. U01 Student potrafi stosować założenia terapii behawioralno-kognitywnej w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów klinicznych właściwych dla terapii behawioralno-kognitywnej (K_U05).

4. U02 Student potrafi rozpoznawać zjawiska psychopatologiczne, przeprowadzić postępowanie diagnostyczne oraz tworzyć plan terapii kognitywno-behawioralnej dla osób z różnych grup ryzyka i zaburzeń psychicznych (K_U08)

5. K01 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek na drodze terapii kognitywno-behawioralnej (K_K03).

6. K02 Student jest aktywny w poszukiwaniu nowej wiedzy i niestandardowych rozwiązań, wychodzących poza tradycyjnie przyjmowane w nurcie terapii kognitywno-behawioralnej(K_K06)

7. K03 rozpoznaje potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i somatycznego oraz propaguje zasady dbałości o zdrowie psych.i fizyczne (K_K08)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zaliczony wykład z Terapii behawioralno - kognitywnej na IV roku.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Grzankowska
Prowadzący grup: Anna Kornetowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

1. W01 Student ma wiedzę na temat zdrowia psychicznego i jego zaburzeń, ich rozpoznawania oraz interwencji psychoterapeutycznej i profilaktyki (K_W05)

2. W02 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla założeń terapii behawioralno-kognitywnej w zakresie rozpoznawania problemu, oddziaływań terapeutycznych i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z prowadzeniem psychoterapii w nurcie behawioralno-kognitywnym (K_W11).

3. U01 Student potrafi stosować założenia terapii behawioralno-kognitywnej w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów klinicznych właściwych dla terapii behawioralno-kognitywnej (K_U05).

4. U02 Student potrafi rozpoznawać zjawiska psychopatologiczne, przeprowadzić postępowanie diagnostyczne oraz tworzyć plan terapii kognitywno-behawioralnej dla osób z różnych grup ryzyka i zaburzeń psychicznych (K_U08)

5. K01 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek na drodze terapii kognitywno-behawioralnej (K_K03).

6. K02 Student jest aktywny w poszukiwaniu nowej wiedzy i niestandardowych rozwiązań, wychodzących poza tradycyjnie przyjmowane w nurcie terapii kognitywno-behawioralnej(K_K06)

7. K03 rozpoznaje potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i somatycznego oraz propaguje zasady dbałości o zdrowie psych.i fizyczne (K_K08)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zaliczony wykład z Terapii behawioralno - kognitywnej na IV roku.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kornetowska
Prowadzący grup: Anna Kornetowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

1. W01 Student ma wiedzę na temat zdrowia psychicznego i jego zaburzeń, ich rozpoznawania oraz interwencji psychoterapeutycznej i profilaktyki (K_W05)

2. W02 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla założeń terapii behawioralno-kognitywnej w zakresie rozpoznawania problemu, oddziaływań terapeutycznych i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z prowadzeniem psychoterapii w nurcie behawioralno-kognitywnym (K_W11).

3. U01 Student potrafi stosować założenia terapii behawioralno-kognitywnej w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów klinicznych właściwych dla terapii behawioralno-kognitywnej (K_U05).

4. U02 Student potrafi rozpoznawać zjawiska psychopatologiczne, przeprowadzić postępowanie diagnostyczne oraz tworzyć plan terapii kognitywno-behawioralnej dla osób z różnych grup ryzyka i zaburzeń psychicznych (K_U08)

5. K01 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek na drodze terapii kognitywno-behawioralnej (K_K03).

6. K02 Student jest aktywny w poszukiwaniu nowej wiedzy i niestandardowych rozwiązań, wychodzących poza tradycyjnie przyjmowane w nurcie terapii kognitywno-behawioralnej(K_K06)

7. K03 rozpoznaje potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i somatycznego oraz propaguje zasady dbałości o zdrowie psych.i fizyczne (K_K08)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zaliczony wykład z Terapii behawioralno - kognitywnej na IV roku.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)