Seminarium monograficzne-empiryczne Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 - podstawy teoretyczne skali SB5
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PS4SMES-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium monograficzne-empiryczne Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 - podstawy teoretyczne skali SB5 |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i narzędzi oceny funkcjonowania intelektualnego dzieci i młodzieży, a także planowania i przeprowadzania badań empirycznych, oraz o stosowania statystycznej analizy zgromadzonych danych (K_W10) W 02 zna zasady etyczne i prawne uwarunkowania badań naukowych z udziałem dzieci i młodzieży oraz wykonywania zawodu psychologa (K_W14) U 01 potrafi przełożyć zalecenia i zakazy kodeksów etycznych zawodu psychologa na działania podejmowane w praktyce psychologicznej oraz potrafi ocenić przydatność typowych metod i narzędzi stosowanych w psychologii do realizacji celów diagnozy poziomu intelektualnego dzieci i młodziezy (K_U04) U 02 potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi (zarówno dziećmi jak i ich rodzicami) oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (szkół, instytucji edukacyjnych itp.) (K_U10 ) U 03 potrafi przeprowadzić analizę statystyczną zgromadzonych danych, posługując się właściwymi metodami wybranego pakietu statystycznego (np. STATISTICA lub SPSS) dla celów diagnozy funkcjonowania intelektualnego dzieci i młodzieży (K_U15 ) K 01 przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej Potrafi dokonać analizy własnych działań w obszarze interwencji i wspomagania rozwoju dziecka oraz wskazać ewentualne możliwości modyfikacji swoich przyszłych działań (K_K02) K 02 jest systematyczny i wytrwały w pracy nad długoterminowymi projektami naukowymi, edukacyjnymi, pomocowymi i promocyjnymi, a także rozumie potrzebę ciągłego dokształcania w zakresie stosowania aktualnych i standaryzowanych metod oceny rozwoju intelektualnego dzieci i młodzieży (K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | zaliczone zajęcia z metod badania inteligencji oraz metod badania rozwoju, zainteresowanie problematyką diagnozy intelektu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.