Pomiar i wartościowanie w muzyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW-I35PWM-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pomiar i wartościowanie w muzyce |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Zwolińska | |
Prowadzący grup: | Ewa Zwolińska | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - Opisuje za pomocą odpowiedniej terminologii problematykę rozwoju muzycznego człowieka na różnych etapach edukacji i wyjaśnia dylematy związane z prowadzeniem badań diagnostycznych w tym zakresie (K_W08; K_W10; K_W16). W02 - Rozpoznaje i diagnozuje nieprawidłowości w rozwoju muzycznym dziecka (ucznia) i wskazuje odpowiednie rodzaje kompensacyjnych oddziaływań dydaktycznych (K_W08; K_W10; K_W16). W03 – posiada podstawowe zasady etyki zawodowej prowadzenia oddziaływań pedagogicznych w zakresie wczesnej edukacji muzycznej (K_W15). W zakresie umiejętności student: U01 - Formułuje i rozwiązuje problemy badawcze związane z procesem rozwoju audiacji (K_U05; K_U17). U02 – Obserwuje i wnioskuje zdarzenia i sytuacje związane z prowadzoną działalnością pedagogiczną (K_U01; K_U05; K_U17). U03 - Posługuje się narzędziami (w tym z wykorzystaniem technologii cyfrowych) monitorowania, kontroli i analizy przebiegu procesu uczenia się muzyki (K_U01; K_U17; K_U18). W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - Wykazuje rozumienie specyfiki podejścia badawczego opartego na teorii uczenia się muzyki (K_K05; K_K07). K02 - Wykazuje otwartość i aktywnie uczestniczy w badaniach dotyczących osiągnięć muzycznych; przewodzi i kieruje zespołami badawczymi skupionymi na rozwoju muzycznym (K_K01; K_K05; K_K07). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych określają, że student: Posiada wiedzę o sposobach: a) pomiaru różnych form aktywności muzycznej człowieka; b) opisu gromadzonych danych empirycznych; wartościowania osiągnięć muzycznych uczniów.. Posiada umiejętności praktycznego: a) wykorzystania wiedzy metodologicznej w edukacji muzycznej, formułowania opinii oraz krytycznego analizowania wyników badań w różnych rodzajach aktywności muzycznej; b) włączania zdobytej na podstawie badań wiedzy do praktyki w celu podniesienia jakości i skuteczności procesu kształcenia muzycznego; rozwiązywania konkretnych problemów w zakresie edukacji muzycznej. Posiada kompetencje do: a) pracy badawczej w grupach (zespołach) realizujących cele artystyczne w zakresie muzyki; b) kierowania zespołami badawczymi; przekazywania wyników badań dotyczących rozwoju muzycznego człowieka poprzez audiację. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Zwolińska | |
Prowadzący grup: | Ewa Zwolińska | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - Opisuje za pomocą odpowiedniej terminologii problematykę rozwoju muzycznego człowieka na różnych etapach edukacji i wyjaśnia dylematy związane z prowadzeniem badań diagnostycznych w tym zakresie (K_W08; K_W10; K_W16). W02 - Rozpoznaje i diagnozuje nieprawidłowości w rozwoju muzycznym dziecka (ucznia) i wskazuje odpowiednie rodzaje kompensacyjnych oddziaływań dydaktycznych (K_W08; K_W10; K_W16). W03 – posiada podstawowe zasady etyki zawodowej prowadzenia oddziaływań pedagogicznych w zakresie wczesnej edukacji muzycznej (K_W15). W zakresie umiejętności student: U01 - Formułuje i rozwiązuje problemy badawcze związane z procesem rozwoju audiacji (K_U05; K_U17). U02 – Obserwuje i wnioskuje zdarzenia i sytuacje związane z prowadzoną działalnością pedagogiczną (K_U01; K_U05; K_U17). U03 - Posługuje się narzędziami (w tym z wykorzystaniem technologii cyfrowych) monitorowania, kontroli i analizy przebiegu procesu uczenia się muzyki (K_U01; K_U17; K_U18). W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - Wykazuje rozumienie specyfiki podejścia badawczego opartego na teorii uczenia się muzyki (K_K05; K_K07). K02 - Wykazuje otwartość i aktywnie uczestniczy w badaniach dotyczących osiągnięć muzycznych; przewodzi i kieruje zespołami badawczymi skupionymi na rozwoju muzycznym (K_K01; K_K05; K_K07). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych określają, że student: Posiada wiedzę o sposobach: a) pomiaru różnych form aktywności muzycznej człowieka; b) opisu gromadzonych danych empirycznych; wartościowania osiągnięć muzycznych uczniów.. Posiada umiejętności praktycznego: a) wykorzystania wiedzy metodologicznej w edukacji muzycznej, formułowania opinii oraz krytycznego analizowania wyników badań w różnych rodzajach aktywności muzycznej; b) włączania zdobytej na podstawie badań wiedzy do praktyki w celu podniesienia jakości i skuteczności procesu kształcenia muzycznego; rozwiązywania konkretnych problemów w zakresie edukacji muzycznej. Posiada kompetencje do: a) pracy badawczej w grupach (zespołach) realizujących cele artystyczne w zakresie muzyki; b) kierowania zespołami badawczymi; przekazywania wyników badań dotyczących rozwoju muzycznego człowieka poprzez audiację. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.