Teoria uczenia się muzyki według E.E. Gordona
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW-I35TUG-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria uczenia się muzyki według E.E. Gordona |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Zwolińska | |
Prowadzący grup: | Ewa Zwolińska | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - Opisuje za pomocą odpowiedniej terminologii rozwój muzyczny człowieka od urodzenia do dorosłości; Charakteryzuje procedury związane z rozwojem audiacji wstępnej i właściwej (K_W01; K_W06); W02 - Rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe etapy w rozwoju muzycznym dziecka (ucznia) i wskazuje rodzaje kompensacyjnych oddziaływań dydaktycznych (K_W03; K_W08). W03 – Zna podstawowe założenia teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona (K_W01; K_W06). W zakresie umiejętności student: U01 - Planuje i realizuje działania dydaktyczne w różnych grupach wiekowych adekwatnie do zróżnicowanego, indywidualnego poziomu uzdolnień muzycznych (K_U02; K_U04; K_U22); U02 - Kieruje pracą zespołu klasowego; Posługuje się (samodzielnie i właściwie) narzędziami monitorowania i kontroli przebiegu procesu uczenia się muzyki (K_U04). W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - Rozumie specyfikę i odmienność podejścia dydaktycznego opartego na teorii uczenia się muzyki w porównaniu z innymi koncepcjami rozwijania aktywności muzycznej (wykazuje gotowość intelektualną, emocjonalną i moralną do przyjęcia odpowiedzialności za rozwój muzyczny wychowanka w pracy zawodowej) (K_K01); K02 - Wykazuje otwartość i chęć aktywnego uczestnictwa w projektach artystycznych; Docenia znaczenie edukacji muzycznej, uznając konieczność sekwencyjnego i systematycznego oddziaływania od wczesnego dzieciństwa (K_K02). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych określają, że student: 1. Posiada wiedzę o: a) różnych formach aktywności muzycznej człowieka, metodach, technikach i narzędziach opisu (poszukiwania danych); b) sposobach modelowania zachowań muzycznych i zachodzących w nich procesach; identyfikowaniu prawidłowości nimi rządzących. 2. Posiada umiejętności: a) praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej z teorii uczenia się muzyki, poszerzonej o własne opinie oraz krytyczny dobór danych i metod analizy różnych rodzajów aktywności muzycznej; b) wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, poszerzonej o krytyczną analizę jej skuteczności i przydatności; samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnych problemów i przeprowadzania procedury podjęcia rozstrzygnięć w tym zakresie. 3. Posiada kompetencje do: a) aktywnego uczestnictwa w grupach (zespołach) realizujących cele artystyczne w zakresie muzyki; kierowania zespołami i proponowania odpowiednich programów; b) komunikowania się z otoczeniem, przekazywania podstawowej wiedzy na temat rozwoju muzycznego człowieka poprzez audiację, samodzielnego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności oraz brania odpowiedzialności za powierzone zadania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Zwolińska | |
Prowadzący grup: | Ewa Zwolińska | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - Opisuje za pomocą odpowiedniej terminologii rozwój muzyczny człowieka od urodzenia do dorosłości; Charakteryzuje procedury związane z rozwojem audiacji wstępnej i właściwej (K_W01; K_W06); W02 - Rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe etapy w rozwoju muzycznym dziecka (ucznia) i wskazuje rodzaje kompensacyjnych oddziaływań dydaktycznych (K_W03; K_W08). W03 – Zna podstawowe założenia teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona (K_W01; K_W06). W zakresie umiejętności student: U01 - Planuje i realizuje działania dydaktyczne w różnych grupach wiekowych adekwatnie do zróżnicowanego, indywidualnego poziomu uzdolnień muzycznych (K_U02; K_U04; K_U22); U02 - Kieruje pracą zespołu klasowego; Posługuje się (samodzielnie i właściwie) narzędziami monitorowania i kontroli przebiegu procesu uczenia się muzyki (K_U04). W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - Rozumie specyfikę i odmienność podejścia dydaktycznego opartego na teorii uczenia się muzyki w porównaniu z innymi koncepcjami rozwijania aktywności muzycznej (wykazuje gotowość intelektualną, emocjonalną i moralną do przyjęcia odpowiedzialności za rozwój muzyczny wychowanka w pracy zawodowej) (K_K01); K02 - Wykazuje otwartość i chęć aktywnego uczestnictwa w projektach artystycznych; Docenia znaczenie edukacji muzycznej, uznając konieczność sekwencyjnego i systematycznego oddziaływania od wczesnego dzieciństwa (K_K02). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych określają, że student: 1. Posiada wiedzę o: a) różnych formach aktywności muzycznej człowieka, metodach, technikach i narzędziach opisu (poszukiwania danych); b) sposobach modelowania zachowań muzycznych i zachodzących w nich procesach; identyfikowaniu prawidłowości nimi rządzących. 2. Posiada umiejętności: a) praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej z teorii uczenia się muzyki, poszerzonej o własne opinie oraz krytyczny dobór danych i metod analizy różnych rodzajów aktywności muzycznej; b) wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, poszerzonej o krytyczną analizę jej skuteczności i przydatności; samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnych problemów i przeprowadzania procedury podjęcia rozstrzygnięć w tym zakresie. 3. Posiada kompetencje do: a) aktywnego uczestnictwa w grupach (zespołach) realizujących cele artystyczne w zakresie muzyki; kierowania zespołami i proponowania odpowiednich programów; b) komunikowania się z otoczeniem, przekazywania podstawowej wiedzy na temat rozwoju muzycznego człowieka poprzez audiację, samodzielnego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności oraz brania odpowiedzialności za powierzone zadania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.