Warsztat wczesnego umuzykalniania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW-I35WWU-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat wczesnego umuzykalniania |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosława Gawryłkiewicz | |
Prowadzący grup: | Mirosława Gawryłkiewicz | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – posiada wiedzę o specyfice, prawidłowości i zakłóceniach realizacji komunikowania się podmiotów edukacyjnych w zakresie optymalizacji wczesnej edukacji muzycznej (realizacji celów, form i treści) zarówno w obszarze nieformalnym jak i formalnym [K_W04]. W02– posiada wiedzę o działalności pedagogicznej (w tym aplikacyjnej) i badawczo-rozwojowej placówek oświatowych współpracujących z Katedrą Pedagogiki Muzyki w zakresie diagnozy i realizacji problemów umuzykalniania na trzech etapach (żłobek, przedszkole, szkoła) [K_W10]. W zakresie umiejętności student: U01 – potrafi obserwować sytuacje pedagogiczne i opisywać je posługując się pojęciami wiedzy teoretycznej (teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona), diagnozować i projektować sytuacje zadaniowe w tym zakresie [K_U01]. U02- potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną (w zakresie GTML) w celu diagnozowania i rozwiązywania konkretnych problemów związanych z praktycznym kierowaniem rozwojem muzycznym dziecka w oparciu o repertuar i koncepcję teoretyczną (w tym narzędzia diagnostyczne) E.E. Gordona [K_U03]. U03 – obserwuje, rozpoznaje, diagnozuje i analizuje sytuacje uczniów dotyczące indywidualnych potrzeb rozwijania zdolności uczenia się muzyki; kieruje się konkretnymi (teoretycznymi) racjami wnioskowania w muzyce [K_U05]. U04–potrafi korzystać z dorobku badań nad umuzykalnianiem dziecka i w oparciu o poznane fakty empiryczne ocenić przydatność tradycyjnych i nowych procedur (metod, form, narzędzi) w projektowaniu muzycznych zadań rozwojowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [K_U07]. U05 – analizuje i wskazuje obszary działań (umuzykalniania) wymagające dalszej diagnozy i modyfikacji; potrafi w tym celu eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne w nauczaniu muzyki [K_U14]. W zakresie kompetencji społecznych student: K01 – dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności analityczne w trakcie realizowania muzycznych działań pedagogicznych [K_K01]. K02 - wykazuje cechy refleksyjnego praktyka w ewaluacji i dostosowaniu własnych działań do zmieniających się okoliczności w procesie rozwiązywania problemów umuzykalniania [K_K04]. K03 – odpowiedzialnie i z troską o profesjonalizm potrafi zorganizować (zaprojektować, realizować i opisać) działania pedagogiczne w zakresie wczesnego umuzykalniania [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych określają, że student: Posiada wiedzę o: - Sposobach kierowania rozwojem muzycznym dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona; - Systemie oświatowym i działalności opiekuńczej w Polsce; - Możliwościach włączania edukacji muzycznej w system kształcenia zintegrowanego; - Podstawach teoretycznych muzyki (w tym znajomości podstawowych pojęć teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona). Posiada umiejętności: - Kierowania rozwojem muzycznym dziecka według teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona; - Rozwijania uzdolnień i umiejętności muzycznych dziecka; - Przeprowadzania diagnozy uzdolnień muzycznych dziecka. Posiada kompetencje do: - Odpowiedzialnego realizowania edukacji muzycznej na poszczególnych etapach kształcenia; - Organizowania i realizowania pracy indywidualnej i zespołowej; - Twórczego rozwiązywania problemów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wójcik | |
Prowadzący grup: | Anna Wójcik | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – posiada wiedzę o specyfice, prawidłowości i zakłóceniach realizacji komunikowania się podmiotów edukacyjnych w zakresie optymalizacji wczesnej edukacji muzycznej (realizacji celów, form i treści) zarówno w obszarze nieformalnym jak i formalnym [K_W04]. W02– posiada wiedzę o działalności pedagogicznej (w tym aplikacyjnej) i badawczo-rozwojowej placówek oświatowych współpracujących z Katedrą Pedagogiki Muzyki w zakresie diagnozy i realizacji problemów umuzykalniania na trzech etapach (żłobek, przedszkole, szkoła) [K_W10]. W zakresie umiejętności student: U01 – potrafi obserwować sytuacje pedagogiczne i opisywać je posługując się pojęciami wiedzy teoretycznej (teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona), diagnozować i projektować sytuacje zadaniowe w tym zakresie [K_U01]. U02- potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną (w zakresie GTML) w celu diagnozowania i rozwiązywania konkretnych problemów związanych z praktycznym kierowaniem rozwojem muzycznym dziecka w oparciu o repertuar i koncepcję teoretyczną (w tym narzędzia diagnostyczne) E.E. Gordona [K_U03]. U03 – obserwuje, rozpoznaje, diagnozuje i analizuje sytuacje uczniów dotyczące indywidualnych potrzeb rozwijania zdolności uczenia się muzyki; kieruje się konkretnymi (teoretycznymi) racjami wnioskowania w muzyce [K_U05]. U04–potrafi korzystać z dorobku badań nad umuzykalnianiem dziecka i w oparciu o poznane fakty empiryczne ocenić przydatność tradycyjnych i nowych procedur (metod, form, narzędzi) w projektowaniu muzycznych zadań rozwojowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [K_U07]. U05 – analizuje i wskazuje obszary działań (umuzykalniania) wymagające dalszej diagnozy i modyfikacji; potrafi w tym celu eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne w nauczaniu muzyki [K_U14]. W zakresie kompetencji społecznych student: K01 – dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności analityczne w trakcie realizowania muzycznych działań pedagogicznych [K_K01]. K02 - wykazuje cechy refleksyjnego praktyka w ewaluacji i dostosowaniu własnych działań do zmieniających się okoliczności w procesie rozwiązywania problemów umuzykalniania [K_K04]. K03 – odpowiedzialnie i z troską o profesjonalizm potrafi zorganizować (zaprojektować, realizować i opisać) działania pedagogiczne w zakresie wczesnego umuzykalniania [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych określają, że student: Posiada wiedzę o: - Sposobach kierowania rozwojem muzycznym dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona; - Systemie oświatowym i działalności opiekuńczej w Polsce; - Możliwościach włączania edukacji muzycznej w system kształcenia zintegrowanego; - Podstawach teoretycznych muzyki (w tym znajomości podstawowych pojęć teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona). Posiada umiejętności: - Kierowania rozwojem muzycznym dziecka według teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona; - Rozwijania uzdolnień i umiejętności muzycznych dziecka; - Przeprowadzania diagnozy uzdolnień muzycznych dziecka. Posiada kompetencje do: - Odpowiedzialnego realizowania edukacji muzycznej na poszczególnych etapach kształcenia; - Organizowania i realizowania pracy indywidualnej i zespołowej; - Twórczego rozwiązywania problemów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.