Metodyka edukacji matematycznej w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW-P35MEM-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji matematycznej w przedszkolu |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu (K_W02 K_W18) W02 - posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań z obszaru edukacji matematycznej (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej w wychowaniu przedszkolnym (K_W12) U01 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu (K_U03) U02 - posiada podstawowe zintegrowane umiejętności w zakresie prowadzenia rozumowań matematycznych (K_U21) K01 - dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy przedszkola (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot: Matematyka dla nauczycieli Wymagania wstępne: posiada podstawową, zintegrowaną, wiedzę merytoryczną z zakresu: matematyki (K_W18) posiada podstawowe zintegrowane umiejętności w zakresie: prowadzenia rozumowań matematycznych (K_U21) ma świadomość poziomu swojej wiedzy (w zakresie merytorycznego przygotowania) i umiejętności (K_K01) Przedmiot: Metodyka edukacji matematycznej i projektowanie Wymagania wstępne: posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań z obszaru edukacji matematycznej (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej na pierwszym etapie kształcenia (K_W12) potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej (K_U07) jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych o charakterze dydaktycznym wynikających z roli nauczyciela (K_K07) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu (K_W02 K_W18) W02 - posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań z obszaru edukacji matematycznej (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej w wychowaniu przedszkolnym (K_W12) U01 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu (K_U03) U02 - posiada podstawowe zintegrowane umiejętności w zakresie prowadzenia rozumowań matematycznych (K_U21) K01 - dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy przedszkola (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot: Matematyka dla nauczycieli Wymagania wstępne: posiada podstawową, zintegrowaną, wiedzę merytoryczną z zakresu: matematyki (K_W18) posiada podstawowe zintegrowane umiejętności w zakresie: prowadzenia rozumowań matematycznych (K_U21) ma świadomość poziomu swojej wiedzy (w zakresie merytorycznego przygotowania) i umiejętności (K_K01) Przedmiot: Metodyka edukacji matematycznej i projektowanie Wymagania wstępne: posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań z obszaru edukacji matematycznej (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej na pierwszym etapie kształcenia (K_W12) potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej (K_U07) jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych o charakterze dydaktycznym wynikających z roli nauczyciela (K_K07) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W02 K_W18 K_W12 K_U03 K_U21 K_K09 Efekty przedmiotowe: W01 - posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu W02 - posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań z obszaru edukacji matematycznej (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej w wychowaniu przedszkolnym U01 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu U02 - posiada podstawowe zintegrowane umiejętności w zakresie prowadzenia rozumowań matematycznych K01 - dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy przedszkola |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot: Matematyka dla nauczycieli Wymagania wstępne: posiada podstawową, zintegrowaną, wiedzę merytoryczną z zakresu: matematyki (K_W18) posiada podstawowe zintegrowane umiejętności w zakresie: prowadzenia rozumowań matematycznych (K_U21) ma świadomość poziomu swojej wiedzy (w zakresie merytorycznego przygotowania) i umiejętności (K_K01) Przedmiot: Metodyka edukacji matematycznej i projektowanie Wymagania wstępne: posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań z obszaru edukacji matematycznej (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej na pierwszym etapie kształcenia (K_W12) potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej (K_U07) jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych o charakterze dydaktycznym wynikających z roli nauczyciela (K_K07) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.