Teoria i metodyka wychowania przedszkolnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW-P35TIM-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria i metodyka wychowania przedszkolnego |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Maria Sobieszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 -posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej w zakresie edukacji przedszkolnej , popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu podczas obserwacji i zajęć próbnych w ramach praktyk (K_W02) W2 -posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej w wychowaniu przedszkolnym (K_W12) U1 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki pedagogiki przedszkolnej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu (K_U03) U2 - potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z edukacja w przedszkolu, (także w ujęciu historycznym). Student potrafi ocenić i dobrać odpowiednie metody i formy pracy w przedszkolu uwzględniając potrzeby rozwojowe dzieci (K_U07) K1 -charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi. Jest przy tym odpowiedzialny i potrafi wchodzić w interakcje z otoczeniem społecznym (K_K06) K2 -dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy przedszkola (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika przedszkolna, Teoretyczne podstawy kształcenia, Dydaktyka pierwszych lat nauczania |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 -posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej w zakresie edukacji przedszkolnej , popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu podczas obserwacji i zajęć próbnych w ramach praktyk (K_W02) W2 -posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej w wychowaniu przedszkolnym (K_W12) U1 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki pedagogiki przedszkolnej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu (K_U03) U2 - potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z edukacja w przedszkolu, (także w ujęciu historycznym). Student potrafi ocenić i dobrać odpowiednie metody i formy pracy w przedszkolu uwzględniając potrzeby rozwojowe dzieci (K_U07) K1 -charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi. Jest przy tym odpowiedzialny i potrafi wchodzić w interakcje z otoczeniem społecznym (K_K06) K2 -dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy przedszkola (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika przedszkolna, Teoretyczne podstawy kształcenia, Dydaktyka pierwszych lat nauczania |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 -posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej w zakresie edukacji przedszkolnej , popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu podczas obserwacji i zajęć próbnych w ramach praktyk (K_W02) W2 -posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej w wychowaniu przedszkolnym (K_W12) U1 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki pedagogiki przedszkolnej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu (K_U03) U2 - potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z edukacja w przedszkolu, (także w ujęciu historycznym). Student potrafi ocenić i dobrać odpowiednie metody i formy pracy w przedszkolu uwzględniając potrzeby rozwojowe dzieci (K_U07) K1 -charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi. Jest przy tym odpowiedzialny i potrafi wchodzić w interakcje z otoczeniem społecznym (K_K06) K2 -dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy przedszkola (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika przedszkolna, Teoretyczne podstawy kształcenia, Dydaktyka pierwszych lat nauczania |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.