Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW2WM-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
WYK
KON
WYK
N KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grzesiak-Bramańska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grzesiak-Bramańska | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/katarzyna_grzesiak/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kształcenia w zakresie wiedzy: W01: zna podstawowe pojęcia metodologiczne (K_W08) W02: zna podstawowe paradygmaty badań społecznych (K_W08) W03: zna przedmiot badań współczesnej pedagogiki (K_W08) W04: zna funkcje i typy badań pedagogicznych (K_W08) W05: zna zasady prowadzenia badań w pedagogice (K_W08) W06: zna podstawowe metody i techniki badań w pedagogice (K_W08) W07: zna podstawowe rodzaje i poziomy pomiaru w badaniach pedagogicznych (K_W08, K_W16) Efekty kształcenia w zakresie umiejętności: U01: potrafi przyporządkować cele badawcze do metody badań (K_U17) U02: potrafi scharakteryzować badania ilościowe i jakościowe (K_U17) U03: potrafi rozróżnić projekt badań zrealizowany w strategii ilościowej od jakościowej (K_U17) U04: potrafi dobrać metodę badawczą do specyfiki przedmiotu badań (K_U17, K_U24) Efekty kształcenia w zakresie postaw: K01: rozumie specyfikę metodologicznej tożsamości pedagogiki (K_W08) K02: jest świadomy możliwości łączenia strategii badawczych (K_W08) K03: rozumie istotę poszczególnych etapów projektowania i realizacji badań z uwzględnieniem fundamentalnych kwestii etycznych (K_U17) K04: dostrzega potrzebę podnoszenia swoich kompetencji badawczych (K_U24, K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Spychalska-Stasiak | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Rzyska, Justyna Spychalska-Stasiak | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/spychalska_stasiak/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student/ka: - potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej (K_W08) - posiada podstawową wiedzę w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (K_W16) W zakresie umiejętności student/ka: - posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie, prowadzenie prostych badań z zakresu nauk pedagogicznych, potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) (K_U17) - wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów (K_U24) W zakresie kompetencji społecznych student/ka: - dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły i przedszkola (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.