Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PW2WM-NP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Grzesiak-Bramańska
Prowadzący grup: Katarzyna Grzesiak-Bramańska
Strona przedmiotu: https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/katarzyna_grzesiak/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kształcenia w zakresie wiedzy:

W01: zna podstawowe pojęcia metodologiczne (K_W08)

W02: zna podstawowe paradygmaty badań społecznych (K_W08)

W03: zna przedmiot badań współczesnej pedagogiki (K_W08)

W04: zna funkcje i typy badań pedagogicznych (K_W08)

W05: zna zasady prowadzenia badań w pedagogice (K_W08)

W06: zna podstawowe metody i techniki badań w pedagogice (K_W08)

W07: zna podstawowe rodzaje i poziomy pomiaru w badaniach pedagogicznych (K_W08, K_W16)


Efekty kształcenia w zakresie umiejętności:

U01: potrafi przyporządkować cele badawcze do metody badań (K_U17)

U02: potrafi scharakteryzować badania ilościowe i jakościowe (K_U17)

U03: potrafi rozróżnić projekt badań zrealizowany w strategii ilościowej od jakościowej (K_U17)

U04: potrafi dobrać metodę badawczą do specyfiki przedmiotu badań (K_U17, K_U24)


Efekty kształcenia w zakresie postaw:

K01: rozumie specyfikę metodologicznej tożsamości pedagogiki (K_W08)

K02: jest świadomy możliwości łączenia strategii badawczych (K_W08)

K03: rozumie istotę poszczególnych etapów projektowania i realizacji badań z uwzględnieniem fundamentalnych kwestii etycznych (K_U17)

K04: dostrzega potrzebę podnoszenia swoich kompetencji badawczych (K_U24, K_K09)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Spychalska-Stasiak
Prowadzący grup: Aleksandra Rzyska, Justyna Spychalska-Stasiak
Strona przedmiotu: https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/spychalska_stasiak/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student/ka:


- potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej (K_W08)


- posiada podstawową wiedzę w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (K_W16)


W zakresie umiejętności student/ka:


- posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie, prowadzenie prostych badań z zakresu nauk pedagogicznych, potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) (K_U17)


- wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów (K_U24)


W zakresie kompetencji społecznych student/ka:


- dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły i przedszkola (K_K09)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)