Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody psychostymulacji umiejętności twórczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-Ps-W47mput-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody psychostymulacji umiejętności twórczych
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 4 rok, 7 sem., psychologia [SJ]
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Wojtynkiewicz
Prowadzący grup: Ewa Wojtynkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze psychologii twórczości (K_W03).

W2 posiada wiedzę teoretyczną opisaną w treściach programowych właściwą dla obszaru psychologii twórczości w zakresie pomocy i prewencji w niniejszym obszarze (K_W11).

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla obszaru psychologii twórczości (K_U05).

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w obszarze psychologii twórczości (K_U09).

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01).

K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze psychologii twórczości (K_K03).

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

specjalność: wspomaganie rozwoju

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Wojtynkiewicz
Prowadzący grup: Ewa Wojtynkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze psychologii twórczości (K_W03).

W2 posiada wiedzę teoretyczną opisaną w treściach programowych właściwą dla obszaru psychologii twórczości w zakresie pomocy i prewencji w niniejszym obszarze (K_W11).

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla obszaru psychologii twórczości (K_U05).

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w obszarze psychologii twórczości (K_U09).

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01).

K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze psychologii twórczości (K_K03).

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

specjalność: wspomaganie rozwoju

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Wojtynkiewicz
Prowadzący grup: Ewa Wojtynkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze psychologii twórczości (K_W03).

W2 posiada wiedzę teoretyczną opisaną w treściach programowych właściwą dla obszaru psychologii twórczości w zakresie pomocy i prewencji w niniejszym obszarze (K_W11).

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla obszaru psychologii twórczości (K_U05).

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w obszarze psychologii twórczości (K_U09).

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01).

K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze psychologii twórczości (K_K03).

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

specjalność: wspomaganie rozwoju

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Głogowska
Prowadzący grup: Karolina Głogowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze psychologii twórczości (K_W03).

W2 posiada wiedzę teoretyczną opisaną w treściach programowych właściwą dla obszaru psychologii twórczości w zakresie pomocy i prewencji w niniejszym obszarze (K_W11).

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla obszaru psychologii twórczości (K_U05).

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w obszarze psychologii twórczości (K_U09).

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01).

K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze psychologii twórczości (K_K03).

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

specjalność: wspomaganie rozwoju

Bilans pracy studenta:

15 godzin - lab.

60 godzin pracy własnej, w tym: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiownie literatury, opracowanie scenariusza zajęć

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Głogowska
Prowadzący grup: Karolina Głogowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze psychologii twórczości (K_W03).

W2 posiada wiedzę teoretyczną opisaną w treściach programowych właściwą dla obszaru psychologii twórczości w zakresie pomocy i prewencji w niniejszym obszarze (K_W11).

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla obszaru psychologii twórczości (K_U05).

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w obszarze psychologii twórczości (K_U09).

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01).

K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze psychologii twórczości (K_K03).

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

specjalność: wspomaganie rozwoju

Bilans pracy studenta:

15 godzin - lab.

60 godzin pracy własnej, w tym: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiownie literatury, opracowanie scenariusza zajęć

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Głogowska
Prowadzący grup: Karolina Głogowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze psychologii twórczości (K_W03).

W2 posiada wiedzę teoretyczną opisaną w treściach programowych właściwą dla obszaru psychologii twórczości w zakresie pomocy i prewencji w niniejszym obszarze (K_W11).

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla obszaru psychologii twórczości (K_U05).

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w obszarze psychologii twórczości (K_U09).

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01).

K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze psychologii twórczości (K_K03).

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

specjalność: wspomaganie rozwoju

Bilans pracy studenta:

15 godzin - lab.

60 godzin pracy własnej studenta, w tym: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiownie literatury, opracowanie scenariusza zajęć

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)