Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspomaganie rozwoju osób starszych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-Ps-W47wros-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wspomaganie rozwoju osób starszych
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 4 rok, 7 sem., psychologia [SJ]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Szmaus-Jackowska
Prowadzący grup: Alicja Szmaus-Jackowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych (K_W03)

W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji związanych z funkcjonowaniem osób starszych oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów osób starszych właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych

(K_U05)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby starszej, ocenić możliwości i zagrożenia w ich rozwoju oraz opracować program wspomagania rozwoju osób starszych lub grup społecznych (K_U09)

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie problematyki osób starszych(K_K01)

K02 jest otwarty na potrzeby osób starszych znajdujących się w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób starszych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania osób będących w okresie późnej dorosłości, a także inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w zakresie możliwości współpracy z osobami starszymi (K_K03)

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które dotyczą osób starszych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej skierowanej do grupy osób będących w okresie późnej dorosłości(K_K05)



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia rozwojowa, Biologiczne podstawy zachowania

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Szmaus-Jackowska
Prowadzący grup: Alicja Szmaus-Jackowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wensierska
Prowadzący grup: Magdalena Wensierska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych (K_W03)

W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji związanych z funkcjonowaniem osób starszych oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów osób starszych właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych

(K_U05)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby starszej, ocenić możliwości i zagrożenia w ich rozwoju oraz opracować program wspomagania rozwoju osób starszych lub grup społecznych (K_U09)

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie problematyki osób starszych(K_K01)

K02 jest otwarty na potrzeby osób starszych znajdujących się w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób starszych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania osób będących w okresie późnej dorosłości, a także inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w zakresie możliwości współpracy z osobami starszymi (K_K03)

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które dotyczą osób starszych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej skierowanej do grupy osób będących w okresie późnej dorosłości(K_K05)



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia rozwojowa, Biologiczne podstawy zachowania

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wensierska
Prowadzący grup: Magdalena Wensierska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Żołądkiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Żołądkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych (K_W03)

W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji związanych z funkcjonowaniem osób starszych oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów osób starszych właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych

(K_U05)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby starszej, ocenić możliwości i zagrożenia w ich rozwoju oraz opracować program wspomagania rozwoju osób starszych lub grup społecznych (K_U09)

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie problematyki osób starszych(K_K01)

K02 jest otwarty na potrzeby osób starszych znajdujących się w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób starszych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania osób będących w okresie późnej dorosłości, a także inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w zakresie możliwości współpracy z osobami starszymi (K_K03)

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które dotyczą osób starszych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej skierowanej do grupy osób będących w okresie późnej dorosłości(K_K05)



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia rozwojowa, Biologiczne podstawy zachowania

Bilans pracy studenta:

30.g - udział w wykładzie

70 g. - praca własna studenta w tym:

-przygotowanie pracy zaliczeniowej (esej, studium przypadku)

- analiza przypadku

- aktywny udział w zadaniach problemowych

- samodzielne studiowanie literatury

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ludmiła Zając-Lamparska
Prowadzący grup: Ludmiła Zając-Lamparska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych (K_W03)

W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji związanych z funkcjonowaniem osób starszych oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów osób starszych właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych

(K_U05)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby starszej, ocenić możliwości i zagrożenia w ich rozwoju oraz opracować program wspomagania rozwoju osób starszych lub grup społecznych (K_U09)

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie problematyki osób starszych(K_K01)

K02 jest otwarty na potrzeby osób starszych znajdujących się w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób starszych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania osób będących w okresie późnej dorosłości, a także inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w zakresie możliwości współpracy z osobami starszymi (K_K03)

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które dotyczą osób starszych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej skierowanej do grupy osób będących w okresie późnej dorosłości(K_K05)



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia rozwojowa, Biologiczne podstawy zachowania

Bilans pracy studenta:

30.g - udział w wykładzie

70 g. - praca własna studenta w tym:

-przygotowanie pracy zaliczeniowej (esej, studium przypadku)

- analiza przypadku

- aktywny udział w zadaniach problemowych

- samodzielne studiowanie literatury

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)