Wspomaganie rozwoju osób starszych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Ps-W47wros-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wspomaganie rozwoju osób starszych |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
4 rok, 7 sem., psychologia [SJ] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Szmaus-Jackowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Szmaus-Jackowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych (K_W03) W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji związanych z funkcjonowaniem osób starszych oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów osób starszych właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby starszej, ocenić możliwości i zagrożenia w ich rozwoju oraz opracować program wspomagania rozwoju osób starszych lub grup społecznych (K_U09) K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie problematyki osób starszych(K_K01) K02 jest otwarty na potrzeby osób starszych znajdujących się w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób starszych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania osób będących w okresie późnej dorosłości, a także inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w zakresie możliwości współpracy z osobami starszymi (K_K03) K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które dotyczą osób starszych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej skierowanej do grupy osób będących w okresie późnej dorosłości(K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia rozwojowa, Biologiczne podstawy zachowania |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Szmaus-Jackowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Szmaus-Jackowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wensierska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wensierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych (K_W03) W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji związanych z funkcjonowaniem osób starszych oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów osób starszych właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby starszej, ocenić możliwości i zagrożenia w ich rozwoju oraz opracować program wspomagania rozwoju osób starszych lub grup społecznych (K_U09) K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie problematyki osób starszych(K_K01) K02 jest otwarty na potrzeby osób starszych znajdujących się w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób starszych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania osób będących w okresie późnej dorosłości, a także inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w zakresie możliwości współpracy z osobami starszymi (K_K03) K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które dotyczą osób starszych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej skierowanej do grupy osób będących w okresie późnej dorosłości(K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia rozwojowa, Biologiczne podstawy zachowania |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wensierska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wensierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Żołądkiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Żołądkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych (K_W03) W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji związanych z funkcjonowaniem osób starszych oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów osób starszych właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby starszej, ocenić możliwości i zagrożenia w ich rozwoju oraz opracować program wspomagania rozwoju osób starszych lub grup społecznych (K_U09) K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie problematyki osób starszych(K_K01) K02 jest otwarty na potrzeby osób starszych znajdujących się w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób starszych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania osób będących w okresie późnej dorosłości, a także inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w zakresie możliwości współpracy z osobami starszymi (K_K03) K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które dotyczą osób starszych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej skierowanej do grupy osób będących w okresie późnej dorosłości(K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia rozwojowa, Biologiczne podstawy zachowania |
|
Bilans pracy studenta: | 30.g - udział w wykładzie 70 g. - praca własna studenta w tym: -przygotowanie pracy zaliczeniowej (esej, studium przypadku) - analiza przypadku - aktywny udział w zadaniach problemowych - samodzielne studiowanie literatury |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ludmiła Zając-Lamparska | |
Prowadzący grup: | Ludmiła Zając-Lamparska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych (K_W03) W02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji związanych z funkcjonowaniem osób starszych oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów osób starszych właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby starszej, ocenić możliwości i zagrożenia w ich rozwoju oraz opracować program wspomagania rozwoju osób starszych lub grup społecznych (K_U09) K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie problematyki osób starszych(K_K01) K02 jest otwarty na potrzeby osób starszych znajdujących się w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób starszych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania osób będących w okresie późnej dorosłości, a także inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w zakresie możliwości współpracy z osobami starszymi (K_K03) K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które dotyczą osób starszych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej skierowanej do grupy osób będących w okresie późnej dorosłości(K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia rozwojowa, Biologiczne podstawy zachowania |
|
Bilans pracy studenta: | 30.g - udział w wykładzie 70 g. - praca własna studenta w tym: -przygotowanie pracy zaliczeniowej (esej, studium przypadku) - analiza przypadku - aktywny udział w zadaniach problemowych - samodzielne studiowanie literatury |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.