Emocje i motywacje
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Ps1EM-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emocje i motywacje |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Brzuszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Brzuszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 student ma wiedzę dotyczącą zagadnień związanych z motywacją i emocjami człowieka oraz zna główne badania w tym zakresie (K_W01) W02 student zna biologiczne i neuropsychologiczne podłoże działania emocji, charakteryzuje aspekty doświadczania emocji w tym zakresie, orientuje się w najnowszych ustaleniach naukowych na ten temat (K_W02) W03 student ma wiedzę na temat roli emocji w rozwoju psychicznym człowieka oraz wzmacnianiu zdrowia psychicznego człowieka (K_W03) U01 student potrafi trafnie wyszukiwać informacje na temat wybranych zagadnień dotyczących psychologii emocji i motywacji (K_U01) U02 student umie analizować poznane koncepcje psychologiczne człowieka w oparciu o wiedzę z zakresu psychologii emocji i motywacji (K_U02) U03 student na podstawie poznanych materiałów potrafi dokonywać analizy różnic indywidualnych w zakresie funkcjonowania emocjonalnego ludzi w związku ze specyficznymi sposobami radzenia sobie z emocjami (K_U03) U04 student umie dostrzegać czynniki osobiste różnicujące sposób zachowania ludzi (K_U06) K01 student potrafi łączyć zdobytą wiedzę z zakresu psychologii emocji i motywacji z dotychczas przyswojonymi informacjami obejmującymi dziedziny pokrewne (nauki humanistyczne), jak i dziedziny medyczne (K_K01) K02 student przyjmuje postawę krytyczną wobec własnych umiejętności w zakresie rozumienia i wyrażania emocji, dostrzega potrzebę dalszego kształcenia się w kierunku wzmacniania kompetencji osobistych i zawodowych w obszarze wsparcia motywacyjnego ludzi (K_K02) K03 student wykazuje kompetencje radzenia sobie z emocjami, stosuje techniki służące kontrolowaniu emocji w różnych sytuacjach społecznych (K_K03) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien posiadać wiedzę z następujących przedmiotów: Biologiczne podstawy zachowania. Percepcja i uwaga. Myślenie, pamięć, uczenie się. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sygit-Kowalkowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska, Ewa Sygit-Kowalkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 student ma wiedzę dotyczącą zagadnień związanych z motywacją i emocjami człowieka oraz zna główne badania w tym zakresie (K_W01) W02 student zna biologiczne i neuropsychologiczne podłoże działania emocji, charakteryzuje aspekty doświadczania emocji w tym zakresie, orientuje się w najnowszych ustaleniach naukowych na ten temat (K_W02) W03 student ma wiedzę na temat roli emocji w rozwoju psychicznym człowieka oraz wzmacnianiu zdrowia psychicznego człowieka (K_W03) U01 student potrafi trafnie wyszukiwać informacje na temat wybranych zagadnień dotyczących psychologii emocji i motywacji (K_U01) U02 student umie analizować poznane koncepcje psychologiczne człowieka w oparciu o wiedzę z zakresu psychologii emocji i motywacji (K_U02) U03 student na podstawie poznanych materiałów potrafi dokonywać analizy różnic indywidualnych w zakresie funkcjonowania emocjonalnego ludzi w związku ze specyficznymi sposobami radzenia sobie z emocjami (K_U03) U04 student umie dostrzegać czynniki osobiste różnicujące sposób zachowania ludzi (K_U06) K01 student potrafi łączyć zdobytą wiedzę z zakresu psychologii emocji i motywacji z dotychczas przyswojonymi informacjami obejmującymi dziedziny pokrewne (nauki humanistyczne), jak i dziedziny medyczne (K_K01) K02 student przyjmuje postawę krytyczną wobec własnych umiejętności w zakresie rozumienia i wyrażania emocji, dostrzega potrzebę dalszego kształcenia się w kierunku wzmacniania kompetencji osobistych i zawodowych w obszarze wsparcia motywacyjnego ludzi (K_K02) K03 student wykazuje kompetencje radzenia sobie z emocjami, stosuje techniki służące kontrolowaniu emocji w różnych sytuacjach społecznych (K_K03) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien posiadać wiedzę z następujących przedmiotów: Biologiczne podstawy zachowania. Percepcja i uwaga. Myślenie, pamięć, uczenie się. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kasprzak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kasprzak, Karolina Mudło-Głagolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01: zna modele teoretyczne wyjaśniające procesy emocjonalno-motywacyjne i ich związek tych procesów z funkcjonowaniem człowieka. (K_W01). W02: posiada wiedzę na temat neuropsychologicznych czynników doświadczania emocji w tym stresu, zna najnowsze ustalenia badawcze na ten temat. (K_W02) W03: ma wiedzę na temat roli proc emocjonalno- motywacyjnych w rozwoju psychicznym człowieka oraz umacnianiu zdrowia. (K_W03) U01: potrafi pozyskiwać informacje o psychologicznych modelach i badaniach emocji i motywacji, i krytycznie analizować założenia filozoficzne i metodologię badań leżące u podstaw modeli i badań. (K_U01; K_U02) U02: Potrafi dokonać kompetentnej i krytycznej analizy funkcjonowania emocjonalno-motywacyjnego ludzi w zależności od przyjętej psychologicznej koncepcji człowieka. (K_U02; K_U03) U03: Potrafi identyfikować czynniki indywidualne różnicujące doświadczanie i wyrażanie emocji oraz działanie procesów motywacji i ich wpływ na zachowanie. ( K_U06) K01: Ma krytyczny stosunek do własnej wiedzy i wyraża potrzebę ciągłego jej uzupełniania odnośnie złożoności mechanizmów emocjonalno-motywacyjnych i ich współzależności z innymi procesami psychicznymi. (K_K01) K02: Przestrzega zasad etyki zawodowej psychologa w działalności publikacyjnej, opiniodawczej i badawczej. (K_K02) K03: Dostrzega, uznaje i szanuje odmienność światopoglądu, zachowania, doświadczania i przeżywania różnych sytuacji innych ludzi. Radzi sobie z wyrażaniem emocji i jest gotowy wspierać w tym innych. (K_K03) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien posiadać wiedzę z następujących przedmiotów: Biologiczne podstawy zachowania. Percepcja i uwaga. Myślenie, pamięć, uczenie się. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kasprzak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kasprzak, Karolina Mudło-Głagolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01: zna modele teoretyczne wyjaśniające procesy emocjonalno-motywacyjne i ich związek tych procesów z funkcjonowaniem człowieka. W02: posiada wiedzę na temat neuropsychologicznych czynników doświadczania emocji w tym stresu, zna najnowsze ustalenia badawcze na ten temat. W03: ma wiedzę na temat roli proc emocjonalno- motywacyjnych w rozwoju psychicznym człowieka oraz umacnianiu zdrowia. U01: potrafi pozyskiwać informacje o psychologicznych modelach i badaniach emocji i motywacji, i krytycznie analizować założenia filozoficzne i metodologię badań leżące u podstaw modeli i badań. U02: Potrafi dokonać kompetentnej i krytycznej analizy funkcjonowania emocjonalno-motywacyjnego ludzi w zależności od przyjętej psychologicznej koncepcji człowieka. U03: Potrafi identyfikować czynniki indywidualne różnicujące doświadczanie i wyrażanie emocji oraz działanie procesów motywacji i ich wpływ na zachowanie. K01: Ma krytyczny stosunek do własnej wiedzy i wyraża potrzebę ciągłego jej uzupełniania odnośnie złożoności mechanizmów emocjonalno-motywacyjnych i ich współzależności z innymi procesami psychicznymi. K02: Przestrzega zasad etyki zawodowej psychologa w działalności publikacyjnej, opiniodawczej i badawczej. K03: Dostrzega, uznaje i szanuje odmienność światopoglądu, zachowania, doświadczania i przeżywania różnych sytuacji innych ludzi. Radzi sobie z wyrażaniem emocji i jest gotowy wspierać w tym innych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien posiadać wiedzę z następujących przedmiotów: Biologiczne podstawy zachowania. Percepcja i uwaga. Myślenie, pamięć, uczenie się. |
|
Bilans pracy studenta: | 60g.-uczestnictwo w zajęciach 90g. praca własna studenta: czytanie literatury, wstępne zapoznanie się z metodami pomiaru emocji i motywacji, realizacja zadań i ich prezentacja na zajęciach np. wyniki przeprowadzonych badań diagnozy emocji i motywacji, przygotowanie się do zaliczenia, przygotowanie się do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kasprzak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kasprzak, Karolina Mudło-Głagolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01: zna modele teoretyczne wyjaśniające procesy emocjonalno-motywacyjne i ich związek tych procesów z funkcjonowaniem człowieka. W02: posiada wiedzę na temat neuropsychologicznych czynników doświadczania emocji w tym stresu, zna najnowsze ustalenia badawcze na ten temat. W03: ma wiedzę na temat roli proc emocjonalno- motywacyjnych w rozwoju psychicznym człowieka oraz umacnianiu zdrowia. U01: potrafi pozyskiwać informacje o psychologicznych modelach i badaniach emocji i motywacji, i krytycznie analizować założenia filozoficzne i metodologię badań leżące u podstaw modeli i badań. U02: Potrafi dokonać kompetentnej i krytycznej analizy funkcjonowania emocjonalno-motywacyjnego ludzi w zależności od przyjętej psychologicznej koncepcji człowieka. U03: Potrafi identyfikować czynniki indywidualne różnicujące doświadczanie i wyrażanie emocji oraz działanie procesów motywacji i ich wpływ na zachowanie. K01: Ma krytyczny stosunek do własnej wiedzy i wyraża potrzebę ciągłego jej uzupełniania odnośnie złożoności mechanizmów emocjonalno-motywacyjnych i ich współzależności z innymi procesami psychicznymi. K02: Przestrzega zasad etyki zawodowej psychologa w działalności publikacyjnej, opiniodawczej i badawczej. K03: Dostrzega, uznaje i szanuje odmienność światopoglądu, zachowania, doświadczania i przeżywania różnych sytuacji innych ludzi. Radzi sobie z wyrażaniem emocji i jest gotowy wspierać w tym innych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien posiadać wiedzę z następujących przedmiotów: Biologiczne podstawy zachowania. Percepcja i uwaga. Myślenie, pamięć, uczenie się. |
|
Bilans pracy studenta: | 60g.-uczestnictwo w zajęciach 90g. praca własna studenta: czytanie literatury, wstępne zapoznanie się z metodami pomiaru emocji i motywacji, realizacja zadań i ich prezentacja na zajęciach np. wyniki przeprowadzonych badań diagnozy emocji i motywacji, przygotowanie się do zaliczenia, przygotowanie się do egzaminu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.