Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modele wspomagania rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ps-W59mwr-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Modele wspomagania rozwoju
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 5 rok, 9 sem., psychologia [SJ]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju

człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna

podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych w

obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju

osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście sytuacji problemowych w oparciu o wybrane modele wspomagania rozwoju

(K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę

ustawicznego kształcenia w obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup

społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i

struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze procesów wspomagania rozwoju

(K_K03)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju

człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna

podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych w

obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju

osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście sytuacji problemowych w oparciu o wybrane modele wspomagania rozwoju

(K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę

ustawicznego kształcenia w obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup

społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i

struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze procesów wspomagania rozwoju

(K_K03)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju

człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna

podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych w

obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju

osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście sytuacji problemowych w oparciu o wybrane modele wspomagania rozwoju

(K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę

ustawicznego kształcenia w obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup

społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i

struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze procesów wspomagania rozwoju

(K_K03)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia

Bilans pracy studenta:

15g. - wykład

15g. - konwersatoria

95g. - praca własna studenta (analiza literatury, przygotowanie do egzaminu, opracowanie pracy pisemnej z wykorzystaniem

doświadczeń zdobytych w trakcie praktyki zawodowej)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju

człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna

podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych w

obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju

osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście sytuacji problemowych w oparciu o wybrane modele wspomagania rozwoju

(K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę

ustawicznego kształcenia w obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup

społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i

struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze procesów wspomagania rozwoju

(K_K03)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia

Bilans pracy studenta:

15g. - wykład

15g. - konwersatoria

95g. - praca własna studenta (analiza literatury, przygotowanie do egzaminu, opracowanie pracy pisemnej z wykorzystaniem

doświadczeń zdobytych w trakcie praktyki zawodowej)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju

człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna

podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych w

obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju

osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście sytuacji problemowych w oparciu o wybrane modele wspomagania rozwoju

(K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę

ustawicznego kształcenia w obszarze procesów wspomagania rozwoju (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup

społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i

struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze procesów wspomagania rozwoju

(K_K03)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia

Bilans pracy studenta:

15g. - wykład

15g. - konwersatoria

95g. - praca własna studenta (analiza literatury, przygotowanie do egzaminu, opracowanie pracy pisemnej z wykorzystaniem

doświadczeń zdobytych w trakcie praktyki zawodowej)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)