Metody wspomagania rozwoju małego dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-ps-w48MWRMD-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody wspomagania rozwoju małego dziecka |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
4 rok, 8 sem., psychologia [SJ] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia (K_W03 ) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się problematyką wspomagania rozwoju człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia (K_W03 ) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się problematyką wspomagania rozwoju człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia (K_W03 ) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń rozwojowych, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania rozwoju dzieci izolowanych społecznie , a także ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03) K 03 potrafi współpracować ze specjalistami (pedagogami, logopedami, fizjoterapeutami) w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki psychologicznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się problematyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia (K_W03 ) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń rozwojowych, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania rozwoju dzieci izolowanych społecznie , a także ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03) K 03 potrafi współpracować ze specjalistami (pedagogami, logopedami, fizjoterapeutami) w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki psychologicznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się problematyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. |
|
Bilans pracy studenta: | 1 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w laboratoriach (20 godzin) 3 pkt. ECTS - praca własna studenta , przygotowanie do zajęć, analiza literatury i konsultacje z osobą prowadzącą w sprawie zastosowania wybranych metod do pracy z dziećmi (75 godzin) 1 pkt. ECTS - praca studenta -przygotowanie materiałów multimedialnych do zaprezentowanie w grupie materiałów z wybranej metody wspomagania rozwoju dziecka (25 godzin). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia (K_W03 ) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń rozwojowych, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania rozwoju dzieci izolowanych społecznie , a także ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03) K 03 potrafi współpracować ze specjalistami (pedagogami, logopedami, fizjoterapeutami) w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki psychologicznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się problematyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. |
|
Bilans pracy studenta: | 1 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w laboratoriach (20 godzin) 3 pkt. ECTS - praca własna studenta , przygotowanie do zajęć, analiza literatury i konsultacje z osobą prowadzącą w sprawie zastosowania wybranych metod do pracy z dziećmi (75 godzin) 1 pkt. ECTS - praca studenta -przygotowanie materiałów multimedialnych do zaprezentowanie w grupie materiałów z wybranej metody wspomagania rozwoju dziecka (25 godzin). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia (K_W03 ) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11) U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05) U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń rozwojowych, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania rozwoju dzieci izolowanych społecznie , a także ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03) K 03 potrafi współpracować ze specjalistami (pedagogami, logopedami, fizjoterapeutami) w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki psychologicznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się problematyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. |
|
Bilans pracy studenta: | 1 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w laboratoriach (15 godzin) 3 pkt. ECTS - praca własna studenta , przygotowanie do zajęć, analiza literatury i konsultacje z osobą prowadzącą w sprawie zastosowania wybranych metod do pracy z dziećmi (75 godzin) 1 pkt. ECTS - praca studenta -przygotowanie materiałów multimedialnych do zaprezentowanie w grupie materiałów z wybranej metody wspomagania rozwoju dziecka (30 godzin). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.