Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody wspomagania rozwoju małego dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ps-w48MWRMD-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody wspomagania rozwoju małego dziecka
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 4 rok, 8 sem., psychologia [SJ]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w

ciągu życia (K_W03 )

W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz

zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru

psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05)

U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób

lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09)

K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego

kształcenia (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się

problematyką wspomagania rozwoju człowieka.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w

ciągu życia (K_W03 )

W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz

zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru

psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05)

U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób

lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09)

K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego

kształcenia (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się

problematyką wspomagania rozwoju człowieka.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w

ciągu życia (K_W03 )

W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz

zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru

psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05)

U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób

lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09)

K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego

kształcenia (K_K01)

K 02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń rozwojowych, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania rozwoju dzieci izolowanych społecznie , a także ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03)

K 03 potrafi współpracować ze specjalistami (pedagogami, logopedami, fizjoterapeutami) w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki psychologicznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się

problematyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w

ciągu życia (K_W03 )

W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz

zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru

psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05)

U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób

lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09)

K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego

kształcenia (K_K01)

K 02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń rozwojowych, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania rozwoju dzieci izolowanych społecznie , a także ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03)

K 03 potrafi współpracować ze specjalistami (pedagogami, logopedami, fizjoterapeutami) w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki psychologicznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się

problematyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Bilans pracy studenta:

1 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w laboratoriach (20 godzin)

3 pkt. ECTS - praca własna studenta , przygotowanie do zajęć, analiza literatury i konsultacje z osobą prowadzącą w sprawie zastosowania wybranych metod do pracy z dziećmi (75 godzin)

1 pkt. ECTS - praca studenta -przygotowanie materiałów multimedialnych do zaprezentowanie w grupie materiałów z wybranej metody wspomagania rozwoju dziecka (25 godzin).

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w

ciągu życia (K_W03 )

W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz

zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru

psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05)

U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób

lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09)

K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego

kształcenia (K_K01)

K 02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń rozwojowych, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania rozwoju dzieci izolowanych społecznie , a także ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03)

K 03 potrafi współpracować ze specjalistami (pedagogami, logopedami, fizjoterapeutami) w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki psychologicznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się

problematyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Bilans pracy studenta:

1 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w laboratoriach (20 godzin)

3 pkt. ECTS - praca własna studenta , przygotowanie do zajęć, analiza literatury i konsultacje z osobą prowadzącą w sprawie zastosowania wybranych metod do pracy z dziećmi (75 godzin)

1 pkt. ECTS - praca studenta -przygotowanie materiałów multimedialnych do zaprezentowanie w grupie materiałów z wybranej metody wspomagania rozwoju dziecka (25 godzin).

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w

ciągu życia (K_W03 )

W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla danego obszaru psychologii stosowanej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz

zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w danym obszarze praktyki (K_W11)

U 01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru

psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych (K_U05)

U 02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób

lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09)

K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego

kształcenia (K_K01)

K 02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń rozwojowych, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania rozwoju dzieci izolowanych społecznie , a także ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03)

K 03 potrafi współpracować ze specjalistami (pedagogami, logopedami, fizjoterapeutami) w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki psychologicznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka, a także interesować się

problematyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Bilans pracy studenta:

1 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w laboratoriach (15 godzin)

3 pkt. ECTS - praca własna studenta , przygotowanie do zajęć, analiza literatury i konsultacje z osobą prowadzącą w sprawie zastosowania wybranych metod do pracy z dziećmi (75 godzin)

1 pkt. ECTS - praca studenta -przygotowanie materiałów multimedialnych do zaprezentowanie w grupie materiałów z wybranej metody wspomagania rozwoju dziecka (30 godzin).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)