Biogeografia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1200-B11Bg-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biogeografia |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., biologia [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
WYK
LAB
LAB
ŚR CZ PT WYK
WYK
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Mazur | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Mazur, Ryszard Wiśniewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 rozumie wybrane złożone zjawiska i procesy biologiczne zachodzące na różnych poziomach organizacji życia W_01 - rozpoznaje zasięgi geograficzne roślin i zwierząt oraz objaśnia ich historyczne i ekologiczne uwarunkowania W_02 – wie jakie czynniki mają wpływ na zróżnicowanie geograficzne szaty roślinnej i fauny Ziemi K_W05 ma pogłębioną wiedzę z zakresu wybranych dziedzin biologii umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie w oparciu o aktualny stan wiedzy W_01 W_03 - rozróżnia główne biomy Ziemi pod względem florystycznym, faunistycznym i ekologicznym K_W09 wymienia przykłady praktycznego wykorzystania wiedzy biologicznej W_01 W_04 – wie jak korzystać z różnorodnych materiałów kartograficznych, w tym atlasów zasięgowych, map izopoli i innych K_U02 prowadzi obserwacje zjawisk i procesów biologicznych na różnych poziomach organizacji życia, poddaje je interpretacji oraz formułuje wnioski U_01 - interpretuje zależności między udziałem biomasy, produktywności pierwotnej i udziału form życiowych roślin, a podziałem na biomy lądowe Ziemi U_02 – umie sporządzać i analizować mapy rozmieszczenia roślin i zwierząt U_03 - przeprowadza porównawczą analizę flor i faun stosując wskaźniki liczbowe odnoszące się do różnych poziomów systematycznych U_04 - umie zinterpretować zależności pomiędzy liczbą gatunków a czynnikami ekologicznymi i geograficznymi (powierzchnia, izolacja) K_U05 wykazuje umiejętność powiązania informacji pochodzących z różnych źródeł (w tym elektronicznych), waloryzuje informacje, formułuje i uzasadnia własne sądy i opinie, które wykorzystuje w prowadzonej debacie naukowej U_01 U_02 U_04 K_K03 przejawia zdolność do pracy samodzielnej i w zespole, przyjmując w nim różne role K_01 – aktywnie pracuje samodzielnie i współpracuje w grupie rozwiązując problemy i wykonując powierzone zadania |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczone przedmioty: botanika systematyczna, zoologia strunowców. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
WYK
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Mazur | |
Prowadzący grup: | Martyna Bąkowska-Hopcia, Małgorzata Mazur, Paweł Napiórkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 - rozpoznaje zasięgi geograficzne roślin i zwierząt oraz objaśnia ich historyczne i ekologiczne uwarunkowania [K_W01, K_W05, K_W09] W_02 – wie jakie czynniki mają wpływ na zróżnicowanie geograficzne szaty roślinnej i fauny Ziemi [K_W01] W_03 - rozróżnia główne biomy Ziemi pod względem florystycznym, faunistycznym i ekologicznym [K_W05] W_04 – wie jak korzystać z różnorodnych materiałów kartograficznych, w tym atlasów zasięgowych, map izopoli i innych [K_W09] U_01 - interpretuje zależności między udziałem biomasy, produktywności pierwotnej i udziału form życiowych roślin, a podziałem na biomy lądowe Ziemi [K_U02, K_U05] U_02 – umie sporządzać i analizować mapy rozmieszczenia roślin i zwierząt [K_U02, K_U05] U_03 - przeprowadza porównawczą analizę flor i faun stosując wskaźniki liczbowe odnoszące się do różnych poziomów systematycznych [K_U02] U_04 - umie zinterpretować zależności pomiędzy liczbą gatunków a czynnikami ekologicznymi i geograficznymi (powierzchnia, izolacja) [K_U02, K_U05] K_01 – aktywnie pracuje samodzielnie i współpracuje w grupie rozwiązując problemy i wykonując powierzone zadania [K_K03] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczone przedmioty: botanika systematyczna, zoologia strunowców. |
|
Bilans pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich: - udział w wykładach: 30 godz. (1 ECTS), - udział w laboratoriach: 30 godz. (1 ECTS) Łączny nakład pracy studenta wynosi 60 godzin, co odpowiada 2 ECTS 2. Nakład pracy związany z pracę indywidualną studenta: - wykonanie sprawozdań z ćwiczeń: 15 godzin (0,5 ECTS) - przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego: 15 godzin (0,5 ECTS) - przygotowanie do egzaminu: 30 godzin (1 ECTS) Łączny nakład pracy studenta wynosi 60 godzin, co odpowiada 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR WYK
CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Mazur | |
Prowadzący grup: | Martyna Bąkowska-Hopcia, Małgorzata Mazur, Paweł Napiórkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 - rozpoznaje zasięgi geograficzne roślin i zwierząt oraz objaśnia ich historyczne i ekologiczne uwarunkowania [K_W01, K_W05, K_W09] W_02 – wie jakie czynniki mają wpływ na zróżnicowanie geograficzne szaty roślinnej i fauny Ziemi [K_W01] W_03 - rozróżnia główne biomy Ziemi pod względem florystycznym, faunistycznym i ekologicznym [K_W05] W_04 – wie jak korzystać z różnorodnych materiałów kartograficznych, w tym atlasów zasięgowych, map izopoli i innych [K_W09] U_01 - interpretuje zależności między udziałem biomasy, produktywności pierwotnej i udziału form życiowych roślin, a podziałem na biomy lądowe Ziemi [K_U02, K_U05] U_02 – umie sporządzać i analizować mapy rozmieszczenia roślin i zwierząt [K_U02, K_U05] U_03 - przeprowadza porównawczą analizę flor i faun stosując wskaźniki liczbowe odnoszące się do różnych poziomów systematycznych [K_U02] U_04 - umie zinterpretować zależności pomiędzy liczbą gatunków a czynnikami ekologicznymi i geograficznymi (powierzchnia, izolacja) [K_U02, K_U05] K_01 – aktywnie pracuje samodzielnie i współpracuje w grupie rozwiązując problemy i wykonując powierzone zadania [K_K03] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczone przedmioty: botanika systematyczna, zoologia strunowców. |
|
Bilans pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich: - udział w wykładach: 30 godz. (1 ECTS), - udział w laboratoriach: 30 godz. (1 ECTS) Łączny nakład pracy studenta wynosi 60 godzin, co odpowiada 2 ECTS 2. Nakład pracy związany z pracę indywidualną studenta: - wykonanie sprawozdań z ćwiczeń: 15 godzin (0,5 ECTS) - przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego: 15 godzin (0,5 ECTS) - przygotowanie do egzaminu: 30 godzin (1 ECTS) Łączny nakład pracy studenta wynosi 60 godzin, co odpowiada 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN LAB
WYK
WT WYK
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Marquardt | |
Prowadzący grup: | Martyna Bąkowska-Hopcia, Tomasz Marquardt, Małgorzata Mazur, Natalia Mrozińska, Paweł Napiórkowski, Małgorzata Ożgo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 rozumie wybrane złożone zjawiska i procesy biologiczne zachodzące na różnych poziomach organizacji życia W_01 - rozpoznaje zasięgi geograficzne zwierząt oraz objaśnia ich historyczne i ekologiczne uwarunkowania W_02 – wie jakie czynniki mają wpływ na zróżnicowanie geograficzne fauny Ziemi K_W05 ma pogłębioną wiedzę z zakresu wybranych dziedzin biologii umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie w oparciu o aktualny stan wiedzy W_01 W_03 - rozróżnia główne biomy Ziemi pod względem faunistycznym i ekologicznym K_W09 wymienia przykłady praktycznego wykorzystania wiedzy biologicznej W_01 W_04 – wie jak korzystać z różnorodnych materiałów kartograficznych, w tym atlasów zasięgowych, map izopoli i innych K_U02 prowadzi obserwacje zjawisk i procesów biologicznych na różnych poziomach organizacji życia, poddaje je interpretacji oraz formułuje wnioski U_01 – umie sporządzać i analizować mapy rozmieszczenia zwierząt U_02 - przeprowadza porównawczą analizę faun stosując wskaźniki liczbowe odnoszące się do różnych poziomów systematycznych U_03 - umie zinterpretować zależności pomiędzy liczbą gatunków a czynnikami ekologicznymi i geograficznymi (powierzchnia, izolacja) K_U05 wykazuje umiejętność powiązania informacji pochodzących z różnych źródeł (w tym elektronicznych), waloryzuje informacje, formułuje i uzasadnia własne sądy i opinie, które wykorzystuje w prowadzonej debacie naukowej U_01 U_02 U_04 K_K03 przejawia zdolność do pracy samodzielnej i w zespole, przyjmując w nim różne role K_01 – aktywnie pracuje samodzielnie i współpracuje w grupie rozwiązując problemy i wykonując powierzone zadania |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczone przedmioty: zoologia bezkręgowców, zoologia strunowców. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.