Funkcjonowanie ekosystemów w warunkach stresu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1200-OS24FEWS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Funkcjonowanie ekosystemów w warunkach stresu |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska | |
Prowadzący grup: | Anna Frymark-Szymkowiak, Barbara Kieliszewska-Rokicka, Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska, Jolanta Tyburska-Woś, Monika Zielinska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 –objaśnia skutki działania stresowych czynników środowiskowych na funkcjonowanie ekosystemów a w szczególności na funkcjonowanie organizmu roślinnego; W02 –wymienia przykłady działań podejmowanych w celu ochrony ekosystemów przed efektami stresowych czynników środowiskowych; W03 –opisuje mechanizmy odporności i adaptacji roślin do niekorzystnych warunków środowiska; U01 –przeprowadza proste obserwacje i doświadczenia krótko- i długoterminowe w laboratorium pod nadzorem opiekuna. U02 - korzysta z informacji źródłowych (w tym zawartych w źródłach elektronicznych) w języku polskim i obcym na poziomie B2; U03 - ocenia zasoby, zagrożenia i możliwości regeneracyjne przyrody. K01 –jest wrażliwy na globalne i lokalne zagrożenie przyrody; K02 –wykazuje zainteresowanie podstawowymi zjawiskami i procesami przyrodniczymi. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | biologia z zakresu szkoły średniej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska | |
Prowadzący grup: | Renata Hoffmann, Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska, Jolanta Tyburska-Woś, Barbara Waldon-Rudzionek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 –objaśnia skutki działania stresowych czynników środowiskowych na funkcjonowanie ekosystemów a w szczególności na funkcjonowanie organizmu roślinnego; W02 –wymienia przykłady działań podejmowanych w celu ochrony ekosystemów przed efektami stresowych czynników środowiskowych; W03 –opisuje mechanizmy odporności i adaptacji roślin do niekorzystnych warunków środowiska; U01 –przeprowadza proste obserwacje i doświadczenia krótko- i długoterminowe w laboratorium pod nadzorem opiekuna. U02 - korzysta z informacji źródłowych (w tym zawartych w źródłach elektronicznych) w języku polskim i obcym na poziomie B2; U03 - ocenia zasoby, zagrożenia i możliwości regeneracyjne przyrody. K01 –jest wrażliwy na globalne i lokalne zagrożenie przyrody; K02 –wykazuje zainteresowanie podstawowymi zjawiskami i procesami przyrodniczymi. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | biologia z zakresu szkoły średniej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska, Jolanta Tyburska-Woś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 –objaśnia skutki działania stresowych czynników środowiskowych na funkcjonowanie ekosystemów a w szczególności na funkcjonowanie organizmu roślinnego; W02 –wymienia przykłady działań podejmowanych w celu ochrony ekosystemów przed efektami stresowych czynników środowiskowych; W03 –opisuje mechanizmy odporności i adaptacji roślin do niekorzystnych warunków środowiska; U01 –przeprowadza proste obserwacje i doświadczenia krótko- i długoterminowe w laboratorium pod nadzorem opiekuna. U02 - korzysta z informacji źródłowych (w tym zawartych w źródłach elektronicznych) w języku polskim i obcym na poziomie B2; U03 - ocenia zasoby, zagrożenia i możliwości regeneracyjne przyrody. K01 –jest wrażliwy na globalne i lokalne zagrożenie przyrody; K02 –wykazuje zainteresowanie podstawowymi zjawiskami i procesami przyrodniczymi. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | biologia z zakresu szkoły średniej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 –objaśnia skutki działania stresowych czynników środowiskowych na funkcjonowanie ekosystemów a w szczególności na funkcjonowanie organizmu roślinnego; W02 –wymienia przykłady działań podejmowanych w celu ochrony ekosystemów przed efektami stresowych czynników środowiskowych; W03 –opisuje mechanizmy odporności i adaptacji roślin do niekorzystnych warunków środowiska; U01 –przeprowadza proste obserwacje i doświadczenia krótko- i długoterminowe w laboratorium pod nadzorem opiekuna. U02 - korzysta z informacji źródłowych (w tym zawartych w źródłach elektronicznych) w języku polskim i obcym na poziomie B2; U03 - ocenia zasoby, zagrożenia i możliwości regeneracyjne przyrody. K01 –jest wrażliwy na globalne i lokalne zagrożenie przyrody; K02 –wykazuje zainteresowanie podstawowymi zjawiskami i procesami przyrodniczymi. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | biologia z zakresu szkoły średniej |
|
Bilans pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich: - udział w wykładach: 15 godz. (0,5 ECTS), - udział w laboratoriach: 30 godz. (1 ECTS), - udział w konsultacjach: 10 godz. (0,3 ETCS) - przeprowadzenie zaliczenia laboratoriów i wykładów: 5 godz. (0,2 ECTS), Łączny nakład pracy studenta wynosi 60 godzin, co odpowiada 2 ECTS 2. Nakład pracy związany z pracę indywidualną studenta: - przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń: 30 godz. (1 ETCS) - przygotowanie projektów, prezentacji na podstawie literatury fachowej: 15 godz. (0,5 ETCS) - udział w forach dyskusyjnych i czatach z wykorzystaniem technik zdalnych (praca na platformach: MTeams i NoweMoodle): 15 godz. (0,5 ETCS) - przygotowanie do kolokwium i zaliczenia: 30 godz. (1 ECTS) Łączny nakład pracy studenta wynosi 90 godzin, co odpowiada 3 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ WYK
PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 –objaśnia skutki działania stresowych czynników środowiskowych na funkcjonowanie ekosystemów a w szczególności na funkcjonowanie organizmu roślinnego [K_W13]; W02 –wymienia przykłady działań podejmowanych w celu ochrony ekosystemów przed efektami stresowych czynników środowiskowych [K_W09]; W03 –opisuje mechanizmy odporności i adaptacji roślin do niekorzystnych warunków środowiska [K_W13]; U01 –przeprowadza proste obserwacje i doświadczenia krótko- i długoterminowe w laboratorium pod nadzorem opiekuna [K_U10]. U02 - korzysta z informacji źródłowych (w tym zawartych w źródłach elektronicznych) w języku polskim i obcym na poziomie B2 [K_U04]; U03 - ocenia zasoby, zagrożenia i możliwości regeneracyjne przyrody [K_U14]. K01 –jest wrażliwy na globalne i lokalne zagrożenie przyrody [K_K08]; K02 –wykazuje zainteresowanie podstawowymi zjawiskami i procesami przyrodniczymi [K_K09] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | biologia z zakresu szkoły średniej |
|
Bilans pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich: - udział w wykładach: 15 godz. (0,5 ECTS), - udział w laboratoriach: 30 godz. (1 ECTS), - udział w konsultacjach: 10 godz. (0,3 ETCS) - przeprowadzenie zaliczenia laboratoriów i wykładów: 5 godz. (0,2 ECTS), Łączny nakład pracy studenta wynosi 60 godzin, co odpowiada 2 ECTS 2. Nakład pracy związany z pracę indywidualną studenta: - przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń: 30 godz. (1 ETCS) - przygotowanie projektów, prezentacji na podstawie literatury fachowej: 15 godz. (0,5 ETCS) - udział w forach dyskusyjnych i czatach z wykorzystaniem technik zdalnych (praca na platformach: MTeams i NoweMoodle): 15 godz. (0,5 ETCS) - przygotowanie do kolokwium i zaliczenia: 30 godz. (1 ECTS) Łączny nakład pracy studenta wynosi 90 godzin, co odpowiada 3 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.