Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy ekonomii i marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-BHP12PrPEIM-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy ekonomii i marketingu
Jednostka: Kolegium III
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Schneider
Prowadzący grup: Małgorzata Schneider
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Charakteryzuje politykę strategiczną przedsiębiorstwa i rozumie jej strategiczne uwarunkowania

W2 - Potrafi przeanalizować uwarunkowania cen w zależności od kosztów, popytu, podaży i konkurencji

W3 - Potrafi zastosować w praktyce zasady ustalania cen na produkty na podstawie trzech metod

W4 - Objaśnia procesy promocyjne i marketingowe na wybranych przykładach

W5 - Zna zasady funkcjonowania PR (pubic relations) i potrafi zastosować je w praktyce

W6 - Potrafi zbudować biznesplan na podstawie podanych założeń

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedsiębiorczość, Wiedza o społeczeństwie na poziomie szkoły średniej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Schneider, Mariusz Winiecki
Prowadzący grup: Małgorzata Schneider
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Isbrandt, Małgorzata Schneider
Prowadzący grup: Małgorzata Schneider
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

- W1 - Posiada podstawową wiedzę związaną z ekonomią i marketingiem

- W2 - Posiada wiedzę dotyczącą procesu ekonomicznego i strategii marketingowych

- W3 - Posiada podstawową wiedzę na temat zasad tworzenia i rozwoju różnych form indywidualnej przedsiębiorczości

- U1 - Potrafi oceniać i wdrażać analizę ekonomiczną i marketingową, realizować procesy decyzyjne, wykorzystując strategie marketingowe

- U2 - Potrafi przedstawić pomysły biznesowe z wykorzystaniem podejścia marketingowego

- K1 - Potrafi we właściwy sposób organizować i koordynować aktywność swoją i zespołów ludzkich

- K2 - Potrafi działać skutecznie i innowacyjnie, wykorzystując poznane mechanizmy społeczne

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

1. Przedsiębiorczość

2. Wiedza o społeczeństwie na poziomie szkoły średniej

Bilans pracy studenta:

2 punkty ECTS x 25h =50h


Zajęcia kontaktowe:


30h (15hW + 15h Ćwiczenia) = 1,2 pkt ECTS

Praca własna studenta = 20h = 0,8 pkt ECTS


Na pracę własną studenta składa się:


- Przygotowane do zaliczenia,

- Praca z literaturą przedmiotu,

- Przygotowanie prezentacji tematycznej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)