Nauka o materiałach i inżynieria wytwarzania (materiały drzewne)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-ITI12NIIWTD-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka o materiałach i inżynieria wytwarzania (materiały drzewne) |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., inżynieria techniczno-informatyczna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Gozdecki | |
Prowadzący grup: | Cezary Gozdecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - W1 - wymienia i charakteryzuje podstawowe gatunki drewna, opisuje ich podział i klasyfikacje oraz opisuje z podziałem na odpowiednie grupy gatunków budowę anatomiczną drewna, - W2 - wymienia i opisuje wady drewna oraz właściwości fizyczne i mechaniczne drewna, - W3 – wymienia podstawowe narzędzia i obrabiarki stosowane w obróbce drewna oraz objaśnia procesy wytwarzania sortymentu tartacznego, - W4 - potrafi dokonać doboru drewna pod kątem ich wykorzystania inżynierskiego w tym do wytwarzania konstrukcji drewnianych, oraz definiuje drewno jako surowiec o znaczeniu gospodarczym, - W5 - wymienia nowe trendy rozwojowe i osiągnięcia w dziedzinie zastosowania drewna, - U1 – na podstawie obserwacji makroskopowych rozpoznaje polskie gatunki drewna i odpowiednio je klasyfikuje, - U2 – przeprowadza badania właściwości fizycznych drewna stosując zasady BHP oraz sporządza raport zawierający wyniki w formie liczbowej i graficznej odpowiednio je omawiając, - U3 - potrafi przeprowadzić inwentaryzację wybranej konstrukcji drewnianej uzasadniając użycie odpowiednich materiałów drzewnych uwzględniające wpływ czynników wilgotnościowych, oraz sporządza raport z inwentaryzacji, - U4 – potrafi narysować schemat kinematyczny wybranej obrabiarki i wyjaśnia sposób jej działania, K1 – ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | biologia i fizyka na poziomie szkoły średniej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Gozdecki | |
Prowadzący grup: | Cezary Gozdecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - W1 - wymienia i charakteryzuje podstawowe gatunki drewna, opisuje ich podział i klasyfikacje oraz opisuje z podziałem na odpowiednie grupy gatunków budowę anatomiczną drewna, - W2 - wymienia i opisuje wady drewna oraz właściwości fizyczne i mechaniczne drewna, - W3 – wymienia podstawowe narzędzia i obrabiarki stosowane w obróbce drewna oraz objaśnia procesy wytwarzania sortymentu tartacznego, - W4 - potrafi dokonać doboru drewna pod kątem ich wykorzystania inżynierskiego w tym do wytwarzania konstrukcji drewnianych, oraz definiuje drewno jako surowiec o znaczeniu gospodarczym, - W5 - wymienia nowe trendy rozwojowe i osiągnięcia w dziedzinie zastosowania drewna, - U1 – na podstawie obserwacji makroskopowych rozpoznaje polskie gatunki drewna i odpowiednio je klasyfikuje, - U2 – przeprowadza badania właściwości fizycznych drewna stosując zasady BHP oraz sporządza raport zawierający wyniki w formie liczbowej i graficznej odpowiednio je omawiając, - U3 - potrafi przeprowadzić inwentaryzację wybranej konstrukcji drewnianej uzasadniając użycie odpowiednich materiałów drzewnych uwzględniające wpływ czynników wilgotnościowych, oraz sporządza raport z inwentaryzacji, - U4 – potrafi narysować schemat kinematyczny wybranej obrabiarki i wyjaśnia sposób jej działania, K1 – ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | biologia i fizyka na poziomie szkoły średniej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Gozdecki | |
Prowadzący grup: | Cezary Gozdecki, Marek Kociszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - W1 - wymienia i charakteryzuje podstawowe gatunki drewna, opisuje ich podział i klasyfikacje oraz opisuje z podziałem na odpowiednie grupy gatunków budowę anatomiczną drewna, - W2 - wymienia i opisuje wady drewna oraz właściwości fizyczne i mechaniczne drewna, - W3 – wymienia podstawowe narzędzia i obrabiarki stosowane w obróbce drewna oraz objaśnia procesy wytwarzania sortymentu tartacznego, - W4 - potrafi dokonać doboru drewna pod kątem ich wykorzystania inżynierskiego w tym do wytwarzania konstrukcji drewnianych, oraz definiuje drewno jako surowiec o znaczeniu gospodarczym, - W5 - wymienia nowe trendy rozwojowe i osiągnięcia w dziedzinie zastosowania drewna, - U1 – na podstawie obserwacji makroskopowych rozpoznaje polskie gatunki drewna i odpowiednio je klasyfikuje, - U2 – przeprowadza badania właściwości fizycznych drewna stosując zasady BHP oraz sporządza raport zawierający wyniki w formie liczbowej i graficznej odpowiednio je omawiając, - U3 - potrafi przeprowadzić inwentaryzację wybranej konstrukcji drewnianej uzasadniając użycie odpowiednich materiałów drzewnych uwzględniające wpływ czynników wilgotnościowych, oraz sporządza raport z inwentaryzacji, - U4 – potrafi narysować schemat kinematyczny wybranej obrabiarki i wyjaśnia sposób jej działania, K1 – ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | biologia i fizyka na poziomie szkoły średniej |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Gozdecki, Marek Kociszewski | |
Prowadzący grup: | Cezary Gozdecki, Marek Kociszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - W1 - wymienia i charakteryzuje podstawowe gatunki drewna, opisuje ich podział i klasyfikacje oraz opisuje z podziałem na odpowiednie grupy gatunków budowę anatomiczną drewna, - W2 - wymienia i opisuje wady drewna oraz właściwości fizyczne i mechaniczne drewna, - W3 – wymienia podstawowe narzędzia i obrabiarki stosowane w obróbce drewna oraz objaśnia procesy wytwarzania sortymentu tartacznego, - W4 - potrafi dokonać doboru drewna pod kątem ich wykorzystania inżynierskiego w tym do wytwarzania konstrukcji drewnianych, oraz definiuje drewno jako surowiec o znaczeniu gospodarczym, - W5 - wymienia nowe trendy rozwojowe i osiągnięcia w dziedzinie zastosowania drewna, - U1 – na podstawie obserwacji makroskopowych rozpoznaje polskie gatunki drewna i odpowiednio je klasyfikuje, - U2 – przeprowadza badania właściwości fizycznych drewna stosując zasady BHP oraz sporządza raport zawierający wyniki w formie liczbowej i graficznej odpowiednio je omawiając, - U3 - potrafi przeprowadzić inwentaryzację wybranej konstrukcji drewnianej uzasadniając użycie odpowiednich materiałów drzewnych uwzględniające wpływ czynników wilgotnościowych, oraz sporządza raport z inwentaryzacji, - U4 – potrafi narysować schemat kinematyczny wybranej obrabiarki i wyjaśnia sposób jej działania, K1 – ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | biologia i fizyka na poziomie szkoły średniej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.