Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza matematyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-Inf12AM-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza matematyczna
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 1 rok, 2 sem., informatyka [SP]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student ma wiedzę obejmującą analizę matematyczną przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką


W02 - Student zna podstawowe metody zastosowania teorii rachunku zdań, funkcji i szeregów do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką.

W03 - Student zna podstawowe metody zastosowania rachunku różniczkowego i całkowego do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką.


U01 - Student potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą.

U02 - Student potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne.


U03 - Student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematycznej.


U04 - Student stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej.

U05 - Student posiada umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.


Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Student ma wiedzę obejmującą analizę matematyczną przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01).


W2 - Student zna podstawowe metody zastosowania rachunku różniczkowego i całkowego oraz rachunku prawdopodobieństwa do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12).


U1 - Student potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą(K_U01).

U2 - Student potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U01).


U3 - Student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematyczne (K_U06)j.


U4 - Student stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07), (K_U01).

U5 - Student posiada umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U01).


Bilans godzin pracy studenta:

15 Wykład + 30 Ćwiczenia +10 studiowanie literatury + 25 przygotowanie do ćwiczeń + 20 przygotowanie do egzaminu + 20 przygotowanie do zaliczenia = 120 godz. pracy = 4 ECTS


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.


Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Student ma wiedzę obejmującą analizę matematyczną przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01).


W2 - Student zna podstawowe metody zastosowania rachunku różniczkowego i całkowego oraz rachunku prawdopodobieństwa do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12).


U1 - Student potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą(K_U01).

U2 - Student potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U01).


U3 - Student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematyczne (K_U06)j.


U4 - Student stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07), (K_U01).

U5 - Student posiada umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U01).


Bilans godzin pracy studenta:

15 Wykład + 30 Ćwiczenia +10 studiowanie literatury + 25 przygotowanie do ćwiczeń + 20 przygotowanie do egzaminu + 20 przygotowanie do zaliczenia = 120 godz. pracy = 4 ECTS


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.


Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Student ma wiedzę obejmującą analizę matematyczną przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01).


W2 - Student zna podstawowe metody zastosowania rachunku różniczkowego i całkowego oraz rachunku prawdopodobieństwa do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12).


U1 - Student potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą(K_U01).

U2 - Student potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U01).


U3 - Student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematyczne (K_U06)j.


U4 - Student stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07), (K_U01).

U5 - Student posiada umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U01).



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.


Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Bilans pracy studenta:

Bilans godzin pracy studenta:

15 Wykład + 30 Ćwiczenia +10 studiowanie literatury + 25 przygotowanie do ćwiczeń + 20 przygotowanie do egzaminu + 20 przygotowanie do zaliczenia = 120 godz. pracy = 4 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kotlarz, Halina Wiśniewska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska, Halina Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Student ma wiedzę obejmującą analizę matematyczną przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W01).


W2 - Student zna podstawowe metody zastosowania rachunku różniczkowego i całkowego oraz rachunku prawdopodobieństwa do rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką (K_W12).


U1 - Student potrafi interpretować uzyskane wyniki, uzasadniać i zestawiać z dotychczasową wiedzą(K_U01).

U2 - Student potrafi argumentować i przeprowadzać pełne rozumowanie dedukcyjne (K_U01).


U3 - Student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy matematyczne (K_U06)j.


U4 - Student stosuje odpowiedni model matematyczny lub algorytm do prostej sytuacji problemowej (K_U07), (K_U01).

U5 - Student posiada umiejętność formułowania zależności między zmiennymi i opisu ich za pomocą aparatu matematycznego (K_U01).



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: Matematyka na poziomie profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.


Wymagania wstępne: znajomość podstawowych definicji, twierdzeń, faktów i metod obliczeniowych z zakresu teorii funkcji, algebry i geometrii objętych programem nauczania w liceum.


Bilans pracy studenta:

Bilans godzin pracy studenta:

15 Wykład + 30 Ćwiczenia +10 studiowanie literatury + 25 przygotowanie do ćwiczeń + 20 przygotowanie do egzaminu + 20 przygotowanie do zaliczenia = 120 godz. pracy = 4 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)