Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka matematyki szkoły ponadpodstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-M12DMSPp-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka matematyki szkoły ponadpodstawowej
Jednostka: Kolegium III
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Mroczyńska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole ponadpostawowej

W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki

W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela

Umiejętności

U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne

U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w

uczeniu się matematyki

U3 potrafi przygotować sprawdzian i dokonać analizy

Kompetencje społeczne

K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki

K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, przestrzega regulamin szkolny

K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z

problemami matematycznymi, planuje zajęcia pozalekcyjne

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

psychologia, pedagogika, podstawy dydaktyki

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Mroczyńska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole ponadpostawowej

W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki

W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela

Umiejętności

U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne

U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w

uczeniu się matematyki

U3 potrafi przygotować sprawdzian i dokonać analizy

Kompetencje społeczne

K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki

K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, przestrzega regulamin szkolny

K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z

problemami matematycznymi, planuje zajęcia pozalekcyjne

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

psychologia, pedagogika, podstawy dydaktyki

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Mroczyńska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej K_W1, K_W2

W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_W2

W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela K_W1

W4 zna pojęcia i twierdzenia z zakresu szkoły ponadpodstawowej dostosowanym do poziomie rozumowania ucznia K_W3

W5 posiada wiedzę na temat nowoczesnych technologii informacyjnych wspierających nauczanie przedmiotu matematyka K_W8

U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne K_U1

U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_U2

U3 potrafi przygotować sprawdzian i dokonać jego analizy K_U3

U4 potrafi rozwiązywać zadania różnymi metodami oraz pokazać ich zastosowanie K_U10

U5 potrafi wykorzystywać dorobek matematyki współczesnej K_U13

U6 potrafi prowadzić lekcje z zastosowaniem nowoczesnych technologii informacyjnych K_U17

U7 potrafi zastosować posiadaną wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki do nauczania matematyki K_U16

K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K_K1

K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, przestrzega regulamin szkolny K_K4

K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_K1


Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h)+ konwersatorium (30h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do konwersatorium (15h)+ lektura do wykładu (15h) = 90 h = 3 ECTS



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

psychologia, pedagogika, podstawy dydaktyki

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Mroczyńska
Prowadzący grup: Dawid Krasiński, Karolina Mroczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej K_W1, K_W2

W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_W2

W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela K_W1

W4 zna pojęcia i twierdzenia z zakresu szkoły ponadpodstawowej dostosowanym do poziomie rozumowania ucznia K_W3

W5 posiada wiedzę na temat nowoczesnych technologii informacyjnych wspierających nauczanie przedmiotu matematyka K_W8

U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne K_U1

U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_U2

U3 potrafi przygotować sprawdzian i dokonać jego analizy K_U3

U4 potrafi rozwiązywać zadania różnymi metodami oraz pokazać ich zastosowanie K_U10

U5 potrafi wykorzystywać dorobek matematyki współczesnej K_U13

U6 potrafi prowadzić lekcje z zastosowaniem nowoczesnych technologii informacyjnych K_U17

U7 potrafi zastosować posiadaną wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki do nauczania matematyki K_U16

K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K_K1

K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, przestrzega regulamin szkolny K_K4

K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_K1





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

psychologia, pedagogika, podstawy dydaktyki

Bilans pracy studenta:

Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h)+ konwersatorium (30h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do konwersatorium (10h)+ lektura do wykładu (5h) = 75 h = 3 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)