Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia szkoły ponadpodstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-M12PsySpp-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia szkoły ponadpodstawowej
Jednostka: Kolegium III
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Michalska, Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Paulina Michalska, Mateusz Minda, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice funkcjonowania szkolnego dziecka w okresie adolescencji (N_W01)

W2. Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju młodzieży szkolnej (N_W01)

W3. Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym młodzieży szkolnej (N_W01-N_W05)

W4. Student posiada wiedzę o psychologii jako nauce, jej perspektywach teoretycznych i badawczych w psychologii oraz problemach etycznych badań (N_W06; N_W09; N_W13)

W5. Student posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania pamięci i procesów uczenia się (N_W01; N_W03; N_W04)

W6. Student posiada wiedzę na temat zaburzeń w funkcjonowaniu, charakterystycznych dla wieku szkolnego (N_W09)


Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (N_U02; N_U03)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w kontekście pracy w szkole (N_U14)

U3. Student samodzielnie pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia oraz umiejętnie wykorzystuje wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (N_U03; N_U04; N_U06-N_U13)

U4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę psychologiczną z zakresu rozwoju człowieka i specyfiki jego funkcjonowania w rozwiązywaniu problemów szkolnych (N_U02)


Kompetencje

K1. Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania młodzieży szkolnej (N_K01; N_K04; K_K01)

K2. Student ma świadomość wagi wyrażanych myśli psychologicznych w procesie oceny funkcjonowania młodzieży szkolnej (N_K05; K_K01; K_K04)

K3. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z młodzieżą (N_K01)

K4. Student rozumie potrzebę dostosowywania sposobów przekazywania wiedzy do specyfiki funkcjonowania uczniów w danym wieku (K_K05)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice funkcjonowania szkolnego dziecka w okresie szkoły podstawowej (N_W01)

W2. Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju młodzieży szkolnej (N_W01)

W3. Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym młodzieży szkolnej (N_W01-N_W05)

W4. Student posiada wiedzę o psychologii jako nauce, jej perspektywach teoretycznych i badawczych w psychologii oraz problemach etycznych badań (N_W06; N_W09; N_W13)

W5. Student posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania pamięci i procesów uczenia się (N_W01; N_W03; N_W04)

W6. Student posiada wiedzę na temat zaburzeń w funkcjonowaniu, charakterystycznych dla wieku szkolnego (N_W09)


Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (N_U02; N_U03)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w kontekście pracy w szkole (N_U14)

U3. Student samodzielnie pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia oraz umiejętnie wykorzystuje wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (N_U03; N_U04; N_U06-N_U13)

U4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę psychologiczną z zakresu rozwoju człowieka i specyfiki jego funkcjonowania w rozwiązywaniu problemów szkolnych (N_U02)


Kompetencje

K1. Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania młodzieży szkolnej (N_K01; N_K04; K_K01)

K2. Student ma świadomość wagi wyrażanych myśli psychologicznych w procesie oceny funkcjonowania młodzieży szkolnej (N_K05; K_K01; K_K04)

K3. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z młodzieżą (N_K01)

K4. Student rozumie potrzebę dostosowywania sposobów przekazywania wiedzy do specyfiki funkcjonowania uczniów w danym wieku (K_K05)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Karolina Mudło-Głagolska, Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice funkcjonowania szkolnego dziecka w okresie szkoły ponadpodstawowej (K_W09)

W2. Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju młodzieży szkolnej (K_W09)

W3. Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym młodzieży szkolnej (K_W09,K_W13)

W4. Student posiada wiedzę o psychologii jako nauce, jej perspektywach teoretycznych i badawczych w psychologii oraz problemach etycznych badań (K_W09, K_W13)

W5. Student posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania pamięci i procesów uczenia się (K_W09,K_W13)

W6. Student posiada wiedzę na temat zaburzeń w funkcjonowaniu, charakterystycznych dla wieku szkolnego (K_W09,K_W13)


Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U16)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w kontekście pracy w szkole (K_U16)

U3. Student samodzielnie pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia oraz umiejętnie wykorzystuje wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_U16)

U4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę psychologiczną z zakresu rozwoju człowieka i specyfiki jego funkcjonowania w rozwiązywaniu problemów szkolnych (K_U16)


Kompetencje

K1. Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania młodzieży szkolnej (K_K01, K_K02)

K2. Student ma świadomość wagi wyrażanych myśli psychologicznych w procesie oceny funkcjonowania młodzieży szkolnej (K_K01, K_K02)

K3. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z młodzieżą (K_K01, K_K02)

K4. Student rozumie potrzebę dostosowywania sposobów przekazywania wiedzy do specyfiki funkcjonowania uczniów w danym wieku (K_K01, K_K02)



BILANS GODZIN PRACY STUDENTA (1ECTS=25-30godz) np. Bilans godzin pracy studenta:

wykład (15h)

+ konwersatorium (15h)

+ przygotowanie do zajęć i zaliczeń (30h)

= 2 ECTS



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia szkoły podstawowej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Karolina Mudło-Głagolska, Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice funkcjonowania szkolnego dziecka w okresie szkoły ponadpodstawowej (K_W09)

W2. Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju młodzieży szkolnej (K_W09)

W3. Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym młodzieży szkolnej (K_W09,K_W13)

W4. Student posiada wiedzę o psychologii jako nauce, jej perspektywach teoretycznych i badawczych w psychologii oraz problemach etycznych badań (K_W09, K_W13)

W5. Student posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania pamięci i procesów uczenia się (K_W09,K_W13)

W6. Student posiada wiedzę na temat zaburzeń w funkcjonowaniu, charakterystycznych dla wieku szkolnego (K_W09,K_W13)


Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U16)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w kontekście pracy w szkole (K_U16)

U3. Student samodzielnie pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia oraz umiejętnie wykorzystuje wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_U16)

U4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę psychologiczną z zakresu rozwoju człowieka i specyfiki jego funkcjonowania w rozwiązywaniu problemów szkolnych (K_U16)


Kompetencje

K1. Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania młodzieży szkolnej (K_K01, K_K02)

K2. Student ma świadomość wagi wyrażanych myśli psychologicznych w procesie oceny funkcjonowania młodzieży szkolnej (K_K01, K_K02)

K3. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z młodzieżą (K_K01, K_K02)

K4. Student rozumie potrzebę dostosowywania sposobów przekazywania wiedzy do specyfiki funkcjonowania uczniów w danym wieku (K_K01, K_K02)





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia szkoły podstawowej

Bilans pracy studenta:

BILANS GODZIN PRACY STUDENTA (1ECTS=25-30godz)


Bilans godzin pracy studenta:

wykład (15h)

+ konwersatorium (15h)

+ przygotowanie do zajęć i zaliczeń (30h)

= 2 ECTS


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)