Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka psychologiczno-pedagogiczna śródroczna szkoły podstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-M23PPPŚSP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka psychologiczno-pedagogiczna śródroczna szkoły podstawowej
Jednostka: Kolegium III
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Laskowska
Prowadzący grup: Halina Laskowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka śródroczna, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Laskowska
Prowadzący grup: Halina Laskowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka śródroczna - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Laskowska
Prowadzący grup: Halina Laskowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA:

W1 - poznaje w sposób uporządkowany wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji edukacyjnej jaką jest szkoła z wykorzystaniem wiedzy z zakresu studiów matematycznych a także zasady dobrej komunikacji interpersonalnej na wszystkich poziomach i zasady BHP, która jest niezbędną do kompleksowej analizy rzeczywistości szkolnej. (K_W10, K_W11, K_W12)


UMIEJĘTNOŚCI:

U1 - potrafi dokonać obserwacji sytuacji i zdarzeń zachodzących w środowisku szkolnym i pod okiem opiekuna praktyki nabywa umiejętności diagnozowania uczniów (zarówno zdolnych jak i o specjalnych potrzebach edukacyjnych)oraz z odmiennych kulturowo środowisk) w celu efektywnego projektowania działań pedagogicznych odpowiadających potrzebom poszczególnych jednostek czy grupy, doskonali kompetencje komunikacyjne oraz uczy się dialogowo rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie.(K_U35, K_U38)


Bilans godzin pracy studenta: konwersatorium (30h)+ przygotowanie do zajęć (15h) + samodzielne studiowanie literatury(15h) = 60h = 2 ECTS

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student zna środowisko szkolne ze sowich doświadczeń, potrafi obserwować zjawiska zachodzące w życiu szkoły.

Literatura:

Dryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu się, Poznań 1999

Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2007

Kupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000

Gordon G. Wychowanie bez porażek w szkole, Warszawa 1995

Niemierko B., Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa 1997

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1998

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Mandrzejewska-Smól
Prowadzący grup: Iwona Mandrzejewska-Smól
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA:

W1 - poznaje w sposób uporządkowany wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji edukacyjnej jaką jest szkoła z wykorzystaniem wiedzy z zakresu studiów matematycznych a także zasady dobrej komunikacji interpersonalnej na wszystkich poziomach i zasady BHP, która jest niezbędną do kompleksowej analizy rzeczywistości szkolnej. (K_W10, K_W11, K_W12)


UMIEJĘTNOŚCI:

U1 - potrafi dokonać obserwacji sytuacji i zdarzeń zachodzących w środowisku szkolnym i pod okiem opiekuna praktyki nabywa umiejętności diagnozowania uczniów (zarówno zdolnych jak i o specjalnych potrzebach edukacyjnych)oraz z odmiennych kulturowo środowisk) w celu efektywnego projektowania działań pedagogicznych odpowiadających potrzebom poszczególnych jednostek czy grupy, doskonali kompetencje komunikacyjne oraz uczy się dialogowo rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie.(K_U35, K_U38)



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student zna środowisko szkolne ze sowich doświadczeń, potrafi obserwować zjawiska zachodzące w życiu szkoły.

Bilans pracy studenta:

30 K + 20 praca własna studenta = 50 godzin pracy = 2 pkt. ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć

- analiza tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu

- przygotowanie sprawozdań





Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Mandrzejewska-Smól
Prowadzący grup: Iwona Mandrzejewska-Smól
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - poznaje w sposób uporządkowany wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji edukacyjnej jaką jest szkoła z wykorzystaniem wiedzy z zakresu studiów matematycznych a także zasady dobrej komunikacji interpersonalnej na wszystkich poziomach i zasady BHP, która jest niezbędną do kompleksowej analizy rzeczywistości szkolnej. (K_W10, K_W11, K_W12).

U1 - potrafi dokonać obserwacji sytuacji i zdarzeń zachodzących w środowisku szkolnym i pod okiem opiekuna praktyki nabywa umiejętności diagnozowania uczniów (zarówno zdolnych jak i o specjalnych potrzebach edukacyjnych)oraz z odmiennych kulturowo środowisk) w celu efektywnego projektowania działań pedagogicznych odpowiadających potrzebom poszczególnych jednostek czy grupy, doskonali kompetencje komunikacyjne oraz uczy się dialogowo rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie.(K_U35, K_U38).

K1 – jest odpowiednio przygotowany się do przyszłej pracy nauczyciela matematyki i wychowawcy poprzez gromadzenie pierwszych doświadczeń zdobytych podczas praktyki oraz świadomie dokonuje analizy własnych działań ze wskazaniem obszarów wymagających pewnych modyfikacji, charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią i otwartością w relacjach międzyludzkich.(K_K03).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student zna środowisko szkolne ze sowich doświadczeń, potrafi obserwować zjawiska zachodzące w życiu szkoły.

Bilans pracy studenta:

2 pkt. ECTS = 50 godzin pracy studenta; w tym: 30 godzin konwersatoriów + 2 godziny konsultacji z wykładowcą + 18 godzin pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- analiza tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu,

- przygotowanie sprawozdań.





Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)