Matematyka dyskretna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-M35MD-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Matematyka dyskretna |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
3 rok, 5 sem., matematyka, blok II [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Sworowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Sworowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - opisuje podstawowe schematy kombinatoryczne, tłumaczy związki i różnice między nimi, wyjaśnia kwestie związane z rozróżnialnością zliczanych obiektów; - opisuje podstawowe typy grafów, podaje przykłady grafów danego typu; - opisuje podstawowe algorytmy związane z teorią grafów, porównuje ich złożoność; - właściwie dobiera i stosuje schematy kombinatoryczne dla rozwiązywania średniej trudności problemów zliczania; - konstruuje metodą klasyfikacji średniej trudności związki rekurencyjne oraz rozwiązuje je w niektórych przypadkach; - właściwie (naturalnie) określa grupę przekształceń dla zliczania z utożsamieniami; - poznaje grafy o określonych własnościach, wyznacza wartości określonych parametrów dla danego grafu; - korzysta z odpowiednich własności grafów dla stworzenia właściwego modelu zadania praktycznego; - skutecznie organizuje pracę w grupie, uczestniczy we wspólnym rozwiązywaniu problemów. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | indukcja matematyczna, podstawy rachunku różniczkowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Sworowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Sworowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - opisuje podstawowe schematy kombinatoryczne, tłumaczy związki i różnice między nimi, wyjaśnia kwestie związane z rozróżnialnością zliczanych obiektów; - opisuje podstawowe typy grafów, podaje przykłady grafów danego typu; - opisuje podstawowe algorytmy związane z teorią grafów, porównuje ich złożoność; - właściwie dobiera i stosuje schematy kombinatoryczne dla rozwiązywania średniej trudności problemów zliczania; - konstruuje metodą klasyfikacji średniej trudności związki rekurencyjne oraz rozwiązuje je w niektórych przypadkach; - właściwie (naturalnie) określa grupę przekształceń dla zliczania z utożsamieniami; - poznaje grafy o określonych własnościach, wyznacza wartości określonych parametrów dla danego grafu; - korzysta z odpowiednich własności grafów dla stworzenia właściwego modelu zadania praktycznego; - skutecznie organizuje pracę w grupie, uczestniczy we wspólnym rozwiązywaniu problemów. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | indukcja matematyczna, podstawy rachunku różniczkowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Sworowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Sworowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - opisuje podstawowe schematy kombinatoryczne, tłumaczy związki i różnice między nimi, wyjaśnia kwestie związane z rozróżnialnością zliczanych obiektów; W03, W05, W06, U01, U05, U17 - opisuje podstawowe typy grafów, podaje przykłady grafów danego typu; W03, W04, W05, U01 - opisuje podstawowe algorytmy związane z teorią grafów, porównuje ich złożoność; W03, W04, U01 - właściwie dobiera i stosuje schematy kombinatoryczne dla rozwiązywania średniej trudności problemów zliczania; U03, U29 - konstruuje metodą klasyfikacji średniej trudności związki rekurencyjne oraz rozwiązuje je w niektórych przypadkach; U03 - właściwie (naturalnie) określa grupę przekształceń dla zliczania z utożsamieniami; U01, U17 - poznaje grafy o określonych własnościach, wyznacza wartości określonych parametrów dla danego grafu; W03, W04, W05 - korzysta z odpowiednich własności grafów dla stworzenia właściwego modelu zadania praktycznego. U29 BILANS GODZIN PRACY STUDENTA (1ECTS=25h): wykład (30h) + konwersatorium (30h) + konsultacje (30h) + przygotowanie do zajęć i zaliczeń (60h) = 150h (=6ECTS) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | indukcja matematyczna, podstawy rachunku różniczkowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Sworowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Sworowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - opisuje podstawowe schematy kombinatoryczne, tłumaczy związki i różnice między nimi, wyjaśnia kwestie związane z rozróżnialnością zliczanych obiektów; W03, W05, W06, U01, U05, U17 - opisuje podstawowe typy grafów, podaje przykłady grafów danego typu; W03, W04, W05, U01 - opisuje podstawowe algorytmy związane z teorią grafów, porównuje ich złożoność; W03, W04, U01 - właściwie dobiera i stosuje schematy kombinatoryczne dla rozwiązywania średniej trudności problemów zliczania; U03, U29 - konstruuje metodą klasyfikacji średniej trudności związki rekurencyjne oraz rozwiązuje je w niektórych przypadkach; U03 - właściwie (naturalnie) określa grupę przekształceń dla zliczania z utożsamieniami; U01, U17 - poznaje grafy o określonych własnościach, wyznacza wartości określonych parametrów dla danego grafu; W03, W04, W05 - korzysta z odpowiednich własności grafów dla stworzenia właściwego modelu zadania praktycznego. U29 BILANS GODZIN PRACY STUDENTA (1ECTS=25h): wykład (30h) + konwersatorium (30h) + konsultacje (30h) + przygotowanie do zajęć i zaliczeń (60h) = 150h (=6ECTS) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | indukcja matematyczna, podstawy rachunku różniczkowego |
|
Bilans pracy studenta: | udział w zajęciach (60h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do zajęć (30h) + przygotowanie do zaliczeń i egzaminów (45h) = 150h (6 ects) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Sworowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Sworowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - opisuje podstawowe schematy kombinatoryczne, tłumaczy związki i różnice między nimi, wyjaśnia kwestie związane z rozróżnialnością zliczanych obiektów; W03, W05, W06, U01, U05, U17 - opisuje podstawowe typy grafów, podaje przykłady grafów danego typu; W03, W04, W05, U01 - opisuje podstawowe algorytmy związane z teorią grafów, porównuje ich złożoność; W03, W04, U01 - właściwie dobiera i stosuje schematy kombinatoryczne dla rozwiązywania średniej trudności problemów zliczania; U03, U29 - konstruuje metodą klasyfikacji średniej trudności związki rekurencyjne oraz rozwiązuje je w niektórych przypadkach; U03 - właściwie (naturalnie) określa grupę przekształceń dla zliczania z utożsamieniami; U01, U17 - poznaje grafy o określonych własnościach, wyznacza wartości określonych parametrów dla danego grafu; W03, W04, W05 - korzysta z odpowiednich własności grafów dla stworzenia właściwego modelu zadania praktycznego. U29 BILANS GODZIN PRACY STUDENTA (1ECTS=25h): wykład (30h) + konwersatorium (30h) + konsultacje (30h) + przygotowanie do zajęć i zaliczeń (60h) = 150h (=6ECTS) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | indukcja matematyczna, podstawy rachunku różniczkowego |
|
Bilans pracy studenta: | udział w zajęciach (60h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do zajęć (30h) + przygotowanie do zaliczeń i egzaminów (45h) = 150h (6 ects) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Sieg | |
Prowadzący grup: | Waldemar Sieg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student: - opisuje podstawowe schematy kombinatoryczne, tłumaczy związki i różnice między nimi, wyjaśnia kwestie związane z rozróżnialnością zliczanych obiektów; W03, W05, W06, U01, U05, U17 - opisuje podstawowe typy grafów, podaje przykłady grafów danego typu; W03, W04, W05, U01 - opisuje podstawowe algorytmy związane z teorią grafów, porównuje ich złożoność; W03, W04, U01 - właściwie dobiera i stosuje schematy kombinatoryczne dla rozwiązywania średniej trudności problemów zliczania; U03, U29 - konstruuje metodą klasyfikacji średniej trudności związki rekurencyjne oraz rozwiązuje je w niektórych przypadkach; U03 - właściwie (naturalnie) określa grupę przekształceń dla zliczania z utożsamieniami; U01, U17 - poznaje grafy o określonych własnościach, wyznacza wartości określonych parametrów dla danego grafu; W03, W04, W05 - korzysta z odpowiednich własności grafów dla stworzenia właściwego modelu zadania praktycznego. U29 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | indukcja matematyczna, podstawy rachunku różniczkowego |
|
Bilans pracy studenta: | BILANS GODZIN PRACY STUDENTA (1ECTS=25h): wykład (30h) + konwersatorium (30h) + konsultacje (30h) + przygotowanie do zajęć i zaliczeń (60h) = 150h (=6ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.