Geometria dla nauczycieli/ Wybrane zagadnienia modelowania matematycznego ( do wyboru)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-M36GdN-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Geometria dla nauczycieli/ Wybrane zagadnienia modelowania matematycznego ( do wyboru) |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty Kierunkowe: K_W1; K_W2; K_U1; K_U19; K_K1; K_K6 Efekty Modułowe: W1 Student definiuje podstawowe pojęcia geometryczne z zakresu geometrii szkolnej. W2 Student formułuje własności figur płaskich, zwłaszcza dotyczących linii charakterystycznych związanych z trójkątem. W3 Student rozpoznaje wzajemne położenie prostych i płaszczyzn w przestrzeni. W4 Student rozróżnia geometrię euklidesową i nieeuklidesową. W5 Student identyfikuje podstawowe przekształcenia geometryczne. U1 Student dowodzi twierdzeń związanych z geometrią trójkąta czy dotyczących przekształceń geometrycznych. U2 Student klasyfikuje czworokąty. U3 Student konstruuje obiekty geometryczne w oparciu o posiadane dane. U4 Student rozwiązuje zadania z zakresu geometrii szkolnej. K1 Student zna własne ograniczenia i rozumie potrzebę stałego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji. K2 Student potrafi formułować pytania służące zrozumieniu badanego problemu. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | dydaktyka matematyki, algebra liniowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Łukasiewicz | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Łukasiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty Modułowe: W1 Student definiuje podstawowe pojęcia geometryczne z zakresu geometrii szkolnej. W2 Student formułuje własności figur płaskich, zwłaszcza dotyczących linii charakterystycznych związanych z trójkątem. W3 Student rozpoznaje wzajemne położenie prostych i płaszczyzn w przestrzeni. W4 Student identyfikuje podstawowe przekształcenia geometryczne. U1 Student dowodzi twierdzeń związanych z geometrią trójkąta czy dotyczących przekształceń geometrycznych. U2 Student klasyfikuje czworokąty. U3 Student konstruuje obiekty geometryczne w oparciu o posiadane dane. U4 Student rozwiązuje zadania z zakresu geometrii szkolnej. K1 Student zna własne ograniczenia i rozumie potrzebę stałego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji. K2 Student potrafi formułować pytania służące zrozumieniu badanego problemu. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | dydaktyka matematyki, algebra liniowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 Student definiuje podstawowe pojęcia geometryczne z zakresu geometrii szkolnej. K_W1 W2 Student formułuje własności figur płaskich, zwłaszcza dotyczących linii charakterystycznych związanych z trójkątem. K_W2 W3 Student rozpoznaje wzajemne położenie prostych i płaszczyzn w przestrzeni. K_W2 W4 Student identyfikuje podstawowe przekształcenia geometryczne. K_W2 U1 Student dowodzi twierdzeń związanych z geometrią trójkąta i czworokąta K_U1 U2 Student konstruuje obiekty geometryczne w oparciu o posiadane dane. K_U1 U3 Student rozwiązuje zadania z zakresu geometrii szkolnej. K_U2 K1 Student zna własne ograniczenia i rozumie potrzebę stałego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji. K_K1 K2 Student potrafi formułować pytania służące zrozumieniu badanego problemu.K_K6 Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h)+ konwersatorium (15h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do konwersatorium (15h)+ lektura do wykładu (20h) + przygotowanie dowodu (20h)= 100 h = 4 ECTS |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | dydaktyka matematyki, algebra liniowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska, Sławomir Torbus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Geometria dla nauczycieli W1 Student definiuje podstawowe pojęcia geometryczne z zakresu geometrii szkolnej. K_W1 W2 Student formułuje własności figur płaskich, zwłaszcza dotyczących linii charakterystycznych związanych z trójkątem. K_W2 W3 Student rozpoznaje wzajemne położenie prostych i płaszczyzn w przestrzeni. K_W2 W4 Student identyfikuje podstawowe przekształcenia geometryczne. K_W2 U1 Student dowodzi twierdzeń związanych z geometrią trójkąta i czworokąta K_U1 U2 Student konstruuje obiekty geometryczne w oparciu o posiadane dane. K_U1 U3 Student rozwiązuje zadania z zakresu geometrii szkolnej. K_U2 K1 Student zna własne ograniczenia i rozumie potrzebę stałego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji. K_K1 K2 Student potrafi formułować pytania służące zrozumieniu badanego problemu. K_K6 Wybrane zagadnienia modelowania matematycznego W1 – Student rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań w informatyce oraz kryptologii [K_W01] W2 – Student zna dowody twierdzeń i aksjomaty algebry Boole’a [K_W02] U1 – Student potrafi zaprojektować modele matematyczne wybranych kryptosystemów oraz generatorów liczb pseudolosowych [K_U01] U2 – Student rozwiązuje układy równań liniowych o stałych współczynnikach w celu wyznaczenia optymalnego wariantu; potrafi posłużyć się geometryczną interpretacją rozwiązań [K_U19] K1 – Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz działań na rzecz poprawy jakości wykonywanej pracy [K_K01] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Geometria dla nauczycieli algebra liniowa z geometrią Wybrane zagadnienia modelowania matematycznego wstęp do matematyki, technologia informacyjna, algebra liniowa z geometrią, algebra z teorią liczb, statystyka matematyczna |
|
Bilans pracy studenta: | Geometria dla nauczycieli Wybrane zagadnienia modelowania matematycznego Wykład (15h) +konwersatorium (15h) + konsultacje (40h)+ przygotowanie do konwersatorium(30h) + przygotowanie do wykładu (15h)+ literatura (10h) = 125h =5 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.