Sterowanie dyskretne i nieliniowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-Mt36SDiN-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sterowanie dyskretne i nieliniowe |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
3 rok, 6 sem., mechatronika, moduł: mechatronika przemysłowa i produkcyjna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ LAB
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W04: ma wiedzę w zakresie podstaw automatyki oraz teorii sterowania, zna i rozumie budowę, zasady działania oraz zastosowania podstawowych członów automatyki i regulatorów, ma wiedzę niezbędną do ich zastosowania w mechatronice, K_W05: ma podstawową wiedzę w zakresie rodzajów i konstrukcji robotów oraz języków ich programowania, zna podstawy programowania robotów, K_U02: potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów automatyki i sterowania oraz ich prostych układów, K_U03: potrafi zaprojektować, wdrożyć i uruchomić podstawowe elementy oraz proste układy sterowania i automatyki (regulacji, nadzoru, zabezpieczenia), ocenić ich funkcjonalność i przydatność w realizacji procesu produkcyjnego oraz w ocenie stanu maszyn i urządzeń, K_U29: ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz, Katarzyna Kazimierska-Drobny | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedzę w zakresie: zastosowania przekształcenia Z w automatyce, modelowania dyskretnych układów dynamicznych, budowy ich schematów blokowych, badania stabilności układów dyskretnych, budowy układów regulacji i zastosowania odpowiedniego regulatora dyskretnego (K_W04). W2: Student dysponuje wiedzą umożliwiającą przeprowadzenie analizy i syntezy dynamicznych układów regulacji kaskadowej serwosilników (K_W05). U1: Student potrafi zbudować model matematyczny układu dyskretnego za pomocą metody równań różnicowych, dyskretnej funkcji przejścia oraz metodą przestrzeni stanów, potrafi zaprojektować regulator dyskretny (K_U02, K_U29). U2: Student potrafi ocenić właściwości dynamiczne układów automatyki oraz sprawdzić stabilność układów dyskretnych, potrafi dokonać analizy działania dyskretnego układu regulacji, potrafi dokonać syntezy dyskretnego układu regulacji i dobrać parametry jego regulatora, ma umiejętność oceny jakości dyskretnego układu regulacji (K_U03, K_U29). Liczba godzin dydaktycznych i formy zajęć (w trybie stacjonarnym): 15W / 15L Liczba punktów ECTS: ≈ 4 pkt., w tym • wykłady i zajęcia teoretyczne: 1,8 pkt. • zajęcia o charakterze praktycznym: 2 pkt. ZAJĘCIA KONTAKTOWE wykład: 15 laboratorium: 15 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 30 ECTS - zajęcia kontaktowe: 1,2 pkt. PRACA SAMODZIELNA przygotowanie do egzaminu: 10 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 20 przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych i sprawdzianów: 10 przygotowanie sprawozdań, projektów, prac pisemnych, itp.: 15 samodzielne przeprowadzenie symulacji komputerowych: 10 razem praca samodzielna (godziny): 65 ECTS - praca samodzielna: 2,6 pkt. razem godziny zajęć praktycznych (zajęcia kontaktowe i praca samodzielna): 50 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedzę w zakresie: zastosowania przekształcenia Z w automatyce, modelowania dyskretnych układów dynamicznych, budowy ich schematów blokowych, badania stabilności układów dyskretnych, budowy układów regulacji i zastosowania odpowiedniego regulatora dyskretnego (K_W04). W2: Student dysponuje wiedzą umożliwiającą przeprowadzenie analizy i syntezy dynamicznych układów regulacji kaskadowej serwosilników (K_W05). U1: Student potrafi zbudować model matematyczny układu dyskretnego za pomocą metody równań różnicowych, dyskretnej funkcji przejścia oraz metodą przestrzeni stanów, potrafi zaprojektować regulator dyskretny (K_U02, K_U29). U2: Student potrafi ocenić właściwości dynamiczne układów automatyki oraz sprawdzić stabilność układów dyskretnych, potrafi dokonać analizy działania dyskretnego układu regulacji, potrafi dokonać syntezy dyskretnego układu regulacji i dobrać parametry jego regulatora, ma umiejętność oceny jakości dyskretnego układu regulacji (K_U03, K_U29). Liczba godzin dydaktycznych i formy zajęć (w trybie stacjonarnym): 15W / 15L Liczba punktów ECTS: ≈ 4 pkt., w tym • wykłady i zajęcia teoretyczne: 1,8 pkt. • zajęcia o charakterze praktycznym: 2 pkt. ZAJĘCIA KONTAKTOWE wykład: 15 laboratorium: 15 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 30 ECTS - zajęcia kontaktowe: 1,2 pkt. PRACA SAMODZIELNA przygotowanie do egzaminu: 10 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 20 przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych i sprawdzianów: 10 przygotowanie sprawozdań, projektów, prac pisemnych, itp.: 15 samodzielne przeprowadzenie symulacji komputerowych: 10 razem praca samodzielna (godziny): 65 ECTS - praca samodzielna: 2,6 pkt. razem godziny zajęć praktycznych (zajęcia kontaktowe i praca samodzielna): 50 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedzę w zakresie: zastosowania przekształcenia Z w automatyce, modelowania dyskretnych układów dynamicznych, budowy ich schematów blokowych, badania stabilności układów dyskretnych, budowy układów regulacji i zastosowania odpowiedniego regulatora dyskretnego (K_W04). W2: Student dysponuje wiedzą umożliwiającą przeprowadzenie analizy i syntezy dynamicznych układów regulacji kaskadowej serwosilników (K_W05). U1: Student potrafi zbudować model matematyczny układu dyskretnego za pomocą metody równań różnicowych, dyskretnej funkcji przejścia oraz metodą przestrzeni stanów, potrafi zaprojektować regulator dyskretny (K_U02, K_U29). U2: Student potrafi ocenić właściwości dynamiczne układów automatyki oraz sprawdzić stabilność układów dyskretnych, potrafi dokonać analizy działania dyskretnego układu regulacji, potrafi dokonać syntezy dyskretnego układu regulacji i dobrać parametry jego regulatora, ma umiejętność oceny jakości dyskretnego układu regulacji (K_U03, K_U29). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
|
Bilans pracy studenta: | Liczba godzin dydaktycznych i formy zajęć (w trybie stacjonarnym): 15W / 15L Liczba punktów ECTS: ≈ 4 pkt., w tym • wykłady i zajęcia teoretyczne: 1,8 pkt. • zajęcia o charakterze praktycznym: 2 pkt. ZAJĘCIA KONTAKTOWE wykład: 15 laboratorium: 15 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 30 ECTS - zajęcia kontaktowe: 1,2 pkt. PRACA SAMODZIELNA przygotowanie do egzaminu: 10 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 20 przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych i sprawdzianów: 10 przygotowanie sprawozdań, projektów, prac pisemnych, itp.: 15 samodzielne przeprowadzenie symulacji komputerowych: 10 razem praca samodzielna (godziny): 65 ECTS - praca samodzielna: 2,6 pkt. razem godziny zajęć praktycznych (zajęcia kontaktowe i praca samodzielna): 50 forma i termin konsultacji indywidualnych: za pomocą aplikacji Skype lub Microsoft Teams - indywidualnie, w zależności od potrzeb |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedzę w zakresie: zastosowania przekształcenia Z w automatyce, modelowania dyskretnych układów dynamicznych, budowy ich schematów blokowych, badania stabilności układów dyskretnych, budowy układów regulacji i zastosowania odpowiedniego regulatora dyskretnego (K_W04). W2: Student dysponuje wiedzą umożliwiającą przeprowadzenie analizy i syntezy dynamicznych układów regulacji kaskadowej serwosilników (K_W05). U1: Student potrafi zbudować model matematyczny układu dyskretnego za pomocą metody równań różnicowych, dyskretnej funkcji przejścia oraz metodą przestrzeni stanów, potrafi zaprojektować regulator dyskretny (K_U02, K_U29). U2: Student potrafi ocenić właściwości dynamiczne układów automatyki oraz sprawdzić stabilność układów dyskretnych, potrafi dokonać analizy działania dyskretnego układu regulacji, potrafi dokonać syntezy dyskretnego układu regulacji i dobrać parametry jego regulatora, ma umiejętność oceny jakości dyskretnego układu regulacji (K_U03, K_U29). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
|
Bilans pracy studenta: | Liczba godzin dydaktycznych i formy zajęć (w trybie stacjonarnym): 15W / 15L Liczba punktów ECTS: 2 punkty, w tym • wykłady i zajęcia teoretyczne: 1 pkt • zajęcia o charakterze praktycznym: 1 pkt ZAJĘCIA KONTAKTOWE --------------------------------------- wykład: 15 laboratorium: 15 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 30 ECTS – zajęcia kontaktowe: 1 pkt PRACA SAMODZIELNA ------------------------------------- przygotowanie do egzaminu semestralnego: 5 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 5 przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych i sprawdzianów: 6 przygotowanie sprawozdań, projektów, prac pisemnych, itp.: 6 samodzielne przeprowadzenie symulacji komputerowych: 3 razem praca samodzielna (godziny): 25 ECTS – praca samodzielna: 1 pkt razem godziny zajęć kontaktowych i pracy samodzielnej: 55 forma i termin konsultacji indywidualnych: za pomocą aplikacji Skype lub Microsoft Teams – indywidualnie, w zależności od potrzeb |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedzę w zakresie: zastosowania przekształcenia Z w automatyce, modelowania dyskretnych układów dynamicznych, budowy ich schematów blokowych, badania stabilności układów dyskretnych, budowy układów regulacji i zastosowania odpowiedniego regulatora dyskretnego (K_W04). W2: Student dysponuje wiedzą umożliwiającą przeprowadzenie analizy i syntezy dynamicznych układów regulacji kaskadowej serwosilników (K_W05). U1: Student potrafi zbudować model matematyczny układu dyskretnego za pomocą metody równań różnicowych, dyskretnej funkcji przejścia oraz metodą przestrzeni stanów, potrafi zaprojektować regulator dyskretny (K_U02, K_U29). U2: Student potrafi ocenić właściwości dynamiczne układów automatyki oraz sprawdzić stabilność układów dyskretnych, potrafi dokonać analizy działania dyskretnego układu regulacji, potrafi dokonać syntezy dyskretnego układu regulacji i dobrać parametry jego regulatora, ma umiejętność oceny jakości dyskretnego układu regulacji (K_U03, K_U29). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
|
Bilans pracy studenta: | Liczba godzin dydaktycznych i formy zajęć (w trybie stacjonarnym): 15W / 15L Liczba punktów ECTS: 2 punkty, w tym • wykłady i zajęcia teoretyczne: 1 pkt • zajęcia o charakterze praktycznym: 1 pkt ZAJĘCIA KONTAKTOWE --------------------------------------- wykład: 15 laboratorium: 15 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 30 ECTS – zajęcia kontaktowe: 1 pkt PRACA SAMODZIELNA ------------------------------------- przygotowanie do egzaminu semestralnego: 5 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 5 przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych i sprawdzianów: 6 przygotowanie sprawozdań, projektów, prac pisemnych, itp.: 6 samodzielne przeprowadzenie symulacji komputerowych: 3 razem praca samodzielna (godziny): 25 ECTS – praca samodzielna: 1 pkt razem godziny zajęć kontaktowych i pracy samodzielnej: 55 forma i termin konsultacji indywidualnych: za pomocą aplikacji Skype lub Microsoft Teams – indywidualnie, w zależności od potrzeb |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.