Sterowanie dyskretne i nieliniowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-Mt3SDiN-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sterowanie dyskretne i nieliniowe |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
3 rok, mechatronika, moduł: mechatronika przemysłowa i produkcyjna [NP] |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W04: ma wiedzę w zakresie podstaw automatyki oraz teorii sterowania, zna i rozumie budowę, zasady działania oraz zastosowania podstawowych członów automatyki i regulatorów, ma wiedzę niezbędną do ich zastosowania w mechatronice. K_W05: ma podstawową wiedzę w zakresie rodzajów i konstrukcji robotów oraz języków ich programowania, zna podstawy programowania robotów. K_U02: potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów automatyki i sterowania oraz ich prostych układów. K_U03: potrafi zaprojektować, wdrożyć i uruchomić podstawowe elementy oraz proste układy sterowania i automatyki (regulacji, nadzoru, zabezpieczenia), ocenić ich funkcjonalność i przydatność w realizacji procesu produkcyjnego oraz w ocenie stanu maszyn i urządzeń. K_U29: ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz, Katarzyna Kazimierska-Drobny | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedzę w zakresie: zastosowania przekształcenia Z w automatyce, modelowania dyskretnych układów dynamicznych, budowy ich schematów blokowych, badania stabilności układów dyskretnych, budowy układów regulacji i zastosowania odpowiedniego regulatora dyskretnego (K_W04). W2: Student dysponuje wiedzą umożliwiającą przeprowadzenie analizy i syntezy dynamicznych układów regulacji kaskadowej serwosilników (K_W05). U1: Student potrafi zbudować model matematyczny układu dyskretnego za pomocą metody równań różnicowych, dyskretnej funkcji przejścia oraz metodą przestrzeni stanów, potrafi zaprojektować regulator dyskretny (K_U02, K_U29). U2: Student potrafi ocenić właściwości dynamiczne układów automatyki oraz sprawdzić stabilność układów dyskretnych, potrafi dokonać analizy działania dyskretnego układu regulacji, potrafi dokonać syntezy dyskretnego układu regulacji i dobrać parametry jego regulatora, ma umiejętność oceny jakości dyskretnego układu regulacji (K_U03, K_U29). Liczba godzin dydaktycznych i formy zajęć (w trybie niestacjonarnym): 9W / 9L Liczba punktów ECTS: ≈ 4 pkt., w tym • wykłady i zajęcia teoretyczne: 1,8 pkt. • zajęcia o charakterze praktycznym: 2 pkt. ZAJĘCIA KONTAKTOWE wykład: 9 laboratorium: 9 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 18 ECTS - zajęcia kontaktowe: 0,7 pkt. PRACA SAMODZIELNA przygotowanie do egzaminu: 12 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 24 przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych i sprawdzianów: 12 przygotowanie sprawozdań, projektów, prac pisemnych, itp.: 16 samodzielne przeprowadzenie symulacji komputerowych: 12 razem praca samodzielna (godziny): 76 ECTS - praca samodzielna: 3 pkt. razem godziny zajęć praktycznych (zajęcia kontaktowe i praca samodzielna): 49 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedzę w zakresie: zastosowania przekształcenia Z w automatyce, modelowania dyskretnych układów dynamicznych, budowy ich schematów blokowych, badania stabilności układów dyskretnych, budowy układów regulacji i zastosowania odpowiedniego regulatora dyskretnego (K_W04). W2: Student dysponuje wiedzą umożliwiającą przeprowadzenie analizy i syntezy dynamicznych układów regulacji kaskadowej serwosilników (K_W05). U1: Student potrafi zbudować model matematyczny układu dyskretnego za pomocą metody równań różnicowych, dyskretnej funkcji przejścia oraz metodą przestrzeni stanów, potrafi zaprojektować regulator dyskretny (K_U02, K_U29). U2: Student potrafi ocenić właściwości dynamiczne układów automatyki oraz sprawdzić stabilność układów dyskretnych, potrafi dokonać analizy działania dyskretnego układu regulacji, potrafi dokonać syntezy dyskretnego układu regulacji i dobrać parametry jego regulatora, ma umiejętność oceny jakości dyskretnego układu regulacji (K_U03, K_U29). Liczba godzin dydaktycznych i formy zajęć (w trybie niestacjonarnym): 9W / 9L Liczba punktów ECTS: ≈ 4 pkt., w tym • wykłady i zajęcia teoretyczne: 1,8 pkt. • zajęcia o charakterze praktycznym: 2 pkt. ZAJĘCIA KONTAKTOWE wykład: 9 laboratorium: 9 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 18 ECTS - zajęcia kontaktowe: 0,7 pkt. PRACA SAMODZIELNA przygotowanie do egzaminu: 12 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 24 przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych i sprawdzianów: 12 przygotowanie sprawozdań, projektów, prac pisemnych, itp.: 16 samodzielne przeprowadzenie symulacji komputerowych: 12 razem praca samodzielna (godziny): 76 ECTS - praca samodzielna: 3 pkt. razem godziny zajęć praktycznych (zajęcia kontaktowe i praca samodzielna): 49 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedzę w zakresie: zastosowania przekształcenia Z w automatyce, modelowania dyskretnych układów dynamicznych, budowy ich schematów blokowych, badania stabilności układów dyskretnych, budowy układów regulacji i zastosowania odpowiedniego regulatora dyskretnego (K_W04). W2: Student dysponuje wiedzą umożliwiającą przeprowadzenie analizy i syntezy dynamicznych układów regulacji kaskadowej serwosilników (K_W05). U1: Student potrafi zbudować model matematyczny układu dyskretnego za pomocą metody równań różnicowych, dyskretnej funkcji przejścia oraz metodą przestrzeni stanów, potrafi zaprojektować regulator dyskretny (K_U02, K_U29). U2: Student potrafi ocenić właściwości dynamiczne układów automatyki oraz sprawdzić stabilność układów dyskretnych, potrafi dokonać analizy działania dyskretnego układu regulacji, potrafi dokonać syntezy dyskretnego układu regulacji i dobrać parametry jego regulatora, ma umiejętność oceny jakości dyskretnego układu regulacji (K_U03, K_U29). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
|
Bilans pracy studenta: | Liczba godzin dydaktycznych i formy zajęć: 9W / 9L Liczba punktów ECTS: 2 punkty, w tym • wykłady i zajęcia teoretyczne: 1 pkt • zajęcia o charakterze praktycznym: 1 pkt ZAJĘCIA KONTAKTOWE --------------------------------------- wykład: 9 laboratorium: 9 konsultacje: 2 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 20 ECTS – zajęcia kontaktowe: 1 pkt PRACA SAMODZIELNA ------------------------------------- przygotowanie do egzaminu semestralnego: 5 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 5 przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych i sprawdzianów: 4 przygotowanie sprawozdań, projektów, prac pisemnych, itp.: 4 samodzielne przeprowadzenie symulacji komputerowych: 2 razem praca samodzielna (godziny): 20 ECTS – praca samodzielna: 1 pkt razem godziny zajęć kontaktowych i pracy samodzielnej: 40 forma i termin konsultacji indywidualnych: za pomocą aplikacji Skype lub Microsoft Teams – indywidualnie, w zależności od potrzeb |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.