Wykład monograficzny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-Mt4WM-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład monograficzny |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
4 rok, mechatronika, moduł: mechatronika przemysłowa i produkcyjna [NP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesław Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Wiesław Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma ogólną wiedzę na temat nowoczesnych rozwiązań w technice komputerowej. W02 - ma wiedzę zakresu możliwości wykorzystania rozwiązań biologicznych w technice komputerowej W03 - rozumie znaczenie człowieka w rozwoju informatyki U01 - potrafi korzystać ze specjalistycznej literatury dotyczącej bioinformatyki |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | fizyka, nauka o materiałach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kazimierska-Drobny, Wiesław Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Wiesław Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma ogólną wiedzę na temat nowoczesnych rozwiązań w technice komputerowej. W02 - ma wiedzę zakresu możliwości wykorzystania rozwiązań biologicznych w technice komputerowej W03 - rozumie znaczenie człowieka w rozwoju informatyki U01 - potrafi korzystać ze specjalistycznej literatury dotyczącej bioinformatyki -------------------------------------------------------------------------------------- zajęcia teoretyczne (godziny) zajęcia praktyczne (godziny) ZAJĘCIA KONTAKTOWE wykład 14 razem 14 razem zajęcia kontaktowe - godziny 14 ECTS - zajęcia kontaktowe 0,5 PRACA SAMODZIELNA przygotowanie do zaliczenia 10 studia literaturowe 25 samodzielne wykonanie zadań domowych 10 przygotowanie dokumentacji technicznej przygotowanie do ćwiczeń razem 35 10 razem praca samodzielna - godziny 45 ECTS - praca samodzielna 1,5 RAZEM godziny zajęć praktycznych (zajęcia kontaktowe i praca samodzielna) 59 ECTS - zajęcia praktyczne 2 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | fizyka, nauka o materiałach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kazimierska-Drobny | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kazimierska-Drobny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1. ma szczegółową i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie współczesnych materiałów biomedycznych [K_W08] W2. ma wiedzę z zakresu właściwości mechanicznych i biologicznych współczesnych materiałów biomedycznych [K_W09] W3. zna współczesne zastosowania materiałów biomedycznych [K_W09] U1. posiada umiejętność doboru materiałów w konkretnych zastosowaniach medycznych [K_U29] U2. potrafi porównać właściwości materiałów biomedycznych ze względu na zadane kryteria użytkowe [K_U29] BILANS GODZIN: 15 wykł + 15 przygotowanie prezentacji = 30 godzin pracy = 1 pkt ECTS |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | fizyka, nauka o materiałach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | Jacek Jackiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedze z zakresu zasad działania mikrourządzeń elektromechanicznych MEMS, które łączą w sobie zarówno elementy mechaniczne, jak i elektroniczne, wykonane w miniaturowej skali. Student rozumie, że jednym z głównych celów projektowania mikrourządzeń MEMS jest opracowanie komponentów mechanicznych tych urządzeń, których niezawodność i trwałość będą porównywalne z ich częścią elektroniczną. Student wie, że do typowych struktur mechanicznych implementowanych w układach MEMS można zaliczyć m.in. membrany, sprężyny i dźwignie. (K_W08) W2: Student zna i rozumie podstawowe wielkości, zjawiska i modele opisujące proces pękania i rozwoju uszkodzeń; definiuje i charakteryzuje klasyczne kryteria kumulacji uszkodzeń i pękania; wie, że zbyt wysoka temperatura i wilgotność są przyczyną uszkodzeń urządzeń MEMS, takich jak akcelerometry, żyroskopy, siłowniki termiczne i czujniki chemiczne. Student jest świadomy, że zmęczenie materiału utrudnia działanie MEMS opartych na wspornikach. Student wie, że MEMS zbudowany jest głównie na bazie krzemu, który jest materiałem kruchym. (K_W09) U1: Ponieważ technologie wytwarzania mikrourządzeń MEMS opierają się na technologiach stosowanych do produkcji urządzeń półprzewodnikowych, student potrafi wykorzystać ocenę właściwości elektrycznych za pomocą testu cyklu termicznego i testu przyspieszonego czasu życia w wysokiej temperaturze. Badania właściwości mechanicznych potrafi przeprowadzić za pomocą testów przetrwania dla badanych mikrourządzeń MEMS, które są poddawane wstrząsom i długoterminowym obciążeniom statycznym i dynamicznym. Student rozumie, że w przypadku materiałów MEMS ich właściwości mechaniczne mogą być zależne od wielkości próbki (konieczne jest sprawdzenie efektu skali długości), tzn. badana próbka na rozciąganie o przekroju 200x200 μm może nie zachowywać się tak samo, jak próbka o przekroju 2x2 μm. Jednakże, odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, dopóki metody badawcze nie będą wystarczająco czułe, aby zróżnicować zachowanie materiału w różnych skalach. Student jest świadomy braku istnienia standardowych metod badawczych i ich procedur dla mikrourządzeń MEMS. (K_U29) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
|
Bilans pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: ≈ 1 pkt ZAJĘCIA KONTAKTOWE wykład: 14 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 14 ECTS - zajęcia kontaktowe: 0,5 PRACA SAMODZIELNA przygotowanie prezentacji: 5 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 5 przygotowanie do kolokwium zaliczającego: 4 razem praca samodzielna (godziny): 14 ECTS - praca samodzielna: 0,5 razem godziny zajęć praktycznych (zajęcia kontaktowe i praca samodzielna): 28 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Jackiewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student ma wiedze z zakresu zasad działania mikrourządzeń elektromechanicznych MEMS, które łączą w sobie zarówno elementy mechaniczne, jak i elektroniczne, wykonane w miniaturowej skali. Student rozumie, że jednym z głównych celów projektowania mikrourządzeń MEMS jest opracowanie komponentów mechanicznych tych urządzeń, których niezawodność i trwałość będą porównywalne z ich częścią elektroniczną. Student wie, że do typowych struktur mechanicznych implementowanych w układach MEMS można zaliczyć m.in. membrany, sprężyny i dźwignie. (K_W08) W2: Student zna i rozumie podstawowe wielkości, zjawiska i modele opisujące proces pękania i rozwoju uszkodzeń; definiuje i charakteryzuje klasyczne kryteria kumulacji uszkodzeń i pękania; wie, że zbyt wysoka temperatura i wilgotność są przyczyną uszkodzeń urządzeń MEMS, takich jak akcelerometry, żyroskopy, siłowniki termiczne i czujniki chemiczne. Student jest świadomy, że zmęczenie materiału utrudnia działanie MEMS opartych na wspornikach. Student wie, że MEMS zbudowany jest głównie na bazie krzemu, który jest materiałem kruchym. (K_W09) U1: Ponieważ technologie wytwarzania mikrourządzeń MEMS opierają się na technologiach stosowanych do produkcji urządzeń półprzewodnikowych, student potrafi wykorzystać ocenę właściwości elektrycznych za pomocą testu cyklu termicznego i testu przyspieszonego czasu życia w wysokiej temperaturze. Badania właściwości mechanicznych potrafi przeprowadzić za pomocą testów przetrwania dla badanych mikrourządzeń MEMS, które są poddawane wstrząsom i długoterminowym obciążeniom statycznym i dynamicznym. Student rozumie, że w przypadku materiałów MEMS ich właściwości mechaniczne mogą być zależne od wielkości próbki (konieczne jest sprawdzenie efektu skali długości), tzn. badana próbka na rozciąganie o przekroju 200x200 μm może nie zachowywać się tak samo, jak próbka o przekroju 2x2 μm. Jednakże, odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, dopóki metody badawcze nie będą wystarczająco czułe, aby zróżnicować zachowanie materiału w różnych skalach. Student jest świadomy braku istnienia standardowych metod badawczych i ich procedur dla mikrourządzeń MEMS. (K_U29) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość zagadnień matematyki, fizyki, mechaniki, elektrotechniki i elektroniki |
|
Bilans pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: ≈ 1 pkt ZAJĘCIA KONTAKTOWE wykład: 15 razem zajęcia kontaktowe (godziny): 15 ECTS - zajęcia kontaktowe: 0,5 PRACA SAMODZIELNA przygotowanie prezentacji: 5 samodzielne studiowanie tematyki zajęć: 5 przygotowanie do kolokwium zaliczającego: 5 razem praca samodzielna (godziny): 15 ECTS - praca samodzielna: 0,5 razem godziny zajęć praktycznych (zajęcia kontaktowe i praca samodzielna): 30 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janusz Musiał | |
Prowadzący grup: | Janusz Musiał | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.