Filozofia wczesnonowożytna: XV - XVII w.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1400-Fil23FW-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Filozofia wczesnonowożytna: XV - XVII w. |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Chlewicki | |
Prowadzący grup: | Maciej Chlewicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się głównych idei filozoficznych XV – XVII stulecia (K_W08) W02 - zna idee i argumenty wybranych autorów filozofii wczesnonowożytnej na podstawie samodzielnej lektury ich pism (K_W09) U01 - czyta i interpretuje teksty filozoficzne powstałe w XV - XVII stuleciu (K_U03) U02 - analizuje argumenty filozoficzne epoki wczesnonowożytnej, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (K_U06) U03 – potrafi wskazać podstawowe zależności pomiędzy zjawiskami filozoficznymi XV – XVII wieku a procesami społecznymi i kulturowymi tej epoki (K_U11) K01 – zna znaczenie europejskiego dziedzictwa filozoficznego z okresu XV - XVII wieku dla zrozumienia społecznych i kulturalnych zjawisk tego okresu i epok późniejszych (K_K08) K02 – rozumie znaczenie refleksji humanistycznej okresu wczesnonowożytnego w procesie powstawania więzi społecznych, formowania postaw ideowych i kształtowania systemu wartości społecznych.(K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Chlewicki | |
Prowadzący grup: | Maciej Chlewicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się głównych idei filozoficznych XV – XVII stulecia (K_W08) W02 - zna idee i argumenty wybranych autorów filozofii wczesnonowożytnej na podstawie samodzielnej lektury ich pism (K_W09) U01 - czyta i interpretuje teksty filozoficzne powstałe w XV - XVII stuleciu (K_U03) U02 - analizuje argumenty filozoficzne epoki wczesnonowożytnej, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (K_U06) U03 – potrafi wskazać podstawowe zależności pomiędzy zjawiskami filozoficznymi XV – XVII wieku a procesami społecznymi i kulturowymi tej epoki (K_U11) K01 – zna znaczenie europejskiego dziedzictwa filozoficznego z okresu XV - XVII wieku dla zrozumienia społecznych i kulturalnych zjawisk tego okresu i epok późniejszych (K_K08) K02 – rozumie znaczenie refleksji humanistycznej okresu wczesnonowożytnego w procesie powstawania więzi społecznych, formowania postaw ideowych i kształtowania systemu wartości społecznych.(K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Chlewicki | |
Prowadzący grup: | Maciej Chlewicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się głównych idei filozoficznych XV – XVII stulecia (K_W08) W02 - zna idee i argumenty wybranych autorów filozofii wczesnonowożytnej na podstawie samodzielnej lektury ich pism (K_W09) U01 - czyta i interpretuje teksty filozoficzne powstałe w XV - XVII stuleciu (K_U03) U02 - analizuje argumenty filozoficzne epoki wczesnonowożytnej, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (K_U06) U03 – potrafi wskazać podstawowe zależności pomiędzy zjawiskami filozoficznymi XV – XVII wieku a procesami społecznymi i kulturowymi tej epoki (K_U11) K01 – zna znaczenie europejskiego dziedzictwa filozoficznego z okresu XV - XVII wieku dla zrozumienia społecznych i kulturalnych zjawisk tego okresu i epok późniejszych (K_K08) K02 – rozumie znaczenie refleksji humanistycznej okresu wczesnonowożytnego w procesie powstawania więzi społecznych, formowania postaw ideowych i kształtowania systemu wartości społecznych.(K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Chlewicki | |
Prowadzący grup: | Maciej Chlewicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się głównych idei filozoficznych XV – XVII stulecia (K_W08) W02 - zna idee i argumenty wybranych autorów filozofii wczesnonowożytnej na podstawie samodzielnej lektury ich pism (K_W09) W03 - zna ogólne zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych XV - XVII wieku a zmianami zachodzącymi w kulturze i w społeczeństwie tego okresu (K_W13) U01 - czyta i interpretuje teksty filozoficzne powstałe w XV - XVII stuleciu (K_U03) U02 - analizuje argumenty filozoficzne epoki wczesnonowożytnej, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (K_U06) U03 – potrafi wskazać podstawowe zależności pomiędzy zjawiskami filozoficznymi XV – XVII wieku a procesami społecznymi i kulturowymi tej epoki (K_U11) U04 - pisze proste teksty filozoficzne z samodzielnym doborem literatury z zakresy filozofii wczesnonowożytnej (K_U13) K01 – ma świadomość znaczenia refleksji humanistycznej okresu wczesnonowożytnego w procesie powstawania więzi społecznych, formowania postaw ideowych i kształtowania systemu wartości społecznych tej epoki (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość historii filozofii starożytnej i średniowiecznej |
|
Bilans pracy studenta: | A) udział w wykładach - 1 pkt. ECTS udział w ćwiczeniach - 1 pkt. ECTS B) praca własna studenta - 3 pkt. ECTS: przygotowanie do egzaminu przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego przygotowanie pracy pisemnej samodzielna praca z lekturą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.