Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Filozofia wczesnonowożytna: XV - XVII w.

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1400-Fil23FW-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Filozofia wczesnonowożytna: XV - XVII w.
Jednostka: Kolegium I
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Chlewicki
Prowadzący grup: Maciej Chlewicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – student zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się głównych idei filozoficznych XV – XVII stulecia (K_W08)

W02 - zna idee i argumenty wybranych autorów filozofii wczesnonowożytnej na podstawie samodzielnej lektury ich pism (K_W09)

U01 - czyta i interpretuje teksty filozoficzne powstałe w XV - XVII stuleciu (K_U03)

U02 - analizuje argumenty filozoficzne epoki wczesnonowożytnej, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (K_U06)

U03 – potrafi wskazać podstawowe zależności pomiędzy zjawiskami filozoficznymi XV – XVII wieku a procesami społecznymi i kulturowymi tej epoki (K_U11)

K01 – zna znaczenie europejskiego dziedzictwa filozoficznego z okresu XV - XVII wieku dla zrozumienia społecznych i kulturalnych zjawisk tego okresu i epok późniejszych (K_K08)

K02 – rozumie znaczenie refleksji humanistycznej okresu wczesnonowożytnego w procesie powstawania więzi społecznych, formowania postaw ideowych i kształtowania systemu wartości społecznych.(K_K09)





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Chlewicki
Prowadzący grup: Maciej Chlewicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – student zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się głównych idei filozoficznych XV – XVII stulecia (K_W08)

W02 - zna idee i argumenty wybranych autorów filozofii wczesnonowożytnej na podstawie samodzielnej lektury ich pism (K_W09)

U01 - czyta i interpretuje teksty filozoficzne powstałe w XV - XVII stuleciu (K_U03)

U02 - analizuje argumenty filozoficzne epoki wczesnonowożytnej, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (K_U06)

U03 – potrafi wskazać podstawowe zależności pomiędzy zjawiskami filozoficznymi XV – XVII wieku a procesami społecznymi i kulturowymi tej epoki (K_U11)

K01 – zna znaczenie europejskiego dziedzictwa filozoficznego z okresu XV - XVII wieku dla zrozumienia społecznych i kulturalnych zjawisk tego okresu i epok późniejszych (K_K08)

K02 – rozumie znaczenie refleksji humanistycznej okresu wczesnonowożytnego w procesie powstawania więzi społecznych, formowania postaw ideowych i kształtowania systemu wartości społecznych.(K_K09)





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Chlewicki
Prowadzący grup: Maciej Chlewicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – student zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się głównych idei filozoficznych XV – XVII stulecia (K_W08)

W02 - zna idee i argumenty wybranych autorów filozofii wczesnonowożytnej na podstawie samodzielnej lektury ich pism (K_W09)

U01 - czyta i interpretuje teksty filozoficzne powstałe w XV - XVII stuleciu (K_U03)

U02 - analizuje argumenty filozoficzne epoki wczesnonowożytnej, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (K_U06)

U03 – potrafi wskazać podstawowe zależności pomiędzy zjawiskami filozoficznymi XV – XVII wieku a procesami społecznymi i kulturowymi tej epoki (K_U11)

K01 – zna znaczenie europejskiego dziedzictwa filozoficznego z okresu XV - XVII wieku dla zrozumienia społecznych i kulturalnych zjawisk tego okresu i epok późniejszych (K_K08)

K02 – rozumie znaczenie refleksji humanistycznej okresu wczesnonowożytnego w procesie powstawania więzi społecznych, formowania postaw ideowych i kształtowania systemu wartości społecznych.(K_K09)





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Chlewicki
Prowadzący grup: Maciej Chlewicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – student zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się głównych idei filozoficznych XV – XVII stulecia (K_W08)

W02 - zna idee i argumenty wybranych autorów filozofii wczesnonowożytnej na podstawie samodzielnej lektury ich pism (K_W09)

W03 - zna ogólne zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych XV - XVII wieku a zmianami zachodzącymi w kulturze i w społeczeństwie tego okresu (K_W13)

U01 - czyta i interpretuje teksty filozoficzne powstałe w XV - XVII stuleciu (K_U03)

U02 - analizuje argumenty filozoficzne epoki wczesnonowożytnej, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (K_U06)

U03 – potrafi wskazać podstawowe zależności pomiędzy zjawiskami filozoficznymi XV – XVII wieku a procesami społecznymi i kulturowymi tej epoki (K_U11)

U04 - pisze proste teksty filozoficzne z samodzielnym doborem literatury z zakresy filozofii wczesnonowożytnej (K_U13)

K01 – ma świadomość znaczenia refleksji humanistycznej okresu wczesnonowożytnego w procesie powstawania więzi społecznych, formowania postaw ideowych i kształtowania systemu wartości społecznych tej epoki (K_K07)





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

znajomość historii filozofii starożytnej i średniowiecznej

Bilans pracy studenta:

A) udział w wykładach - 1 pkt. ECTS

udział w ćwiczeniach - 1 pkt. ECTS

B) praca własna studenta - 3 pkt. ECTS:

przygotowanie do egzaminu

przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego

przygotowanie pracy pisemnej

samodzielna praca z lekturą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)