Wprowadzenie do retoryki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1400-Fil23WR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do retoryki |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Mordarski | |
Prowadzący grup: | Ryszard Mordarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_O1 zna ogólne zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych a zmianami w kulturze i w społeczeństwie w odniesieniu do retoryki (K_W10). U_O1 słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych (K_U04). U_O2 formułuje w mowie i w piśmie problemy filozoficzne, stawia tezy oraz artykułuje własne poglądy w sprawach społecznych i światopoglądowych w sposób odpowiedni do wymogów retoryki (K_U12). U_O3 dobiera strategie argumentacyjne, na poziomie elementarnym konstruuje krytyczne argumenty, formułuje odpowiedzi na krytykę oraz zna i potrafi unikać chwytów erystycznych (K_U16). U_O4 rekonstruuje i konstruuje różnego rodzaju argumentacje, odwołując się do podstawowych przesłanek normatywnych danego stanowiska lub do założeń światopoglądowych bądź wyobrażeń kulturowych przy zastosowaniu wiedzy retorycznej (K_U20). K_O1 ma świadomość znaczenia europejskiego dziedzictwa filozoficznego dla rozumienia wydarzeń społecznych i kulturalnych w zakresie odniesionym do retoryki (K_K08). K_O2 ma świadomość znaczenia refleksji humanistycznej dla kształtowania się więzi społecznych, językowych i pozajęzykowych opisywanych przez strategie retoryczne, argumentacyjne i erystyczne (K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | podstawy logiki i teorii argumentacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Mordarski | |
Prowadzący grup: | Ryszard Mordarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_O1 zna ogólne zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych a zmianami w kulturze i w społeczeństwie w odniesieniu do retoryki (K_W10). U_O1 słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych (K_U04). U_O2 formułuje w mowie i w piśmie problemy filozoficzne, stawia tezy oraz artykułuje własne poglądy w sprawach społecznych i światopoglądowych w sposób odpowiedni do wymogów retoryki (K_U12). U_O3 dobiera strategie argumentacyjne, na poziomie elementarnym konstruuje krytyczne argumenty, formułuje odpowiedzi na krytykę oraz zna i potrafi unikać chwytów erystycznych (K_U16). U_O4 rekonstruuje i konstruuje różnego rodzaju argumentacje, odwołując się do podstawowych przesłanek normatywnych danego stanowiska lub do założeń światopoglądowych bądź wyobrażeń kulturowych przy zastosowaniu wiedzy retorycznej (K_U20). K_O1 ma świadomość znaczenia europejskiego dziedzictwa filozoficznego dla rozumienia wydarzeń społecznych i kulturalnych w zakresie odniesionym do retoryki (K_K08). K_O2 ma świadomość znaczenia refleksji humanistycznej dla kształtowania się więzi społecznych, językowych i pozajęzykowych opisywanych przez strategie retoryczne, argumentacyjne i erystyczne (K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | podstawy logiki i teorii argumentacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.