Geografia krajobrazu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-G-F36GK-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Geografia krajobrazu |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
3 rok, 6 sem., geografia, blok I [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student ma wiedzę dotyczącą metodologii badań geograficznych, w tym zwłaszcza geografii fizycznej, wie jak należy planować badania uwzględniając dobór właściwych narzędzi. W02 – student ma wiedzę z zakresu geografii krajobrazu i jej miejsca w systemie nauk i relacji do innych dyscyplin naukowych. W03 – a student zna typy krajobrazu, granice krajobrazowe oraz metody ich badań. U01 – student studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej z zakresu nauk geograficznych, a zwłaszcza geografii fizycznej. U02 – student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać genezę zjawisk fizycznych zachodzących w środowisku przyrodniczym, analizować ich przebieg, rozmieszczenie przestrzenne, stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować. K01 – student rozumie potrzebę poszerzania i pogłębiania wiedzy kierunkowej poprzez systematyczną lekturę czasopism naukowych i popularnonaukowych z zakresu geografii. K02 – student stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych, meto-do-logicznych i praktycznych aspektów badań geograficznych, systematycznie śledząc postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student ma wiedzę dotyczącą metodologii badań geograficznych, w tym zwłaszcza geografii fizycznej, wie jak należy planować badania uwzględniając dobór właściwych narzędzi. W02 – student ma wiedzę z zakresu geografii krajobrazu i jej miejsca w systemie nauk i relacji do innych dyscyplin naukowych. W03 – a student zna typy krajobrazu, granice krajobrazowe oraz metody ich badań. U01 – student studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej z zakresu nauk geograficznych, a zwłaszcza geografii fizycznej. U02 – student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać genezę zjawisk fizycznych zachodzących w środowisku przyrodniczym, analizować ich przebieg, rozmieszczenie przestrzenne, stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować. K01 – student rozumie potrzebę poszerzania i pogłębiania wiedzy kierunkowej poprzez systematyczną lekturę czasopism naukowych i popularnonaukowych z zakresu geografii. K02 – student stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych, meto-do-logicznych i praktycznych aspektów badań geograficznych, systematycznie śledząc postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty modułowe (P – przedmiotowe): WIEDZA P_W01: student ma wiedzę dotyczącą metodologii badań geograficznych, w tym zwłaszcza geografii krajobrazu, wie jak należy planować badania uwzględniając dobór właściwych narzędzi (K_W01); P_W02: student ma wiedzę z zakresu geografii krajobrazu i jej miejsca w systemie nauk i relacji do innych dyscyplin naukowych (K_W04); P_W03: student posiada podstawową wiedzę na temat procesów i zjawisk zachodzących w przestrzeni geograficznej. (K_W05). UMIEJĘTNOŚCI P_U01: student potrafi dokonać podstawowej analizy zjawisk przyrodniczych i społeczno-gospodarczych w zakresie geografii krajobrazu (K_U02); P_U02 – student studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej z geografii krajobrazu, zarówno w języku polskim jak i obcym (K_U08); P_U03 – student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać genezę zjawisk fizycznych zachodzących w środowisku przyrodniczym, analizować ich przebieg i rozmieszczenie przestrzenne (K_U12); P_U05 – student potrafi zidentyfikować zagrożenia środowiska geograficznego powodowane działalnością człowieka, w tym na podstawie obserwacji i pomiarów (K_U13); P_U06 – student potrafi waloryzować przestrzeń geograficzną dla potrzeb człowieka oraz ocenić wpływ człowieka na środowisko przyrodnicze i społeczno-gospodarcze (K_U14). KOMPETENCJE SPOŁECZNE K01 – student rozumie potrzebę poszerzania i pogłębiania wiedzy kierunkowej poprzez systematyczną lekturę czasopism naukowych i popularnonaukowych z zakresu geografii krajobrazu oraz rozwijania swoich kompetencji zawodowych i osobistych (K_K01). Efekty kierunkowe (K): WIEDZA (K_W01): student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w badaniach geograficznych i pokrewnych nauk o Ziemi; (K_W04): student posiada podstawową wiedzę z zakresu geografii oraz jej powiązań z innymi dyscyplinami przyrodniczymi oraz podstawowymi dziedzinami działalności społeczno-gospodarczej; (K_W05): student posiada podstawową wiedzę na temat procesów i zjawisk zachodzących w przestrzeni geograficznej. UMIEJĘTNOŚCI (K_U02): student potrafi dokonać podstawowej analizy zjawisk przyrodniczych i społeczno-gospodarczych typowych dla badań geograficznych i wykorzystywanych w działalności społeczno-gospodarczej opartej na naukach przyrodniczych; (K_U08): student czyta ze zrozumieniem podstawową literaturę naukową i techniczną z zakresu geografii i pokrewnych nauk o Ziemi, zarówno w języku polskim jak i obcym; (K_U12): student wykazuje umiejętności wymagające poprawnego wnioskowania na podstawie wyników badań i danych otrzymanych z różnych źródeł, a dotyczących zjawisk i procesów zachodzących w przestrzeni geograficznej; (K_U13): student potrafi określić stan środowiska przyrodniczego i społeczno-gospodarczego, zidentyfikować zagrożenia powodowane działalnością człowieka na podstawie obserwacji i pomiarów w zakresie zjawisk geograficznych; (K_U14): Potrafi waloryzować przestrzeń geograficzną dla potrzeb człowieka oraz ocenić wpływ człowieka na środowisko przyrodnicze i społeczno-gospodarcze; KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K_K01): student ma świadomość potrzeby rozwijania swoich kompetencji zawodowych i osobistych, uczenia się przez całe życie oraz aktualizowania wiedzy z zakresu geografii. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
|
Bilans pracy studenta: | Wymiar przedmiotu w semestrze 6 (letnim): 30 godzin (15 godz. wykładu oraz 15 godzin ćwiczeń) ECTS: 4 Nakład pracy studenta - 100 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.) 1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 50 godz. w tym: - 15 godz. wykładu; - 15 godz. ćwiczeń; - 10 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika); - 10 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika). 2. Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 50 godz. w tym: - 25 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu, przygotowanie opisów do prac pisemnych; - 25 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie części graficznych do prac pisemnych, prezentacji oraz notatek do zajęć). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty modułowe (P – przedmiotowe): WIEDZA P_W01: student ma wiedzę dotyczącą metodologii badań geograficznych, w tym zwłaszcza geografii krajobrazu, wie jak należy planować badania uwzględniając dobór właściwych narzędzi (K_W01); P_W02: student ma wiedzę z zakresu geografii krajobrazu i jej miejsca w systemie nauk i relacji do innych dyscyplin naukowych (K_W04); P_W03: student posiada podstawową wiedzę na temat procesów i zjawisk zachodzących w przestrzeni geograficznej. (K_W05). UMIEJĘTNOŚCI P_U01: student potrafi dokonać podstawowej analizy zjawisk przyrodniczych i społeczno-gospodarczych w zakresie geografii krajobrazu (K_U02); P_U02 – student studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej z geografii krajobrazu, zarówno w języku polskim jak i obcym (K_U08); P_U03 – student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać genezę zjawisk fizycznych zachodzących w środowisku przyrodniczym, analizować ich przebieg i rozmieszczenie przestrzenne (K_U12); P_U05 – student potrafi zidentyfikować zagrożenia środowiska geograficznego powodowane działalnością człowieka, w tym na podstawie obserwacji i pomiarów (K_U13); P_U06 – student potrafi waloryzować przestrzeń geograficzną dla potrzeb człowieka oraz ocenić wpływ człowieka na środowisko przyrodnicze i społeczno-gospodarcze (K_U14). KOMPETENCJE SPOŁECZNE K01 – student rozumie potrzebę poszerzania i pogłębiania wiedzy kierunkowej poprzez systematyczną lekturę czasopism naukowych i popularnonaukowych z zakresu geografii krajobrazu oraz rozwijania swoich kompetencji zawodowych i osobistych (K_K01). Efekty kierunkowe (K): WIEDZA (K_W01): student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w badaniach geograficznych i pokrewnych nauk o Ziemi; (K_W04): student posiada podstawową wiedzę z zakresu geografii oraz jej powiązań z innymi dyscyplinami przyrodniczymi oraz podstawowymi dziedzinami działalności społeczno-gospodarczej; (K_W05): student posiada podstawową wiedzę na temat procesów i zjawisk zachodzących w przestrzeni geograficznej. UMIEJĘTNOŚCI (K_U02): student potrafi dokonać podstawowej analizy zjawisk przyrodniczych i społeczno-gospodarczych typowych dla badań geograficznych i wykorzystywanych w działalności społeczno-gospodarczej opartej na naukach przyrodniczych; (K_U08): student czyta ze zrozumieniem podstawową literaturę naukową i techniczną z zakresu geografii i pokrewnych nauk o Ziemi, zarówno w języku polskim jak i obcym; (K_U12): student wykazuje umiejętności wymagające poprawnego wnioskowania na podstawie wyników badań i danych otrzymanych z różnych źródeł, a dotyczących zjawisk i procesów zachodzących w przestrzeni geograficznej; (K_U13): student potrafi określić stan środowiska przyrodniczego i społeczno-gospodarczego, zidentyfikować zagrożenia powodowane działalnością człowieka na podstawie obserwacji i pomiarów w zakresie zjawisk geograficznych; (K_U14): Potrafi waloryzować przestrzeń geograficzną dla potrzeb człowieka oraz ocenić wpływ człowieka na środowisko przyrodnicze i społeczno-gospodarcze; KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K_K01): student ma świadomość potrzeby rozwijania swoich kompetencji zawodowych i osobistych, uczenia się przez całe życie oraz aktualizowania wiedzy z zakresu geografii. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
|
Bilans pracy studenta: | Wymiar przedmiotu w semestrze 6 (letnim): 30 godzin (15 godz. wykładu oraz 15 godzin ćwiczeń) ECTS: 4 Nakład pracy studenta - 100 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.) 1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 50 godz. w tym: - 15 godz. wykładu; - 15 godz. ćwiczeń; - 10 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika); - 10 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika). 2. Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 50 godz. w tym: - 25 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu, przygotowanie opisów do prac pisemnych; - 25 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie części graficznych do prac pisemnych, prezentacji oraz notatek do zajęć). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty modułowe (P – przedmiotowe): WIEDZA P_W01: student ma wiedzę dotyczącą metodologii badań geograficznych, w tym zwłaszcza geografii krajobrazu, wie jak należy planować badania uwzględniając dobór właściwych narzędzi (K_W01); P_W02: student ma wiedzę z zakresu geografii krajobrazu i jej miejsca w systemie nauk i relacji do innych dyscyplin naukowych (K_W04); P_W03: student posiada podstawową wiedzę na temat procesów i zjawisk zachodzących w przestrzeni geograficznej. (K_W05). UMIEJĘTNOŚCI P_U01: student potrafi dokonać podstawowej analizy zjawisk przyrodniczych i społeczno-gospodarczych w zakresie geografii krajobrazu (K_U02); P_U02 – student studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej z geografii krajobrazu, zarówno w języku polskim jak i obcym (K_U08); P_U03 – student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać genezę zjawisk fizycznych zachodzących w środowisku przyrodniczym, analizować ich przebieg i rozmieszczenie przestrzenne (K_U12); P_U05 – student potrafi zidentyfikować zagrożenia środowiska geograficznego powodowane działalnością człowieka, w tym na podstawie obserwacji i pomiarów (K_U13); P_U06 – student potrafi waloryzować przestrzeń geograficzną dla potrzeb człowieka oraz ocenić wpływ człowieka na środowisko przyrodnicze i społeczno-gospodarcze (K_U14). KOMPETENCJE SPOŁECZNE K01 – student rozumie potrzebę poszerzania i pogłębiania wiedzy kierunkowej poprzez systematyczną lekturę czasopism naukowych i popularnonaukowych z zakresu geografii krajobrazu oraz rozwijania swoich kompetencji zawodowych i osobistych (K_K01). Efekty kierunkowe (K): WIEDZA (K_W01): student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w badaniach geograficznych i pokrewnych nauk o Ziemi; (K_W04): student posiada podstawową wiedzę z zakresu geografii oraz jej powiązań z innymi dyscyplinami przyrodniczymi oraz podstawowymi dziedzinami działalności społeczno-gospodarczej; (K_W05): student posiada podstawową wiedzę na temat procesów i zjawisk zachodzących w przestrzeni geograficznej. UMIEJĘTNOŚCI (K_U02): student potrafi dokonać podstawowej analizy zjawisk przyrodniczych i społeczno-gospodarczych typowych dla badań geograficznych i wykorzystywanych w działalności społeczno-gospodarczej opartej na naukach przyrodniczych; (K_U08): student czyta ze zrozumieniem podstawową literaturę naukową i techniczną z zakresu geografii i pokrewnych nauk o Ziemi, zarówno w języku polskim jak i obcym; (K_U12): student wykazuje umiejętności wymagające poprawnego wnioskowania na podstawie wyników badań i danych otrzymanych z różnych źródeł, a dotyczących zjawisk i procesów zachodzących w przestrzeni geograficznej; (K_U13): student potrafi określić stan środowiska przyrodniczego i społeczno-gospodarczego, zidentyfikować zagrożenia powodowane działalnością człowieka na podstawie obserwacji i pomiarów w zakresie zjawisk geograficznych; (K_U14): Potrafi waloryzować przestrzeń geograficzną dla potrzeb człowieka oraz ocenić wpływ człowieka na środowisko przyrodnicze i społeczno-gospodarcze; KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K_K01): student ma świadomość potrzeby rozwijania swoich kompetencji zawodowych i osobistych, uczenia się przez całe życie oraz aktualizowania wiedzy z zakresu geografii. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
|
Bilans pracy studenta: | Wymiar przedmiotu w semestrze 6 (letnim): 30 godzin (15 godz. wykładu oraz 15 godzin ćwiczeń) ECTS: 4 Nakład pracy studenta - 100 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.) 1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 50 godz. w tym: - 15 godz. wykładu; - 15 godz. ćwiczeń; - 10 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika); - 10 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika). 2. Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 50 godz. w tym: - 25 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu, przygotowanie opisów do prac pisemnych; - 25 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie części graficznych do prac pisemnych, prezentacji oraz notatek do zajęć). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.