Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy rozwoju lokalnego i regionalnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-G24PRLiR-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy rozwoju lokalnego i regionalnego
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 2 rok, 4 sem., geografia, blok I [SP]
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hubert Rabant
Prowadzący grup: Hubert Rabant
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe pojęcia dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego oraz tworzenia strategi i planów rozwoju o rożnym zasięgu [K_W01]

W02 Student nabywa podstawową wiedzę z zakresu planowania, zarządzania, realizowania, finansowania, monitorowania i oceny rozwoju o zasięgu lokalnym i regionalnym [K_W02]

W03 Student wymienia kierunki, determinanty i efekty rozwoju poszczególnych miejscowości oraz regionów Polski [K_W05, K_W07]

U01 Student potrafi opracować diagnozę kierunków rozwoju miejscowości i regionu na podstawie danych z rożnych źródeł i przy pomocy różnych metod badawczych [K_U03]

U02 Student potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz inne niezbędne dokumenty do przeprowadzenia w terenie badań dotyczących zdiagnozowania problemów i potrzeb istotnych dla rozwoju lokalnego i regionalnego [K_U09]

U03 Student potrafi zaprezentować opracowana diagnozę i analizę kierunkową miejscowości i regionu, w którym mieszka, uzasadniając ją własnymi argumentami i opiniami [K_U06, K_U07]

U04 Student potrafi ocenić efekty działań rozwojowych zaplanowanych i zrealizowanych w miejscowościach lokalnych i regionach [K_U12 ,K_U17, K_U18]

K01 Student dostrzega i rozstrzyga problemy dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]

K02 Student dostrzega konieczność posiadania szerokiej wiedzy i umiejętności oraz systematyczności i zespołowej pracy w zakresie rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hubert Rabant
Prowadzący grup: Hubert Rabant
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe pojęcia dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego oraz tworzenia strategi i planów rozwoju o rożnym zasięgu [K_W01]

W02 Student nabywa podstawową wiedzę z zakresu planowania, zarządzania, realizowania, finansowania, monitorowania i oceny rozwoju o zasięgu lokalnym i regionalnym [K_W02]

W03 Student wymienia kierunki, determinanty i efekty rozwoju poszczególnych miejscowości oraz regionów Polski [K_W05, K_W07]

U01 Student potrafi opracować diagnozę kierunków rozwoju miejscowości i regionu na podstawie danych z rożnych źródeł i przy pomocy różnych metod badawczych [K_U03]

U02 Student potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz inne niezbędne dokumenty do przeprowadzenia w terenie badań dotyczących zdiagnozowania problemów i potrzeb istotnych dla rozwoju lokalnego i regionalnego [K_U09]

U03 Student potrafi zaprezentować opracowana diagnozę i analizę kierunkową miejscowości i regionu, w którym mieszka, uzasadniając ją własnymi argumentami i opiniami [K_U06, K_U07]

U04 Student potrafi ocenić efekty działań rozwojowych zaplanowanych i zrealizowanych w miejscowościach lokalnych i regionach [K_U12 ,K_U17, K_U18]

K01 Student dostrzega i rozstrzyga problemy dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]

K02 Student dostrzega konieczność posiadania szerokiej wiedzy i umiejętności oraz systematyczności i zespołowej pracy w zakresie rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Jezierska-Thöle
Prowadzący grup: Aleksandra Jezierska-Thöle
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe pojęcia dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego oraz tworzenia strategi i planów rozwoju o rożnym zasięgu [K_W01]

W02 Student nabywa podstawową wiedzę z zakresu planowania, zarządzania, realizowania, finansowania, monitorowania i oceny rozwoju o zasięgu lokalnym i regionalnym [K_W02]

W03 Student wymienia kierunki, determinanty i efekty rozwoju poszczególnych miejscowości oraz regionów Polski [K_W05, K_W07]

U01 Student potrafi opracować diagnozę kierunków rozwoju miejscowości i regionu na podstawie danych z rożnych źródeł i przy pomocy różnych metod badawczych [K_U03]

U02 Student potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz inne niezbędne dokumenty do przeprowadzenia w terenie badań dotyczących zdiagnozowania problemów i potrzeb istotnych dla rozwoju lokalnego i regionalnego [K_U09]

U03 Student potrafi zaprezentować opracowana diagnozę i analizę kierunkową miejscowości i regionu, w którym mieszka, uzasadniając ją własnymi argumentami i opiniami [K_U06, K_U07]

U04 Student potrafi ocenić efekty działań rozwojowych zaplanowanych i zrealizowanych w miejscowościach lokalnych i regionach [K_U12 ,K_U17, K_U18]

K01 Student dostrzega i rozstrzyga problemy dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]

K02 Student dostrzega konieczność posiadania szerokiej wiedzy i umiejętności oraz systematyczności i zespołowej pracy w zakresie rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z zakresu geografii społeczno-gospodarczej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Jezierska-Thöle
Prowadzący grup: Aleksandra Jezierska-Thöle
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe pojęcia dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego oraz tworzenia strategi i planów rozwoju o rożnym zasięgu [K_W01]

W02 Student nabywa podstawową wiedzę z zakresu planowania, zarządzania, realizowania, finansowania, monitorowania i oceny rozwoju o zasięgu lokalnym i regionalnym [K_W02]

W03 Student wymienia kierunki, determinanty i efekty rozwoju poszczególnych miejscowości oraz regionów Polski [K_W05, K_W07]

U01 Student potrafi opracować diagnozę kierunków rozwoju miejscowości i regionu na podstawie danych z rożnych źródeł i przy pomocy różnych metod badawczych [K_U03]

U02 Student potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz inne niezbędne dokumenty do przeprowadzenia w terenie badań dotyczących zdiagnozowania problemów i potrzeb istotnych dla rozwoju lokalnego i regionalnego [K_U09]

U03 Student potrafi zaprezentować opracowana diagnozę i analizę kierunkową miejscowości i regionu, w którym mieszka, uzasadniając ją własnymi argumentami i opiniami [K_U06, K_U07]

U04 Student potrafi ocenić efekty działań rozwojowych zaplanowanych i zrealizowanych w miejscowościach lokalnych i regionach [K_U12 ,K_U17, K_U18]

K01 Student dostrzega i rozstrzyga problemy dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]

K02 Student dostrzega konieczność posiadania szerokiej wiedzy i umiejętności oraz systematyczności i zespołowej pracy w zakresie rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z zakresu geografii społeczno-gospodarczej i planowania przestrzennego

Bilans pracy studenta:

Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą - 50 godz., w tym:


- udział w wykładach - 30 godz.


- konsultacje z nauczycielem akademickim:


- związane tematycznie z wykładami - 20 godz.




(dostęp: wtorek 11:00-12:30 stacjonarnie oraz środa 12:30-14:00 konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams);




Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym - 25 godz., w tym:


- przegląd literatury przedmiotu - 10 godz.


- przygotowanie do egzaminu - 10 godz.



- konsultacje z wykładowcą zdalne na platformie Microsoft Teams - 5 godz.



Łącznie: 75 godz. (3 ECTS)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Jezierska-Thöle
Prowadzący grup: Aleksandra Jezierska-Thöle
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe pojęcia dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego oraz tworzenia strategi i planów rozwoju o rożnym zasięgu [K_W01]

W02 Student nabywa podstawową wiedzę z zakresu planowania, zarządzania, realizowania, finansowania, monitorowania i oceny rozwoju o zasięgu lokalnym i regionalnym [K_W02]

W03 Student wymienia kierunki, determinanty i efekty rozwoju poszczególnych miejscowości oraz regionów Polski [K_W05, K_W07]

U01 Student potrafi opracować diagnozę kierunków rozwoju miejscowości i regionu na podstawie danych z rożnych źródeł i przy pomocy różnych metod badawczych [K_U03]

U02 Student potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz inne niezbędne dokumenty do przeprowadzenia w terenie badań dotyczących zdiagnozowania problemów i potrzeb istotnych dla rozwoju lokalnego i regionalnego [K_U09]

U03 Student potrafi zaprezentować opracowana diagnozę i analizę kierunkową miejscowości i regionu, w którym mieszka, uzasadniając ją własnymi argumentami i opiniami [K_U06, K_U07]

U04 Student potrafi ocenić efekty działań rozwojowych zaplanowanych i zrealizowanych w miejscowościach lokalnych i regionach [K_U12 ,K_U17, K_U18]

K01 Student dostrzega i rozstrzyga problemy dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]

K02 Student dostrzega konieczność posiadania szerokiej wiedzy i umiejętności oraz systematyczności i zespołowej pracy w zakresie rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z zakresu geografii społeczno-gospodarczej i planowania przestrzennego

Bilans pracy studenta:

Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą - 50 godz., w tym:

- udział w wykładach - 30 godz.

- konsultacje z nauczycielem akademickim:

- związane tematycznie z wykładami - 20 godz.


(dostęp: środa 8:00-9:00 stacjonarnie oraz konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams);


Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym - 25 godz., w tym:

- przegląd literatury przedmiotu - 10 godz.

- przygotowanie do egzaminu - 10 godz.

- konsultacje z wykładowcą zdalne na platformie Microsoft Teams - 5 godz.


Łącznie: 75 godz. (3 ECTS)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)