Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Architektura krajobrazu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-RDW-Z36AK-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Architektura krajobrazu
Jednostka: Kolegium III
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Podgórski
Prowadzący grup: Zbigniew Podgórski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student w zakresie wiedzy:

- W01 – zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia z zakresu dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych,

mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla architektury krajobrazu (K_W01);

- W02 - posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanej z cyklem pracy urządzeń, obiektów istotnych dla

założeń ogrodowych (K_W03);

- W03 – rozumie znaczenie rewitalizacji założeń ogrodowych oraz ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem

zasad zrównoważonego rozwoju (K_W09).

Student w zakresie umiejętności:

- U01 – studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej, zwłaszcza z zakresu architektury krajobrazu, korzysta z internetowych baz

danych (K_U02);

- U02 – student potrafi wyjaśniać relacje przyczynowo-skutkowe pomiędzy procesami naturalnymi i antropogenicznymi zachodzącymi w

środowisku geograficznym (K_U04);

- U03 - posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie architektury krajobrazu (K_U06);

- U04 – określić i ocenić wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych oraz politycznych przy formułowaniu i

rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu architektury krajobrazu (K_U07);

- U05 - potrafi zaprojektować obiekt z zakresu architektury krajobrazu używając właściwych metod (K_U12).

Student w zakresie kompetencji społecznych:

- K01 – stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych aspektów badań z architektury krajobrazu, systematycznie

śledzi postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym (K_K01);

- K02 - rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących

architektury krajobrazu (K_K03);

- K03 - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych

projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka z zakresu architektury krajobrazu)

(K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Podgórski
Prowadzący grup: Zbigniew Podgórski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student w zakresie wiedzy:

- W01 – zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia z zakresu dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych,

mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla architektury krajobrazu (K_W01);

- W02 - posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanej z cyklem pracy urządzeń, obiektów istotnych dla

założeń ogrodowych (K_W03);

- W03 – rozumie znaczenie rewitalizacji założeń ogrodowych oraz ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem

zasad zrównoważonego rozwoju (K_W09).

Student w zakresie umiejętności:

- U01 – studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej, zwłaszcza z zakresu architektury krajobrazu, korzysta z internetowych baz

danych (K_U02);

- U02 – student potrafi wyjaśniać relacje przyczynowo-skutkowe pomiędzy procesami naturalnymi i antropogenicznymi zachodzącymi w

środowisku geograficznym (K_U04);

- U03 - posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie architektury krajobrazu (K_U06);

- U04 – określić i ocenić wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych oraz politycznych przy formułowaniu i

rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu architektury krajobrazu (K_U07);

- U05 - potrafi zaprojektować obiekt z zakresu architektury krajobrazu używając właściwych metod (K_U12).

Student w zakresie kompetencji społecznych:

- K01 – stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych aspektów badań z architektury krajobrazu, systematycznie

śledzi postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym (K_K01);

- K02 - rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących

architektury krajobrazu (K_K03);

- K03 - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych

projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka z zakresu architektury krajobrazu)

(K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Podgórski
Prowadzący grup: Zbigniew Podgórski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty modułowe (P – przedmiotowe):


WIEDZA

P_W01: student zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia z zakresu dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla architektury krajobrazu (K_W01);

P_W02: student posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanej z cyklem pracy urządzeń, obiektów istotnych dla założeń ogrodowych (K_W03);

P_W03: student rozumie znaczenie rewitalizacji założeń ogrodowych i waterfrontów oraz ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju (K_W09).


UMIEJĘTNOŚCI

P_U01: student analizuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej oraz metodycznej, zwłaszcza z zakresu architektury krajobrazu, korzysta z internetowych baz danych i metod analitycznych (K_U02);

P_U02: student potrafi wyjaśniać relacje przyczynowo-skutkowe pomiędzy procesami naturalnymi i antropogenicznymi zachodzącymi w środowisku geograficznym oraz wpływ tych procesów na możliwości zagospodarowania terenów nadrzecznych i na potrzeby założeń ogrodowych (K_U02, K_U04);

P_U03: student posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie architektury krajobrazu (K_U06);

P_U04: student potrafi określić i ocenić wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych oraz politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu architektury krajobrazu (K_U07);

P_U05: student potrafi zaprojektować obiekt z zakresu architektury krajobrazu używając właściwych metod (K_U12).


KOMPETENCJE SPOŁECZNE

P_K01: student stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych aspektów badań z architektury krajobrazu, systematycznie śledzi postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym (K_K01);

P_K02: student rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących architektury krajobrazu (K_K03);

P_K03: student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka z zakresu architektury krajobrazu) (K_K06).


Efekty kierunkowe (K):


WIEDZA

(K_W01): student zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla rewitalizacji dróg wodnych;

(K_W03): student posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanego z cyklem pracy urządzeń, obiektów;

(K_W09): student rozumie znaczenie rewitalizacji dróg wodnych oraz konieczność ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju.


UMIEJĘTNOŚCI

(K_U02): student wykorzystuje narzędzia, metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne oraz procesy technologiczne z zakresu hydrologii i geomorfologii w badaniach inżynierskich dotyczących rewitalizacji dróg wodnych w kontekście działalności społeczno-gospodarczej;

(K_U04): student samodzielnie lub pod kierunkiem opiekuna naukowego identyfikuje zjawiska i procesy zachodzące w środowisku przyrodniczym typowe dla działalności społeczno-gospodarczej, przy pomocy obserwacji i prostych pomiarów, określa ich wpływ na drogi i transport wodny oraz możliwości zagospodarowania terenów nadrzecznych, a także wykonuje zlecone proste zadania praktyczne i ekspertyzy, pomiary;

(K_U06): student posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie dyscyplin związanych z rewitalizacją dróg wodnych;

(K_U07): student określa i ocenia wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych i politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich;

(K_U12): student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, dotyczący dróg wodnych używając właściwych metod.


KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(K_K01): student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie dla ciągłego aktualizowania wiedzy i umiejętności kierunkowych oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się swojej osoby i innych;

(K_K03): student rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki, a także innych aspektów działalności inżynierskiej i z zakresu rewitalizacji dróg wodnych poprzez środki masowego przekazu;

(K_K06): student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka dla rewitalizacji dróg wodnych.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Bilans pracy studenta:

Wymiar przedmiotu w semestrze 6 (letnim): 60 godzin (30 godz. wykładu oraz 30 godzin ćwiczeń)


ECTS: 5


Nakład pracy studenta - 125 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.)


1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 65 godz. w tym:

- 30 godz. wykładu;

- 30 godz. ćwiczeń;

- 3 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika);

- 2 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika).


2. Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 60 godz. w tym:

- 30 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu;

- 30 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie prac pisemnych, projektu, prezentacji oraz notatek do zajęć).


Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Podgórski
Prowadzący grup: Zbigniew Podgórski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty modułowe (P – przedmiotowe):


WIEDZA

P_W01: student zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia z zakresu dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla architektury krajobrazu (K_W01);

P_W02: student posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanej z cyklem pracy urządzeń, obiektów istotnych dla założeń ogrodowych (K_W03);

P_W03: student rozumie znaczenie rewitalizacji założeń ogrodowych i waterfrontów oraz ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju (K_W09).


UMIEJĘTNOŚCI

P_U01: student analizuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej oraz metodycznej, zwłaszcza z zakresu architektury krajobrazu, korzysta z internetowych baz danych i metod analitycznych (K_U02);

P_U02: student potrafi wyjaśniać relacje przyczynowo-skutkowe pomiędzy procesami naturalnymi i antropogenicznymi zachodzącymi w środowisku geograficznym oraz wpływ tych procesów na możliwości zagospodarowania terenów nadrzecznych i na potrzeby założeń ogrodowych (K_U02, K_U04);

P_U03: student posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie architektury krajobrazu (K_U06);

P_U04: student potrafi określić i ocenić wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych oraz politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu architektury krajobrazu (K_U07);

P_U05: student potrafi zaprojektować obiekt z zakresu architektury krajobrazu używając właściwych metod (K_U12).


KOMPETENCJE SPOŁECZNE

P_K01: student stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych aspektów badań z architektury krajobrazu, systematycznie śledzi postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym (K_K01);

P_K02: student rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących architektury krajobrazu (K_K03);

P_K03: student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka z zakresu architektury krajobrazu) (K_K06).


Efekty kierunkowe (K):


WIEDZA

(K_W01): student zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla rewitalizacji dróg wodnych;

(K_W03): student posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanego z cyklem pracy urządzeń, obiektów;

(K_W09): student rozumie znaczenie rewitalizacji dróg wodnych oraz konieczność ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju.


UMIEJĘTNOŚCI

(K_U02): student wykorzystuje narzędzia, metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne oraz procesy technologiczne z zakresu hydrologii i geomorfologii w badaniach inżynierskich dotyczących rewitalizacji dróg wodnych w kontekście działalności społeczno-gospodarczej;

(K_U04): student samodzielnie lub pod kierunkiem opiekuna naukowego identyfikuje zjawiska i procesy zachodzące w środowisku przyrodniczym typowe dla działalności społeczno-gospodarczej, przy pomocy obserwacji i prostych pomiarów, określa ich wpływ na drogi i transport wodny oraz możliwości zagospodarowania terenów nadrzecznych, a także wykonuje zlecone proste zadania praktyczne i ekspertyzy, pomiary;

(K_U06): student posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie dyscyplin związanych z rewitalizacją dróg wodnych;

(K_U07): student określa i ocenia wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych i politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich;

(K_U12): student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, dotyczący dróg wodnych używając właściwych metod.


KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(K_K01): student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie dla ciągłego aktualizowania wiedzy i umiejętności kierunkowych oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się swojej osoby i innych;

(K_K03): student rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki, a także innych aspektów działalności inżynierskiej i z zakresu rewitalizacji dróg wodnych poprzez środki masowego przekazu;

(K_K06): student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka dla rewitalizacji dróg wodnych.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Bilans pracy studenta:

Wymiar przedmiotu w semestrze 6 (letnim): 60 godzin (30 godz. wykładu oraz 30 godzin ćwiczeń)


ECTS: 5


Nakład pracy studenta - 125 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.)


1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 65 godz. w tym:

- 30 godz. wykładu;

- 30 godz. ćwiczeń;

- 3 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika);

- 2 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika).


2. Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 60 godz. w tym:

- 30 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu;

- 30 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie prac pisemnych, projektu, prezentacji oraz notatek do zajęć).


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)