Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań rynku turystycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-TR-G24MBRT-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody badań rynku turystycznego
Jednostka: Kolegium III
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kozłowska-Adamczak
Prowadzący grup: Alicja Gonia, Monika Kozłowska-Adamczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 – student definiuje podstawowe pojęcia i terminy z zakresu metod badań rynku turystycznego funkcjonujące w literaturze przedmiotu (K_W01).


W_02 – student ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących na rynku turystycznym przy wykorzystaniu podstawowych metod badań, w tym wie o istnieniu komputerowych programów statystycznych (np. pakietu Excel czy Statistica) wspierających analizy badawcze (K_W02).


W_03 – student posiada wiedzę z zakresu podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w badaniach ilościowych i jakościowych dot. rynku turystycznego (K_W04, K_W06).


W_04 – student zachowuje się na zajęciach z uwzględnieniem podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii (K_W07).


U_01 – student samodzielnie wykorzystuje i stosuje podstawowe narzędzia i metody badań dot. rynku turystycznego, w tym wykazuje się umiejętnościami informatycznymi w zakresie analizy danych ilościowych przy wykorzystaniu programów statystycznych (np. pakietu Excel czy Statistica) - (K_U01, K_U03, K_U04, K_U07).


K_01 – student rozumie konieczność ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz posiada zdolność działania w zespole pracowniczym (K_K02, K_K04).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii, statystyki oraz podstaw turystyki.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kozłowska-Adamczak
Prowadzący grup: Monika Kozłowska-Adamczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 – student definiuje podstawowe pojęcia i terminy z zakresu metod badań rynku turystycznego funkcjonujące w literaturze przedmiotu [K_W01].


W_02 – student ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących na rynku turystycznym przy wykorzystaniu podstawowych metod badań, w tym wie o istnieniu komputerowych programów statystycznych (np. pakietu Excel czy Statistica) wspierających analizy badawcze [K_W02].


W_03 – student posiada wiedzę z zakresu podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w badaniach ilościowych i jakościowych dot. rynku turystycznego [K_W04, K_W06].


W_04 – student zachowuje się na zajęciach z uwzględnieniem podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii [K_W07].


U_01 – student samodzielnie wykorzystuje i stosuje podstawowe narzędzia i metody badań dot. rynku turystycznego, w tym wykazuje się umiejętnościami informatycznymi w zakresie analizy danych ilościowych przy wykorzystaniu programów statystycznych (np. pakietu Excel czy Statistica) - [K_U01, K_U03, K_U04, K_U07].


K_01 – student rozumie konieczność ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz posiada zdolność działania w zespole pracowniczym [K_K02, K_K04].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii, statystyki oraz podstaw turystyki.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kozłowska-Adamczak
Prowadzący grup: Monika Kozłowska-Adamczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 – student definiuje podstawowe pojęcia i terminy z zakresu metod badań rynku turystycznego funkcjonujące w literaturze przedmiotu [K_W01].


W_02 – student ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących na rynku turystycznym przy wykorzystaniu podstawowych metod badań, w tym wie o istnieniu komputerowych programów statystycznych (np. pakietu Excel czy Statistica) wspierających analizy badawcze [K_W02].


W_03 – student posiada wiedzę z zakresu podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w badaniach ilościowych i jakościowych dot. rynku turystycznego [K_W04, K_W06].


W_04 – student zachowuje się na zajęciach z uwzględnieniem podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii [K_W07].


U_01 – student samodzielnie wykorzystuje i stosuje podstawowe narzędzia i metody badań dot. rynku turystycznego, w tym wykazuje się umiejętnościami informatycznymi w zakresie analizy danych ilościowych przy wykorzystaniu programów statystycznych (np. pakietu Excel czy Statistica) - [K_U01, K_U03, K_U04, K_U07].


K_01 – student rozumie konieczność ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz posiada zdolność działania w zespole pracowniczym [K_K02, K_K04].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii, statystyki oraz podstaw turystyki.

Bilans pracy studenta:

Wymiar przedmiotu: 15 godz. wykładu oraz 15 godz. ćwiczeń.


Łączna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 3 pkt. ECTS (gdzie w przeliczeniu 1 pkt. ECTS = 25 godz. nakładu pracy studenta)



Ogólny nakład pracy studenta na przedmiocie to 75 godz., w tym:

---------------------------------------------------------------------------------------

a) godziny kontaktowe z wykładowcą (suma 38 godz.):


- udział w wykładach: 15 godz.

- udział w ćwiczeniach: 15 godz.

- przeprowadzenie zaliczenia/ zaliczenia poprawkowego z wykładu: 2 godz.

- konsultacje stacjonarne/ konsultacje on-line/ konsultacje e-mail (50% z wykładu, 50% z ćwiczeń): 6 godz.


b) samodzielna praca studenta (suma 37 godz.):


- samodzielne studiowanie literatury i innych źródeł do wykładu i ćwiczeń: 12 godz.

- merytoryczne przygotowanie się i wykonanie ćwiczeń cząstkowych: 15 godz.

- samodzielna praca w terenie: 5 godz.

- przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego z wykładu: 5 godz.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)