Turystyka i krajoznawstwo w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-TR-G35TKS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Turystyka i krajoznawstwo w szkole |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: - K_W01 – posiada podstawową wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji i jej związków ze środowiskiem przyrodniczym; - K_W02 – ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym dla potrzeb rozwoju turystyki i rekreacji; - K_U07 – potrafi samodzielnie przygotować opracowanie dotyczące problematyki turystyki i rekreacji; - K_K02 – potrafi pracować w grupie pełniąc różne stanowiska związane z branżą turystyczną i sportowo-rekreacyjną; - K_K03 – postępuje etycznie i odpowiedzialnie, dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywanym zawodem; - K_K04 – potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. Efekty modułowe (przedmiotowe): P_W01 posługuje się ze zrozumieniem pojęciem turystyka i krajoznawstwo i wymienia jego funkcje edukacyyjno-wychowawcze; (K_W01, K_W02) P_W02 charakteryzuje główne okresy rozwoju turystyki szkolnej i krajoznawstwa szkolnego w Polsce, rozpoznaje aktualne problemy turystyki szkolnej krajoznawstwa szkolnego oraz wymienia i objaśnia współczesne kierunki działalności krajoznawczej; (K_W01) P_W03 wymienia obowiązki kierownika i opiekuna wycieczki szkolnej oraz zasady bezpieczeństwa na wycieczkach szkolnych (K_W01, USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 1500-TR-G23TKS-SP, w cyklu: 2018Z, jednostka dawcy: <brak>, grupa przedm.: <brak> Strona 2 z 3 21.09.2020 08:37 K_W02) P_U02 proponuje różne formy zajęć turystyczno-krajoznawczych dla młodzieży szkolnej P_K01 pracując w grupie opracowuje program wycieczki szkolnej na terenie Bydgoszczy i prowadzi fragment wycieczki krajoznawczej po mieście lub regionie; (K_ K03) P_K02 dostrzega potrzebę zachowania i ochrony walorów dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego Polski. Docenia rolę organizatora turystyki szkolnej w kształtowaniu pozytywnych przekonań i postaw turystów (np. dotyczących potrzeby zachowania i rozwoju dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego Polski ( K_ K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczenie przedmiotu: Geografia turystyczna Polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty modułowe (P - przedmiotowe): WIEDZA P_W01: student posługuje się ze zrozumieniem terminami turystyka, krajoznawstwo i innymi z tego zakresu (K_W01); P_W02: student potrafi wykazać związki i zależności pomiędzy środowiskiem przyrodniczym a funkcją edukacyjno-wychowawczą krajoznawstwa i turystyki w szkole (K_W01, K_W02); P_W03: potrafi scharakteryzować główne okresy rozwoju turystyki szkolnej i krajoznawstwa szkolnego w Polsce (K_W01), P_W04: student potrafi scharakteryzować współczesne kierunki działalności krajoznawczej (K_W02); P_W05: student potrafi rozpoznać aktualne problemy turystyki szkolnej i krajoznawstwa szkolnego (K_W02); P_W06: student potrafi wyjaśnić obowiązki kierownika i opiekuna wycieczki szkolnej oraz zasady bezpieczeństwa na wycieczkach szkolnych (K_W01). UMIEJĘTNOŚCI P_U01: student potrafi zaprojektować różne formy zajęć turystyczno-krajoznawczych dla młodzieży szkolnej (K_U07); P_U02: student potrafi przeprowadzić wybrane zajęcia turystyczno-krajoznawcze przygotowane dla młodzieży szkolnej (K_U07). KOMPETENCJE SPOŁECZNE P_K01: student potrafi (w ramach pracy grupowej) opracować program wycieczki szkolnej (po mieście lub regionie) oraz prowadzić jej fragment (K_ K02); P_K02: student demonstruje postawę na rzecz zachowania i ochrony walorów dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego Polski (K_K03); P_K03: student demonstruje postawę świadomego organizatora turystyki szkolnej (K_K03); P_K04: student uczestniczy w kształtowaniu pozytywnych przekonań i postaw turystów (np. dotyczących potrzeby zachowania i rozwoju dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego Polski ( K_ K04). Efekty kierunkowe (K): WIEDZA (K_W01): student posiada podstawową wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji i jej związków ze środowiskiem przyrodniczym; (K_W02): student ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym dla potrzeb rozwoju turystyki i rekreacji. UMIEJĘTNOŚCI (K_U07): student potrafi samodzielnie przygotować opracowanie dotyczące problematyki turystyki i rekreacji. KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K_K02): student potrafi pracować w grupie, pełniąc różne stanowiska związane z branżą turystyczną i sportowo-rekreacyjną; (K_K03): student postępuje etycznie i odpowiedzialnie, dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywanym zawodem; (K_K04): student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty kierunkowe realizowane w toku I i II roku studiów, w tym przedmiot - Krajoznawstwo. |
|
Bilans pracy studenta: | Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 39 godz. w tym: - 15 godz. wykładu; - 15 godz. ćwiczeń; - 5 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: wtorki co tydzień w godz. 13.30-14.30, pokój 29); - 4 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – pracownia fakultatywna (dostęp: wtorki w godz. 16.00-17.00, sala 12; Grupa 1 – blok 1, Grupa 2 – blok 2) Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 36 godz. w tym: - 18 godz. związanych tematycznie z wykładami – 10 godz. – studium literatury przedmiotu oraz 8 godz. – konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams (dostęp: środa co tydzień w godz. 8.00-9.30); - 18 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (10 godz. – pracownia wirtualna – przygotowanie prac pisemnych oraz notatek do zajęć; 8 godz. – konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams (dostęp: środa co tydzień w godz. 9.30-11.00). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty modułowe (P - przedmiotowe): WIEDZA P_W01: student posługuje się ze zrozumieniem terminami turystyka, krajoznawstwo i innymi z tego zakresu (K_W01); P_W02: student potrafi wykazać związki i zależności pomiędzy środowiskiem przyrodniczym a funkcją edukacyjno-wychowawczą krajoznawstwa i turystyki w szkole (K_W01, K_W02); P_W03: potrafi scharakteryzować główne okresy rozwoju turystyki szkolnej i krajoznawstwa szkolnego w Polsce (K_W01), P_W04: student potrafi scharakteryzować współczesne kierunki działalności krajoznawczej (K_W02); P_W05: student potrafi rozpoznać aktualne problemy turystyki szkolnej i krajoznawstwa szkolnego (K_W02); P_W06: student potrafi wyjaśnić obowiązki kierownika i opiekuna wycieczki szkolnej oraz zasady bezpieczeństwa na wycieczkach szkolnych (K_W01). UMIEJĘTNOŚCI P_U01: student potrafi zaprojektować różne formy zajęć turystyczno-krajoznawczych dla młodzieży szkolnej (K_U07); P_U02: student potrafi przeprowadzić wybrane zajęcia turystyczno-krajoznawcze przygotowane dla młodzieży szkolnej (K_U07). KOMPETENCJE SPOŁECZNE P_K01: student potrafi (w ramach pracy grupowej) opracować program wycieczki szkolnej (po mieście lub regionie) oraz prowadzić jej fragment (K_ K02); P_K02: student demonstruje postawę na rzecz zachowania i ochrony walorów dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego Polski (K_K03); P_K03: student demonstruje postawę świadomego organizatora turystyki szkolnej (K_K03); P_K04: student uczestniczy w kształtowaniu pozytywnych przekonań i postaw turystów (np. dotyczących potrzeby zachowania i rozwoju dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego Polski ( K_ K04). Efekty kierunkowe (K): WIEDZA (K_W01): student posiada podstawową wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji i jej związków ze środowiskiem przyrodniczym; (K_W02): student ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym dla potrzeb rozwoju turystyki i rekreacji. UMIEJĘTNOŚCI (K_U07): student potrafi samodzielnie przygotować opracowanie dotyczące problematyki turystyki i rekreacji. KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K_K02): student potrafi pracować w grupie, pełniąc różne stanowiska związane z branżą turystyczną i sportowo-rekreacyjną; (K_K03): student postępuje etycznie i odpowiedzialnie, dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywanym zawodem; (K_K04): student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty kierunkowe realizowane w toku I i II roku studiów, w tym przedmiot - Krajoznawstwo. |
|
Bilans pracy studenta: | Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 39 godz. w tym: - 15 godz. wykładu; - 15 godz. ćwiczeń; - 5 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: wtorki co tydzień w godz. 8.00-9.00, pokój 29); - 4 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – pracownia fakultatywna (dostęp: wtorki w godz. 18.00-19.00, sala 12; blok 1) Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 36 godz. w tym: - 18 godz. związanych tematycznie z wykładami – 10 godz. – studium literatury przedmiotu oraz 8 godz. – konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams (dostęp: poniedziałek co tydzień w godz. 8.00-9.00); - 18 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (10 godz. – pracownia wirtualna – przygotowanie prac pisemnych oraz notatek do zajęć; 8 godz. – konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams (dostęp: środa co tydzień w godz. 8.00-900). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.