Regiony i centra turystyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-TR11RCT-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Regiony i centra turystyczne |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., turystyka i rekreacja [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Margarita Ilieva | |
Prowadzący grup: | Margarita Ilieva, Hanna Michniewicz-Ankiersztajn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student posiada pogłębioną wiedzę o środowisku przyrodniczym i rozumie ich znaczenie dla rozwoju regionów turystycznych U01 – student potrafy selekcjonować, wykorzystywywać i analizować informacje z różnych źródeł i przygotowywać prezentacje dla regionów i centrów turystycznych na świecie (K_U01, K_U07) K01 – Student ma świadomość konieczności ciągłego wzbogacania swojej wiedzy w celu podnoszenia swojej kwalifikacji w sektorze usług turystycznych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student ma posiadać podstawowej wiedzy z dziedziny turystyki – rozwój i rodzaje turystyki, walory turystyczne, obsługa ruchu turystycznego, zagospodarowanie turystyczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Michniewicz-Ankiersztajn | |
Prowadzący grup: | Hanna Michniewicz-Ankiersztajn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student zna uwarunkowania przyrodnicze i pozaprzyrodnicze rozwoju turystyki w wybranych częściach świata, posiada pogłębioną wiedzę z zakresu rozwoju turystyki w regionach i centrach turystycznych, zna koncepcje, zasady delimitacji i klasyfikację regionów turystycznych w Polsce i na świecie, (K_W04) U01 – student potrafi odnajdywać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł dotyczących funkcjonowania regionów i centrów turystycznych, potrafi scharakteryzować uwarunkowania i stopień rozwoju wybranych regionów turystycznych (K_U01, K_U07) K01 – Student ma świadomość konieczności ciągłego wzbogacania swojej wiedzy w celu podnoszenia swojej kwalifikacji w sektorze usług turystycznych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy turystyki, wiedza z zakresu geografii turystycznej Polski i świata |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student zna i rozumie przyrodnicze, geograficzne, historyczne i społeczno-ekonomiczne uwarunkowania kształtujące i organizujące przestrzeń turystyczną oraz posiada pogłębioną wiedzę z zakresu rozwoju turystyki w regionach i centrach turystycznych w Polsce i na świecie (K_W04) W02 – student zna koncepcje ewolucji regionu turystycznego oraz klasyfikacji i delimitacji regionów turystycznych (wypoczynkowe, krajoznawcze, specjalistyczne) (K_W04) W03 – student ma poszerzoną wiedzę o walorach turystycznych, przyrodniczych i kulturowych regionów i centrów turystycznych Polski i wybranych regionów świata oraz rozumie znaczenie i wykorzystania turystyki jako czynnika rozwoju regionalnego. (K_W04) U01 – student potrafi wykorzystać metody i narzędzia opisu regionów i centrów turystycznych oraz zna techniki pozyskiwania danych o regionach z różnych źródeł (literatura, mapy, internet) (K_U01) U02 – student potrafi scharakteryzować uwarunkowania i stopień rozwoju wybranych regionów i centrów turystycznych (K_U07) K01 – student ma świadomość znaczenia wpływu turystyki na środowisko przyrodnicze oraz na rozwój gospodarczy regionu (K_K01) K02 – student ma świadomość konieczności ciągłego wzbogacania swojej wiedzy w celu podnoszenia swojej kwalifikacji w sektorze usług turystycznych (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - podstawowa wiedza na poziomie szkoły średniej z zakresu podstaw turystyki, geografii turystycznej Polski i świata |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student zna i rozumie przyrodnicze, geograficzne, historyczne i społeczno-ekonomiczne uwarunkowania kształtujące i organizujące przestrzeń turystyczną oraz posiada pogłębioną wiedzę z zakresu rozwoju turystyki w regionach i centrach turystycznych w Polsce i na świecie (K_W04) W02 – student zna koncepcje ewolucji regionu turystycznego oraz klasyfikacji i delimitacji regionów turystycznych (wypoczynkowe, krajoznawcze, specjalistyczne) (K_W04) W03 – student ma poszerzoną wiedzę o walorach turystycznych, przyrodniczych i kulturowych regionów i centrów turystycznych Polski i wybranych regionów świata oraz rozumie znaczenie i wykorzystania turystyki jako czynnika rozwoju regionalnego. (K_W04) U01 – student potrafi wykorzystać metody i narzędzia opisu regionów i centrów turystycznych oraz zna techniki pozyskiwania danych o regionach z różnych źródeł (literatura, mapy, internet) (K_U01) U02 – student potrafi scharakteryzować uwarunkowania i stopień rozwoju wybranych regionów i centrów turystycznych (K_U07) K01 – student ma świadomość znaczenia wpływu turystyki na środowisko przyrodnicze oraz na rozwój gospodarczy regionu (K_K01) K02 – student ma świadomość konieczności ciągłego wzbogacania swojej wiedzy w celu podnoszenia swojej kwalifikacji w sektorze usług turystycznych (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - podstawowa wiedza na poziomie szkoły średniej z zakresu podstaw turystyki, geografii turystycznej Polski i świata |
|
Bilans pracy studenta: | Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 40 godz., w tym: - udział w wykładach – 30 godz. - konsultacje z nauczycielem akademickim- 10 godz. (dostęp: wtorek 11:00-12:30) oraz środa 12:30-14:00 konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams); Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (min 50%) - 35 godz. w tym: - przegląd literatury przedmiotu- 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia – 15 godz. - konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams) - 10 godz. Łącznie: 75 godz. (3 ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student zna i rozumie przyrodnicze, geograficzne, historyczne i społeczno-ekonomiczne uwarunkowania kształtujące i organizujące przestrzeń turystyczną oraz posiada pogłębioną wiedzę z zakresu rozwoju turystyki w regionach i centrach turystycznych w Polsce i na świecie (K_W04) W02 – student zna koncepcje ewolucji regionu turystycznego oraz klasyfikacji i delimitacji regionów turystycznych (wypoczynkowe, krajoznawcze, specjalistyczne) (K_W04) W03 – student ma poszerzoną wiedzę o walorach turystycznych, przyrodniczych i kulturowych regionów i centrów turystycznych Polski i wybranych regionów świata oraz rozumie znaczenie i wykorzystania turystyki jako czynnika rozwoju regionalnego. (K_W04) U01 – student potrafi wykorzystać metody i narzędzia opisu regionów i centrów turystycznych oraz zna techniki pozyskiwania danych o regionach z różnych źródeł (literatura, mapy, internet) (K_U01) U02 – student potrafi scharakteryzować uwarunkowania i stopień rozwoju wybranych regionów i centrów turystycznych (K_U07) K01 – student ma świadomość znaczenia wpływu turystyki na środowisko przyrodnicze oraz na rozwój gospodarczy regionu (K_K01) K02 – student ma świadomość konieczności ciągłego wzbogacania swojej wiedzy w celu podnoszenia swojej kwalifikacji w sektorze usług turystycznych (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa wiedza na poziomie szkoły średniej z zakresu podstaw turystyki, geografii turystycznej Polski i świata. |
|
Bilans pracy studenta: | Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 40 godz., w tym: - udział w wykładach – 30 godz. Konsultacje z nauczycielem akademickim- 10 godz. (dostęp: w Instytucie Geografii we wtorek 9-11 lub konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams); Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (min 50%) - 35 godz. w tym: - przegląd literatury przedmiotu- 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia – 15 godz. - konsultacje - 10 godz. Łącznie: 75 godz. (3 ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty przedmiotowe [P]: WIEDZA P_W01 – student zna i rozumie przyrodnicze, geograficzne, historyczne i społeczno-ekonomiczne uwarunkowania kształtujące i organizujące przestrzeń turystyczną oraz posiada pogłębioną wiedzę z zakresu rozwoju turystyki w regionach i centrach turystycznych w Polsce i na świecie (K_W04) P_W02 – student zna koncepcje ewolucji regionu turystycznego oraz klasyfikacji i delimitacji regionów turystycznych (wypoczynkowe, krajoznawcze, specjalistyczne) (K_W04) P_W03 – student ma poszerzoną wiedzę o walorach turystycznych, przyrodniczych i kulturowych regionów i centrów turystycznych Polski i wybranych regionów świata oraz rozumie znaczenie i wykorzystania turystyki jako czynnika rozwoju regionalnego. (K_W04) UMIEJĘTNOŚCI P_U01 – student potrafi wykorzystać metody i narzędzia opisu regionów i centrów turystycznych oraz zna techniki pozyskiwania danych o regionach z różnych źródeł (literatura, mapy, internet) (K_U01) P_U02 – student potrafi scharakteryzować uwarunkowania i stopień rozwoju wybranych regionów i centrów turystycznych (K_U07) KOMPETENCJE SPOŁECZNE P_K01 – student ma świadomość znaczenia wpływu turystyki na środowisko przyrodnicze oraz na rozwój gospodarczy regionu (K_K01) P_K02 – student ma świadomość konieczności ciągłego wzbogacania swojej wiedzy w celu podnoszenia swojej kwalifikacji w sektorze usług turystycznych (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa wiedza na poziomie szkoły średniej z zakresu podstaw turystyki, geografii turystycznej Polski i świata. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans z uwzględnieniem godzin w kontakcie bezpośrednim [KB] oraz pracy własnej studenta [PW]. [KB] Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 40 godz., w tym: - udział w wykładach – 30 godz. - konsultacje z nauczycielem akademickim- 10 godz. (dostęp: na WNG we wtorek w godz. 8:30-9:00 lub konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams); [PW] Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (min 50%) - 35 godz. w tym: - przegląd literatury przedmiotu- 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia – 15 godz. - prace terenowe - 10 godz. Łącznie: 75 godz. (3 ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.