Geografia turystyczna świata
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-TR12GTS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Geografia turystyczna świata |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., turystyka i rekreacja [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
PT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Anatoliy Melnyk, Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student w zakresie wiedzy: - W01 – zna walory turystyczne i możliwości ich wykorzystania w poszczególnych regionach turystycznych świata (K_W01). - W02 – zna charakter zagospodarowania turystycznego w aspekcie wybranych typów turystki i turystów w wybranych krajach Afryki (Tunezja, Egipt, Maroko, Kenia, Mauritius, Malediwy, Seszele) i w wybranych krajach Azji (Indie, Nepal, Tajlandia, Laos, Kambodża, Myanmar, Filipiny, Indonezja, Chiny) (K_W02). - W03 – student zna tendencje i trendy na rynku turystki na świecie (K_W01); - W04 – student zna typy usług turystycznych świadczonych w poszczególnych destynacjach kluczowych oraz kwalifikacje niezbędne do ich świadczenia (np. Malediwy a Egipt) (K_W01). Student w zakresie umiejętności: - U01 – posiada umiejętność poszukiwania informacji dotyczących poszczególnych zagadnień turystycznych (K_U02); - U02 – formułuje trafne wnioski wynikające z samodzielnej pracy nad dostępnymi źródłami informacji (K_U07). - U03 – student potrafi wykonać analizę i interpretację roli czynników społecznych, kulturowych, politycznych ekonomicznych i psychologicznych w kształtowaniu turystyki w poszczególnych destynacjach (K_U07). - U04 – potrafi posługiwać się językiem obcym w obszarze turystyki i rekreacji (K_U08). Student w zakresie kompetencji społecznych: - K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu podniesienia swoich kompetencji zawodowych (K_K01); - K02 – posiada zdolności do pracy w zespole oraz kreatywności w tworzeniu i podejmowaniu ciekawych przedsięwzięć (K_K03); - K03 – postępuje etycznie i demonstruje postawę otwartości kulturowej niezbędnej do przyszłej pracy w sektorze turystycznym (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagana wiedza z: - podstaw geografii w zakresie poziomu szkoły średniej, - przedmiotu „Podstawy turystyki” z 1 semestru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT LAB
WYK
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Hanna Michniewicz-Ankiersztajn, Grzegorz Nadolny, Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student w zakresie wiedzy: - W01 – zna walory turystyczne i możliwości ich wykorzystania w poszczególnych regionach turystycznych świata (K_W01). - W02 – zna charakter zagospodarowania turystycznego w aspekcie wybranych typów turystki i turystów w wybranych krajach Afryki (Tunezja, Egipt, Maroko, Kenia, Mauritius, Malediwy, Seszele) i w wybranych krajach Azji (Indie, Nepal, Tajlandia, Laos, Kambodża, Myanmar, Filipiny, Indonezja, Chiny) (K_W02). - W03 – student zna tendencje i trendy na rynku turystki na świecie (K_W01); - W04 – student zna typy usług turystycznych świadczonych w poszczególnych destynacjach kluczowych oraz kwalifikacje niezbędne do ich świadczenia (np. Malediwy a Egipt) (K_W01). Student w zakresie umiejętności: - U01 – posiada umiejętność poszukiwania informacji dotyczących poszczególnych zagadnień turystycznych (K_U02); - U02 – formułuje trafne wnioski wynikające z samodzielnej pracy nad dostępnymi źródłami informacji (K_U07). - U03 – student potrafi wykonać analizę i interpretację roli czynników społecznych, kulturowych, politycznych ekonomicznych i psychologicznych w kształtowaniu turystyki w poszczególnych destynacjach (K_U07). - U04 – potrafi posługiwać się językiem obcym w obszarze turystyki i rekreacji (K_U08). Student w zakresie kompetencji społecznych: - K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu podniesienia swoich kompetencji zawodowych (K_K01); - K02 – posiada zdolności do pracy w zespole oraz kreatywności w tworzeniu i podejmowaniu ciekawych przedsięwzięć (K_K03); - K03 – postępuje etycznie i demonstruje postawę otwartości kulturowej niezbędnej do przyszłej pracy w sektorze turystycznym (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagana wiedza z: - podstaw geografii w zakresie poziomu szkoły średniej, - przedmiotu „Podstawy turystyki” z 1 semestru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Hanna Michniewicz-Ankiersztajn, Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student w zakresie wiedzy: - W01 – zna walory turystyczne i możliwości ich wykorzystania w poszczególnych regionach turystycznych świata (K_W01). - W02 – zna charakter zagospodarowania turystycznego w aspekcie wybranych typów turystki i turystów w wybranych krajach Afryki (Tunezja, Egipt, Maroko, Kenia, Mauritius, Malediwy, Seszele) i w wybranych krajach Azji (Indie, Nepal, Tajlandia, Laos, Kambodża, Myanmar, Filipiny, Indonezja, Chiny) (K_W02). - W03 – student zna tendencje i trendy na rynku turystki na świecie (K_W01); - W04 – student zna typy usług turystycznych świadczonych w poszczególnych destynacjach kluczowych oraz kwalifikacje niezbędne do ich świadczenia (np. Malediwy a Egipt) (K_W01). Student w zakresie umiejętności: - U01 – posiada umiejętność poszukiwania informacji dotyczących poszczególnych zagadnień turystycznych (K_U02); - U02 – formułuje trafne wnioski wynikające z samodzielnej pracy nad dostępnymi źródłami informacji (K_U07). - U03 – student potrafi wykonać analizę i interpretację roli czynników społecznych, kulturowych, politycznych ekonomicznych i psychologicznych w kształtowaniu turystyki w poszczególnych destynacjach (K_U07). - U04 – potrafi posługiwać się językiem obcym w obszarze turystyki i rekreacji (K_U08). Student w zakresie kompetencji społecznych: - K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu podniesienia swoich kompetencji zawodowych (K_K01); - K02 – posiada zdolności do pracy w zespole oraz kreatywności w tworzeniu i podejmowaniu ciekawych przedsięwzięć (K_K03); - K03 – postępuje etycznie i demonstruje postawę otwartości kulturowej niezbędnej do przyszłej pracy w sektorze turystycznym (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagana wiedza z: - podstaw geografii w zakresie poziomu szkoły średniej, - przedmiotu „Podstawy turystyki” z 1 semestru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Patrycja Essing-Jelonkiewicz, Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty modułowe (P – przedmiotowe): WIEDZA P_W01 – student posiada podstawową wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji, w tym walory przyrodnicze i kulturowe oraz możliwości ich wykorzystania w poszczególnych regionach turystycznych świata, m.in. Afryki (m.in. Tunezja, Egipt, Kenia, Malediwy), Azji (Tajlandia, Laos, Kambodża, Indonezja), Ameryki Południowej (Peru, Boliwia, Chile, Argentyna, Brazylia), Ameryki Północnej (USA, Kanada, Meksyk, Haiti, Kuba), Europy oraz Australii i Oceanii (K_W01). P_W02 – zna charakter zagospodarowania turystycznego w aspekcie wybranych typów turystki i turystów w wybranych krajach świata (K_W02). P_W03 – student zna tendencje i trendy na rynku turystki na świecie (K_W02); P_W04 – student zna typy usług turystycznych świadczonych w poszczególnych destynacjach kluczowych oraz kwalifikacje niezbędne do ich świadczenia (np. Malediwy, Egipt) (K_W02). UMIEJĘTNOŚCI P_U01 – posiada umiejętność poszukiwania informacji dotyczących poszczególnych zagadnień turystycznych i sektora usług rekreacyjno-sportowych (K_U02); P_U02 – formułuje trafne wnioski wynikające z samodzielnej pracy nad dostępnymi źródłami informacji (K_U07). P_U03 – student potrafi wykonać analizę i interpretację roli czynników społecznych, kulturowych, politycznych ekonomicznych i psychologicznych w kształtowaniu turystyki w poszczególnych destynacjach (K_U07). P_U04 – potrafi posługiwać się językiem obcym w obszarze turystyki i rekreacji (K_U08). KOMPETENCJE SPOŁECZNE P_K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu podniesienia swoich kompetencji zawodowych (K_K01); P_K02 – posiada zdolności do pracy w zespole oraz kreatywności w tworzeniu i podejmowaniu ciekawych przedsięwzięć (K_K03); P_K03 – postępuje etycznie i demonstruje postawę otwartości kulturowej niezbędnej do przyszłej pracy w sektorze turystycznym (K_K03). Efekty kierunkowe (K): WIEDZA (K_W01): student posiada podstawową wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji i jej związków ze środowiskiem przyrodniczym; (K_W02): ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym dla potrzeb rozwoju turystyki i rekreacji. UMIEJĘTNOŚCI (K_U02): student wykorzystuje dostępną literaturę oraz nowoczesne źródła informacji z zakresu gospodarki turystycznej i sektora usług rekreacyjno-sportowych; (K_U07): student potrafi samodzielnie przygotować opracowanie dotyczące problematyki turystyki i rekreacji; (K_U08): student potrafi posługiwać się językiem obcym w obszarze dziedzin związanych z turystyką i rekreacją. KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K_K01): student rozumie konieczność ciągłego podnoszenia kompetencji i kwalifikacji niezbędnych w gospodarce turystycznej i sektorze usług sportowo-rekreacyjnych; (K_K03): student postępuje etycznie i odpowiedzialnie, dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywanym zawodem. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagana wiedza z: - podstaw geografii w zakresie poziomu szkoły średniej, - przedmiotu „Podstawy turystyki” z 1 semestru. |
|
Bilans pracy studenta: | Wymiar przedmiotu w semestrze 2 (letnim): 60 godzin (30 godz. wykładu oraz 30 godzin laboratorium) ECTS: 4 Nakład pracy studenta - 100 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.) 1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 75 godz. w tym: - 30 godz. wykładu; - 30 godz. laboratorium; - 5 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika); - 10 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika). 2. Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 25 godz. w tym: - 15 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu, przygotowanie opisów do prac pisemnych; - 10 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie części graficznych do prac pisemnych, prezentacji oraz notatek do zajęć). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Marta Brzezińska, Krystyna Kozioł, Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty przedmiotowe [P]: WIEDZA P_W01 – student zna miejsce turystyki i rekreacji w systemie nauk w szczególności w naukach o Ziemi i środowisku oraz w geografii turyzmu i geografii rekreacji [K_W01]. P_W02 – student posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji, w tym walory przyrodnicze i kulturowe oraz możliwości ich wykorzystania w wybranych regionach turystycznych świata [K_W01]. P_W03 – student zna charakter zagospodarowania turystycznego w aspekcie wybranych typów turystki i turystów w wybranych krajach świata [K_W02]. P_W04 – student zna tendencje i trendy na rynku turystki na świecie [K_W02]. P_W05 – student zna typy usług turystycznych świadczonych w poszczególnych destynacjach kluczowych oraz kwalifikacje niezbędne do ich świadczenia (np. Malediwy, Egipt) [K_W02]. UMIEJĘTNOŚCI P_U01 – student posiada umiejętność poszukiwania informacji dotyczących poszczególnych zagadnień turystycznych i sektora usług rekreacyjno-sportowych [K_U02]. P_U02 – student potrafi formułować trafne wnioski wynikające z samodzielnej pracy z różnymi źródłami informacji oraz literaturą przedmiotu [K_U07]. P_U03 – student potrafi wykonać samodzielne opracowania w języku polskim i w języku obcym (na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego), zawierające analizę i interpretację roli czynników przyrodniczych, społecznych, kulturowych, politycznych, ekonomicznych i psychologicznych w rozwoju turystyki w różnych destynacjach [K_U07]. P_U04 – student potrafi posługiwać się terminologią z zakresu geografii i turystyki w języku obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [K_U08]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE P_K01 – student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu podniesienia swoich kompetencji zawodowych [K_K01]. P_K02 – student posiada zdolności do pracy w zespole oraz kreatywności w tworzeniu i podejmowaniu ciekawych przedsięwzięć [K_K03]. P_K03 – student postępuje etycznie i demonstruje postawę otwartości kulturowej niezbędnej do przyszłej pracy w sektorze turystycznym [K_K03]. Efekty kierunkowe [K]: Student: WIEDZA [K_W01]: posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji, zna miejsce turystyki i rekreacji w systemie nauk w szczególności w geografii oraz geografii turyzmu i geografii rekreacji. [K_W02]: ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym dla potrzeb rozwoju turystyki i rekreacji. UMIEJĘTNOŚCI [K_U02]: wykorzystuje dostępną literaturę oraz nowoczesne źródła informacji z zakresu gospodarki turystycznej i sektora usług rekreacyjno-sportowych. [K_U07]: potrafi samodzielnie przygotować opracowania specjalistyczne dotyczące problematyki turystyki i rekreacji w języku polskim i obcym (na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). [K_U08]: potrafi posługiwać się terminologią geograficzną i turystyczną w języku obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE [K_K01]: rozumie konieczność ciągłego podnoszenia kompetencji i kwalifikacji niezbędnych w gospodarce turystycznej i sektorze usług sportowo-rekreacyjnych. [K_K03]: postępuje etycznie i odpowiedzialnie, dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywanym zawodem. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagana wiedza z: - podstaw geografii w zakresie poziomu szkoły średniej, - przedmiotu „Podstawy turystyki” z 1 semestru. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans z uwzględnieniem godzin w kontakcie bezpośrednim [KB] oraz pracy własnej studenta [PW]. Wymiar przedmiotu w semestrze 2 (letnim): 60 godzin (30 godz. wykładu oraz 30 godzin laboratorium). ECTS: 4 Nakład pracy studenta – 100 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.) [KB] Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) – 75 godz., w tym: - 30 godz. wykładu; - 30 godz. laboratorium; - 5 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: w terminach podanych na stronie pracownika); - 10 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: w terminach podanych na stronie pracownika). [PW] Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) – 25 godz., w tym: - 15 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu, przygotowanie opisów do prac pisemnych; - 10 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie części graficznych do prac pisemnych, prezentacji oraz wykonanie notatek do zajęć). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT LAB
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Krystyna Kozioł, Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty przedmiotowe [P]: WIEDZA P_W01 – student zna miejsce turystyki i rekreacji w systemie nauk w szczególności w naukach o Ziemi i środowisku oraz w geografii turyzmu i geografii rekreacji [K_W01]. P_W02 – student posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji, w tym walory przyrodnicze i kulturowe oraz możliwości ich wykorzystania w wybranych regionach turystycznych świata [K_W01]. P_W03 – student zna charakter zagospodarowania turystycznego w aspekcie wybranych typów turystki i turystów w wybranych krajach świata [K_W02]. P_W04 – student zna tendencje i trendy na rynku turystki na świecie [K_W02]. P_W05 – student zna typy usług turystycznych świadczonych w poszczególnych destynacjach kluczowych oraz kwalifikacje niezbędne do ich świadczenia (np. Malediwy, Egipt) [K_W02]. UMIEJĘTNOŚCI P_U01 – student posiada umiejętność poszukiwania informacji dotyczących poszczególnych zagadnień turystycznych i sektora usług rekreacyjno-sportowych [K_U02]. P_U02 – student potrafi formułować trafne wnioski wynikające z samodzielnej pracy z różnymi źródłami informacji oraz literaturą przedmiotu [K_U07]. P_U03 – student potrafi wykonać samodzielne opracowania w języku polskim i w języku obcym (na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego), zawierające analizę i interpretację roli czynników przyrodniczych, społecznych, kulturowych, politycznych, ekonomicznych i psychologicznych w rozwoju turystyki w różnych destynacjach [K_U07]. P_U04 – student potrafi posługiwać się terminologią z zakresu geografii i turystyki w języku obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [K_U08]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE P_K01 – student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu podniesienia swoich kompetencji zawodowych [K_K01]. P_K02 – student posiada zdolności do pracy w zespole oraz kreatywności w tworzeniu i podejmowaniu ciekawych przedsięwzięć [K_K03]. P_K03 – student postępuje etycznie i demonstruje postawę otwartości kulturowej niezbędnej do przyszłej pracy w sektorze turystycznym [K_K03]. Efekty kierunkowe [K]: Student: WIEDZA [K_W01]: posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji, zna miejsce turystyki i rekreacji w systemie nauk w szczególności w geografii oraz geografii turyzmu i geografii rekreacji. [K_W02]: ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym dla potrzeb rozwoju turystyki i rekreacji. UMIEJĘTNOŚCI [K_U02]: wykorzystuje dostępną literaturę oraz nowoczesne źródła informacji z zakresu gospodarki turystycznej i sektora usług rekreacyjno-sportowych. [K_U07]: potrafi samodzielnie przygotować opracowania specjalistyczne dotyczące problematyki turystyki i rekreacji w języku polskim i obcym (na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). [K_U08]: potrafi posługiwać się terminologią geograficzną i turystyczną w języku obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE [K_K01]: rozumie konieczność ciągłego podnoszenia kompetencji i kwalifikacji niezbędnych w gospodarce turystycznej i sektorze usług sportowo-rekreacyjnych. [K_K03]: postępuje etycznie i odpowiedzialnie, dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywanym zawodem. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagana wiedza z: - podstaw geografii w zakresie poziomu szkoły średniej, - przedmiotu „Podstawy turystyki” z 1 semestru. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans z uwzględnieniem godzin w kontakcie bezpośrednim [KB] oraz pracy własnej studenta [PW]. Wymiar przedmiotu w semestrze 2 (letnim): 60 godzin (30 godz. wykładu oraz 30 godzin laboratorium). ECTS: 4 Nakład pracy studenta – 100 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.) [KB] Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) – 75 godz., w tym: - 30 godz. wykładu; - 30 godz. laboratorium; - 5 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: w terminach podanych na stronie pracownika); - 10 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: w terminach podanych na stronie pracownika). [PW] Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) – 25 godz., w tym: - 15 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu, przygotowanie opisów do prac pisemnych; - 10 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie części graficznych do prac pisemnych, prezentacji oraz wykonanie notatek do zajęć). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.