Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy ekonomii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-TR24PE-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy ekonomii
Jednostka: Kolegium III
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Schneider
Prowadzący grup: Małgorzata Schneider
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

- W1 – Charakteryzuje politykę strategiczną przedsiębiorstwa i rozumie jej strategiczne uwarunkowania

- W2 – potrafi przeanalizować uwarunkowania cen w zależności od kosztów, popytu, podaży i konkurencji

- W3 – potrafi zastosować w praktyce zasady ustalania cen na produkt na podstawie trzech metod

- W4 – objaśnia procesy promocyjne i marketingowe na wybranych przykładach

- W5 – zna zasady funkcjonowania PR (public relations) i potrafi zastosować je w praktyce

- W6 – potrafi zbudować biznes plan na podstawie podanych założeń.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedsiębiorczość, WOŚ

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Antoszak
Prowadzący grup: Paweł Antoszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

- W1 – Charakteryzuje politykę strategiczną przedsiębiorstwa i rozumie jej strategiczne uwarunkowania

- W2 – potrafi przeanalizować uwarunkowania cen w zależności od kosztów, popytu, podaży i konkurencji

- W3 – potrafi zastosować w praktyce zasady ustalania cen na produkt na podstawie trzech metod

- W4 – objaśnia procesy promocyjne i marketingowe na wybranych przykładach

- W5 – zna zasady funkcjonowania PR (public relations) i potrafi zastosować je w praktyce

- W6 – potrafi zbudować biznes plan na podstawie podanych założeń.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedsiębiorczość, WOŚ

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Antoszak
Prowadzący grup: Paweł Antoszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

- W1 – Charakteryzuje politykę strategiczną przedsiębiorstwa i rozumie jej strategiczne uwarunkowania

- W2 – potrafi przeanalizować uwarunkowania cen w zależności od kosztów, popytu, podaży i konkurencji

- W3 – potrafi zastosować w praktyce zasady ustalania cen na produkt na podstawie trzech metod

- W4 – objaśnia procesy promocyjne i marketingowe na wybranych przykładach

- W5 – zna zasady funkcjonowania PR (public relations) i potrafi zastosować je w praktyce

- W6 – potrafi zbudować biznes plan na podstawie podanych założeń.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedsiębiorczość,

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Antoszak
Prowadzący grup: Paweł Antoszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

- W1 – Charakteryzuje politykę strategiczną przedsiębiorstwa i rozumie jej strategiczne uwarunkowania

- W2 – potrafi przeanalizować uwarunkowania cen w zależności od kosztów, popytu, podaży i konkurencji

- W3 – potrafi zastosować w praktyce zasady ustalania cen na produkt na podstawie trzech metod

- W4 – objaśnia procesy promocyjne i marketingowe na wybranych przykładach

- W5 – zna zasady funkcjonowania PR (public relations) i potrafi zastosować je w praktyce

- W6 – potrafi zbudować biznes plan na podstawie podanych założeń.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedsiębiorczość,

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mirosław Geise
Prowadzący grup: Mirosław Geise
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 Posiada podstawową wiedzę z zakresu stosowania metod empirycznych w badaniach podmiotów gospodarczych, w tym funkcjonujących w branży turystyki i rekreacji. [K_W04]

W_02 Posiada podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw, w tym z branży turystyki i rekreacji. [K_W_09]

U_01 Potrafi wykorzystać w praktyce gospodarczej podstawowe narzędzia badawcze, w tym statystykę. [K_U01, K_U04]

U_02 Potrafi wykonać podstawowe badanie z zakresu oceny sytuacji ekonomicznej firmy. [K_U03]

U_03 Potrafi samodzielnie opracować diagnozę sytuacji ekonomicznej dowolnego podmiotu gospodarczego. [K_U07]

K_01 Potrafi samodzielnie hierarchizować cele w prowadzonych badaniach ekonomicznych. [K_K04]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Bilans pracy studenta:

2 ECTS = 50 godzin

15 godzin - wykład właściwy

35 godzin - praca własna studenta, w tym 25 godzin studiowanie literatury przedmiotowej i 10 godzin pracy nad zadaniami problemowymi.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)