Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sport, turystyka i rekreacja osób niepełnosprawnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-WF-Z24STRON-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sport, turystyka i rekreacja osób niepełnosprawnych
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 2 rok, 4 sem., wychowanie fizyczne, moduł zarządzanie w sporcie i rekreacji [SD]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartłomiej Niespodziński
Prowadzący grup: Bartłomiej Niespodziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 – opisuje wybrane dyscypliny sportowe (goalball, rugby na wózkach, koszykówka na wózkach, boccia) oraz inne formy aktywności fizycznej osób z niepełnosprawnością w tym techniki ich wykonania, metodykę nauczania, zasady pomocy, ochrony i bezpieczeństwa [K_W08].

W02 – określa role sportu osób niepełnosprawnych jako środek wspierający rozwój psychofizyczny człowieka (osoby z niepełnosprawnością) [K_W13].

W03 – wymienia przyczyny, dopasowuje objawy, stan funkcjonalny osób z niepełnosprawnością dla potrzeb sportu i rekreacji. Określa ich biologiczne i fizykochemiczne podstawy [K_W13, K_W14].


Umiejętności

U01 – diagnozuje, planuje proces wychowania fizycznego, treningu i rekreacji osób z niepełnosprawnością [K_U09].

U02 – przedstawia sposoby aktywizacji fizycznej osób z niepełnosprawnością w profilaktyce wykluczenia i patologii społecznych [K_U16].


Kompetencje

K01 – wykazuje się inicjatywą, wyszukując organizowane wydarzenia sportowe i rekreacyjne dla osób z niepełnosprawnością, potrafi zaproponować różne formy sportowe i rekreacyjne [K_K04].

K02 – przeciwstawia się trudnościom wynikającym z pracy z osobami z niepełnosprawnością, poszukuje najlepszych rozwiązań i je stosuje;

określa, planuje oraz kontroluje swoje działania zawodowe [K_K08].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Dydaktyka WF; Anatomia funkcjonalna i RTG; Wychowanie fizyczne specjalne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartłomiej Niespodziński
Prowadzący grup: Bartłomiej Niespodziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 – opisuje wybrane dyscypliny sportowe (goalball, rugby na wózkach, koszykówka na wózkach, boccia) oraz inne formy aktywności fizycznej osób z niepełnosprawnością w tym techniki ich wykonania, metodykę nauczania, zasady pomocy, ochrony i bezpieczeństwa [K_W08].

W02 – określa role sportu osób niepełnosprawnych jako środek wspierający rozwój psychofizyczny człowieka (osoby z niepełnosprawnością) [K_W13].

W03 – wymienia przyczyny, dopasowuje objawy, stan funkcjonalny osób z niepełnosprawnością dla potrzeb sportu i rekreacji. Określa ich biologiczne i fizykochemiczne podstawy [K_W13, K_W14].


Umiejętności

U01 – diagnozuje, planuje proces wychowania fizycznego, treningu i rekreacji osób z niepełnosprawnością [K_U09].

U02 – przedstawia sposoby aktywizacji fizycznej osób z niepełnosprawnością w profilaktyce wykluczenia i patologii społecznych [K_U16].


Kompetencje

K01 – wykazuje się inicjatywą, wyszukując organizowane wydarzenia sportowe i rekreacyjne dla osób z niepełnosprawnością, potrafi zaproponować różne formy sportowe i rekreacyjne [K_K04].

K02 – przeciwstawia się trudnościom wynikającym z pracy z osobami z niepełnosprawnością, poszukuje najlepszych rozwiązań i je stosuje;

określa, planuje oraz kontroluje swoje działania zawodowe [K_K08].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Dydaktyka WF; Anatomia funkcjonalna i RTG; Wychowanie fizyczne specjalne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kowalik
Prowadzący grup: Łukasz Pabianek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 – opisuje wybrane dyscypliny sportowe (goalball, rugby na wózkach, koszykówka na wózkach, boccia) oraz inne formy aktywności fizycznej osób z niepełnosprawnością w tym techniki ich wykonania, metodykę nauczania, zasady pomocy, ochrony i bezpieczeństwa [K_W08].

W02 – określa role sportu osób niepełnosprawnych jako środek wspierający rozwój psychofizyczny człowieka (osoby z niepełnosprawnością) [K_W13].

W03 – wymienia przyczyny, dopasowuje objawy, stan funkcjonalny osób z niepełnosprawnością dla potrzeb sportu i rekreacji. Określa ich biologiczne i fizykochemiczne podstawy [K_W13, K_W14].


Umiejętności

U01 – diagnozuje, planuje proces wychowania fizycznego, treningu i rekreacji osób z niepełnosprawnością [K_U09].

U02 – przedstawia sposoby aktywizacji fizycznej osób z niepełnosprawnością w profilaktyce wykluczenia i patologii społecznych [K_U16].


Kompetencje

K01 – wykazuje się inicjatywą, wyszukując organizowane wydarzenia sportowe i rekreacyjne dla osób z niepełnosprawnością, potrafi zaproponować różne formy sportowe i rekreacyjne [K_U16].

K02 – przeciwstawia się trudnościom wynikającym z pracy z osobami z niepełnosprawnością, poszukuje najlepszych rozwiązań i je stosuje;

określa, planuje oraz kontroluje swoje działania zawodowe [K_K08].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Dydaktyka WF; Anatomia funkcjonalna ; Wychowanie fizyczne specjalne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kowalik
Prowadzący grup: Tomasz Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01 – opisuje wybrane dyscypliny sportowe (goalball, rugby na wózkach, koszykówka na wózkach, boccia) oraz inne formy aktywności fizycznej osób z niepełnosprawnością w tym techniki ich wykonania, metodykę nauczania, zasady pomocy, ochrony i bezpieczeństwa [K_W08].

W02 – określa role sportu osób niepełnosprawnych jako środek wspierający rozwój psychofizyczny człowieka (osoby z niepełnosprawnością) [K_W13].

W03 – wymienia przyczyny, dopasowuje objawy, stan funkcjonalny osób z niepełnosprawnością dla potrzeb sportu i rekreacji. Określa ich biologiczne i fizykochemiczne podstawy [K_W13, K_W14].


Umiejętności

U01 – diagnozuje, planuje proces wychowania fizycznego, treningu i rekreacji osób z niepełnosprawnością [K_U09].

U02 – przedstawia sposoby aktywizacji fizycznej osób z niepełnosprawnością w profilaktyce wykluczenia i patologii społecznych [K_U16].


Kompetencje

K01 – wykazuje się inicjatywą, wyszukując organizowane wydarzenia sportowe i rekreacyjne dla osób z niepełnosprawnością, potrafi zaproponować różne formy sportowe i rekreacyjne [K_U16].

K02 – przeciwstawia się trudnościom wynikającym z pracy z osobami z niepełnosprawnością, poszukuje najlepszych rozwiązań i je stosuje;

określa, planuje oraz kontroluje swoje działania zawodowe [K_K08].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Dydaktyka WF; Anatomia funkcjonalna ; Wychowanie fizyczne specjalne.

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:


- 30 godz. konwersatorium


- 30 godz. konsultacji


Praca własna (PW) studenta:


- 40 godz. - przygotowanie się do zajęć, opracowanie konspektu zajęć , samodzielne studiowanie literatury/analiza źródeł, przygotowanie sprawozdania,


- 25 godzin - przygotowanie do egzaminu.


Łącznie 60 godz. KB + 65 godz. PW = 125 godz. (5 ECTS).



Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kowalik
Prowadzący grup: Tomasz Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kowalik
Prowadzący grup: Tomasz Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)