Pedagogika kultury fizycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF11PKF-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika kultury fizycznej |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., wychowanie fizyczne [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Augustyńska | |
Prowadzący grup: | Beata Augustyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość. (KW01) W02 Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW03) W03 Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW04) U01 Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KUo1) U02 Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU02) U03 Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Augustyńska | |
Prowadzący grup: | Beata Augustyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość. (KW01) W02 Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW03) W03 Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW04) U01 Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KUo1) U02 Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU02) U03 Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU06) K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) K02 Weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) K03 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 15 godz. wykładu - 15 godz. ćwiczeń - 15 godz. konsultacji z nauczycielem Praca własna (PW) studenta: - 10 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, przygotowanie do egzaminu - 10 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie prezentacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
KON
KON
ŚR CZ WYK
WYK
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Lipińska | |
Prowadzący grup: | Patrycja Lipińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość. (KW01) W02 Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW03) W03 Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW04) U01 Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KU01) U02 Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU02) U03 Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU06) K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) K02 Weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) K03 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Lipińska | |
Prowadzący grup: | Patrycja Lipińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość. (KW_01) W02 Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW_03) W03 Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW_04) U01 Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KU_01) U02 Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU_02) U03 Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU_06) K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) K02 Weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) K03 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 15 godz. wykładu - 15 godz. ćwiczeń - 5 godz. konsultacji z nauczycielem Praca własna (PW) studenta: - 10 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, przygotowanie do egzaminu - 10 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie prezentacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Lipińska | |
Prowadzący grup: | Patrycja Lipińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość. (KW_01) W02 Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW_03) W03 Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW_04) U01 Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KU_01) U02 Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU_02) U03 Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU_06) K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) K02 Weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) K03 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 15 godz. wykładu - 15 godz. ćwiczeń - 5 godz. konsultacji z nauczycielem Praca własna (PW) studenta: - 10 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, przygotowanie do egzaminu - 10 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie prezentacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Frołowicz | |
Prowadzący grup: | Tomasz Frołowicz, Alicja Kostencka, Patrycja Lipińska | |
Strona przedmiotu: | https://kulturafizyczna.ukw.edu.pl//jednostka/wydzial-nauk-o-zdrowiu/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - student w pogłębiony sposób wyjaśnia miejsce kultury fizycznej w edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem rekreacji, sportu, turystyki i tańca. Student wyjaśnia wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość (KW_01) (N_W1, N_W2) (B.2.W1., B.2.W2.). W02 - student omawia specyfikę pedagogika kultury fizycznej jako subdyscypliny pedagogicznej. Wymienia i charakteryzuje składowe pedagogiki kultury fizycznej (KW_03) (B.2 W3). W03 - student wymienia cele edukacyjne i opisuje ewaluację procesu dydaktyczno-wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia (KW_04) (N_W7) (B.2 W4,. B.2 W5., B.2 W6., B.2 W7). U01 - student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej (KU_01) (B.2.U2., B.2.U3., B.2.U4., B.2.U5.) U02 - student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego (KU_02) (B.2.U1., B.2.U6., B.2.U7.). U03 - potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną (KU_06). K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) (B.2.K3). K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) (B.2.K4). K03 - wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) (B.2.K1., B.2.K2.). |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 30 godz. wykładu. Praca własna (PW) studenta: - 15 godz. w tym: kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych , przygotowanie do egzaminu, Dodatkowo: - 5 godz. konsultacji z nauczycielem (GK). Łącznie 30 godz. KB + 15 godz. PW + 5 godz. GK = 50 godz. (2 ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.