Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika kultury fizycznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-WF11PKF-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika kultury fizycznej
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 1 rok, 1 sem., wychowanie fizyczne [SD]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Augustyńska
Prowadzący grup: Beata Augustyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość.

(KW01)

W02

Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW03)

W03

Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW04)

U01

Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KUo1)

U02

Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU02)

U03

Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU06)






Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Augustyńska
Prowadzący grup: Beata Augustyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość.

(KW01)

W02

Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW03)

W03

Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW04)

U01

Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KUo1)

U02

Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU02)

U03

Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU06)


K01

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01)

K02

Weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02)

K03

wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04)






Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki)

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 15 godz. wykładu

- 15 godz. ćwiczeń

- 15 godz. konsultacji z nauczycielem

Praca własna (PW) studenta:

- 10 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, przygotowanie do egzaminu

- 10 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie prezentacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patrycja Lipińska
Prowadzący grup: Patrycja Lipińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość.

(KW01)

W02

Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW03)

W03

Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW04)

U01

Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KU01)

U02

Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU02)

U03

Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU06)


K01

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01)

K02

Weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02)

K03

wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04)






Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patrycja Lipińska
Prowadzący grup: Patrycja Lipińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość.

(KW_01)

W02

Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW_03)

W03

Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW_04)

U01

Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KU_01)

U02

Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU_02)

U03

Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU_06)


K01

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01)

K02

Weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02)

K03

wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04)






Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki)

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 15 godz. wykładu

- 15 godz. ćwiczeń

- 5 godz. konsultacji z nauczycielem

Praca własna (PW) studenta:

- 10 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, przygotowanie do egzaminu

- 10 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie prezentacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patrycja Lipińska
Prowadzący grup: Patrycja Lipińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Student posiada obszerną wiedzę na temat miejsca kultury fizycznej w procesie edukacji na III i IV poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego, turystyki, rekreacji i sportu. Student zna wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość.

(KW_01)

W02

Student opisuje pojęcie pedagogika kultury fizycznej. Elementy składowe pedagogiki kultury fizycznej. Podstawowe zadania i pojęcia pedagogiki kultury fizycznej. (KW_03)

W03

Student opisuje cele edukacyjne i ewaluację procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia. (KW_04)

U01

Student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej. (KU_01)

U02

Student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego. (KU_02)

U03

Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. (KU_06)


K01

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01)

K02

Weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02)

K03

wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04)






Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika, teoria wychowania fizycznego, psychologia (poziom licencjacki)

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 15 godz. wykładu

- 15 godz. ćwiczeń

- 5 godz. konsultacji z nauczycielem

Praca własna (PW) studenta:

- 10 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, przygotowanie do egzaminu

- 10 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie prezentacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Frołowicz
Prowadzący grup: Tomasz Frołowicz, Alicja Kostencka, Patrycja Lipińska
Strona przedmiotu: https://kulturafizyczna.ukw.edu.pl//jednostka/wydzial-nauk-o-zdrowiu/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - student w pogłębiony sposób wyjaśnia miejsce kultury fizycznej w edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem rekreacji, sportu, turystyki i tańca. Student wyjaśnia wpływ aktywności fizycznej na organizm i wpływ środków społecznych na osobowość (KW_01) (N_W1, N_W2) (B.2.W1., B.2.W2.).

W02 - student omawia specyfikę pedagogika kultury fizycznej jako subdyscypliny pedagogicznej. Wymienia i charakteryzuje składowe pedagogiki kultury fizycznej (KW_03) (B.2 W3).

W03 - student wymienia cele edukacyjne i opisuje ewaluację procesu dydaktyczno-wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia (KW_04) (N_W7) (B.2 W4,. B.2 W5., B.2 W6., B.2 W7).

U01 - student rozumie proces wychowania do i poprzez kulturę fizyczną. Posiada umiejętności diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznej (KU_01) (B.2.U2., B.2.U3., B.2.U4., B.2.U5.)

U02 - student konstruuje plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, zawodników, grup społecznych z uwzględnieniem środowiska szkolnego, sportowego i rekreacyjnego (KU_02) (B.2.U1., B.2.U6., B.2.U7.).

U03 - potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje ze źródeł literaturowych do przygotowania wystąpień ustnych. Opanował umiejętność wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną (KU_06).

K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) (B.2.K3).

K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) (B.2.K4).

K03 - wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) (B.2.K1., B.2.K2.).

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 30 godz. wykładu.

Praca własna (PW) studenta:

- 15 godz. w tym: kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych , przygotowanie do egzaminu,

Dodatkowo:

- 5 godz. konsultacji z nauczycielem (GK).

Łącznie 30 godz. KB + 15 godz. PW + 5 godz. GK = 50 godz. (2 ECTS)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)