Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja zdrowia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-WF11PZ-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja zdrowia
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 1 rok, 1 sem., wychowanie fizyczne [SD]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Augustyńska
Prowadzący grup: Beata Augustyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Opisuje pojęcie promocji zdrowia. Cele, zadania promocji zdrowia: ogólna charakterystyka, zadania i przedmiot badań, związek z innymi naukami, pojęcia: wychowanie, nauczanie promocji zdrowia, lekcja, samowychowanie do promocji zdrowia. Zadania promocji zdrowia w wychowaniu zdrowotnym oraz jego biologiczne uwarunkowania. Czas wolny i rekreacja – znaczenie w promocji zdrowia (K_W13, (K_W19, (K_W14).

W02

Opisuje etapy wychowania do uczestnictwu w promocji zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem etapu samowychowania. Wybrane metody wychowania do rekreacji ruchowej: metody wpływu osobistego, wpływu sytuacyjnego, wpływu społecznego, metody kierowania samowychowaniem

(K_W15, (K_W17).

U01

Przygotowuje się do roli specjalisty kultury fizycznej na poszczególnych etapach wychowania , kształtowania postaw w promocji zdrowia (K_U13, K_U14, K_U16).

K01

Wykazuje się postawą propagatora kultury fizycznej w działaniu indywidualnym oraz zbiorowym.

(K_K04,K_K05, K_K12)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika, teoria wychowania fizycznego,

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Augustyńska
Prowadzący grup: Beata Augustyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Opisuje pojęcie promocji zdrowia. Cele, zadania promocji zdrowia: ogólna charakterystyka, zadania i przedmiot badań, związek z innymi naukami, pojęcia: wychowanie, nauczanie promocji zdrowia, lekcja, samowychowanie do promocji zdrowia. Zadania promocji zdrowia w wychowaniu zdrowotnym oraz jego biologiczne uwarunkowania. Czas wolny i rekreacja – znaczenie w promocji zdrowia.

(KW13,19,14)

W02

Opisuje etapy wychowania do uczestnictwu w promocji zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem etapu samowychowania. Wybrane metody wychowania do rekreacji ruchowej: metody wpływu osobistego, wpływu sytuacyjnego, wpływu społecznego, metody kierowania samowychowaniem.

(KW15,17)

U01

Przygotowuje się do roli specjalisty kultury fizycznej na poszczególnych etapach wychowania , kształtowania postaw w promocji zdrowia.

(KU13,14,16)

K01

Wykazuje się postawą propagatora kultury fizycznej w działaniu indywidualnym oraz zbiorowym.

(KU16,KK04,05,12)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika, teoria wychowania fizycznego,

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Augustyńska
Prowadzący grup: Beata Augustyńska, Danuta Dworakowska, Zofia Skubisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Opisuje pojęcie promocji zdrowia. Cele, zadania promocji zdrowia: ogólna charakterystyka, zadania i przedmiot badań, związek z innymi naukami, pojęcia: wychowanie, nauczanie promocji zdrowia, lekcja, samowychowanie do promocji zdrowia. Zadania promocji zdrowia w wychowaniu zdrowotnym oraz jego biologiczne uwarunkowania. Czas wolny i rekreacja – znaczenie w promocji zdrowia.

(KW13,19,14)

W02

Opisuje etapy wychowania do uczestnictwu w promocji zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem etapu samowychowania. Wybrane metody wychowania do rekreacji ruchowej: metody wpływu osobistego, wpływu sytuacyjnego, wpływu społecznego, metody kierowania samowychowaniem.

(KW15,17)

U01

Przygotowuje się do roli specjalisty kultury fizycznej na poszczególnych etapach wychowania , kształtowania postaw w promocji zdrowia.

(KU13,14,16)

K01

Wykazuje się postawą propagatora kultury fizycznej w działaniu indywidualnym oraz zbiorowym.

(KU16,KK04,05,12)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika, teoria wychowania fizycznego,

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Augustyńska
Prowadzący grup: Beata Augustyńska, Zofia Skubisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Opisuje pojęcie promocji zdrowia. Cele, zadania promocji zdrowia: ogólna charakterystyka, zadania i przedmiot badań, związek z innymi naukami, pojęcia: wychowanie, nauczanie promocji zdrowia, lekcja, samowychowanie do promocji zdrowia. Zadania promocji zdrowia w wychowaniu zdrowotnym oraz jego biologiczne uwarunkowania. Czas wolny i rekreacja – znaczenie w promocji zdrowia (K_W13, (K_W19, (K_W14).

W02

Opisuje etapy wychowania do uczestnictwu w promocji zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem etapu samowychowania. Wybrane metody wychowania do rekreacji ruchowej: metody wpływu osobistego, wpływu sytuacyjnego, wpływu społecznego, metody kierowania samowychowaniem

(K_W15, (K_W17).

U01

Przygotowuje się do roli specjalisty kultury fizycznej na poszczególnych etapach wychowania , kształtowania postaw w promocji zdrowia (K_U13, K_U14, K_U16).

K01

Wykazuje się postawą propagatora kultury fizycznej w działaniu indywidualnym oraz zbiorowym.

(K_K04,K_K05, K_K12)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika, teoria wychowania fizycznego,

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

30 godz. wykładu

15 godz. ćwiczeń

2 godz. konsultacji w ramach wykładu

3 godz. konsultacji w ramach ćwiczeń

Praca własna (PW) studenta:

25 godz. w ramach części wykładowej: kwerenda literatury, przygotowanie do zaliczenia

25 godz. w ramach części ćwiczeniowej: przygotowanie do zajęć, realizacja ćwiczeń cząstkowych


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Augustyńska
Prowadzący grup: Beata Augustyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Łoboda
Prowadzący grup: Dorota Łoboda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i zmian chorobowych, a także dysfunkcji społecznych oraz metody ich oceny w zakresie wychowania fizycznego, sportu i rekreacji [K_W13]

W02 - posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie fizykochemicznych i biologicznych podstaw w zakresie zdrowego stylu życia [K_W14].

W03- rozumie i poddaje analizie procesy biomedyczne, psychospołeczne ważne dla zdrowia i jego ochrony, zna i rozumie zasady i warunki zapobiegania przejawom niewłaściwego spędzania czasu wolnego przez człowieka w różnym wieku [K_W15]

W04- rozumie i diagnozuje elementy stylu życia oraz wybrane modele zachowań prozdrowotnych, do nauk o zdrowiu i kulturze fizycznej [K_W17 ]

W05 - wie jakie znaczenie ma stan środowiska naturalnego i jego wpływ na zdrowie człowieka, rozumie znaczenie ochrony środowiska odniesieniu do zdrowia i KF [K_W19]

U01 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w zakresie nauk o zdrowiu i kultury fizycznej [K-U3];

U02 - potrafi identyfikować błędy i zaniedbania w praktyce związane ze zdrowym stylem życia [K_U13]

U03 - potrafi prezentować i wyjaśniać problemy z zakresu ochrony i promocji zdrowia w sposób dostosowany do przygotowania uczniów, zawodników, klientów usług rekreacyjnych [K_U14]

U04 - posiada umiejętność wykorzystania wychowawczych aspektów promocji zdrowia i aktywności fizycznej w profilaktyce wykluczenia i patologii społecznych [K_U16]

K01 - potrafi sformułować problem w zakresie promocji zdrowia, profilaktyki i edukacji i wykazuje umiejętności organizacyjne eventów mających na celu szeroko pojętą promocję zdrowia [K_K04]

K02 - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w ramach nauk o zdrowiu kultury fizycznej a także do ich współtworzenia [K_K05]

K03 - demonstruje postawę promującą zdrowie i aktywność fizyczną, świadomie kształtuje i pielęgnuje własne upodobania i umiejętności w zakresie nauk o zdrowiu i kultury fizycznej [K_K12]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Fizjologia człowieka

Żywienie człowieka i suplementacja osób aktywnych fizycznie

Bilans pracy studenta:

Przedmiot 4 pkt ECTS

2 pkt ECTS w kontakcie bezpośrednim

2 pkt ECTS praca własna studenta

Godzin razem 45

49 w kontakcie bezpośrednim

51 praca własna studenta

Razem 100 godzin


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)