Promocja zdrowia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF11PZ-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Promocja zdrowia |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., wychowanie fizyczne [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Augustyńska | |
Prowadzący grup: | Beata Augustyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Opisuje pojęcie promocji zdrowia. Cele, zadania promocji zdrowia: ogólna charakterystyka, zadania i przedmiot badań, związek z innymi naukami, pojęcia: wychowanie, nauczanie promocji zdrowia, lekcja, samowychowanie do promocji zdrowia. Zadania promocji zdrowia w wychowaniu zdrowotnym oraz jego biologiczne uwarunkowania. Czas wolny i rekreacja – znaczenie w promocji zdrowia (K_W13, (K_W19, (K_W14). W02 Opisuje etapy wychowania do uczestnictwu w promocji zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem etapu samowychowania. Wybrane metody wychowania do rekreacji ruchowej: metody wpływu osobistego, wpływu sytuacyjnego, wpływu społecznego, metody kierowania samowychowaniem (K_W15, (K_W17). U01 Przygotowuje się do roli specjalisty kultury fizycznej na poszczególnych etapach wychowania , kształtowania postaw w promocji zdrowia (K_U13, K_U14, K_U16). K01 Wykazuje się postawą propagatora kultury fizycznej w działaniu indywidualnym oraz zbiorowym. (K_K04,K_K05, K_K12) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika, teoria wychowania fizycznego, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Augustyńska | |
Prowadzący grup: | Beata Augustyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Opisuje pojęcie promocji zdrowia. Cele, zadania promocji zdrowia: ogólna charakterystyka, zadania i przedmiot badań, związek z innymi naukami, pojęcia: wychowanie, nauczanie promocji zdrowia, lekcja, samowychowanie do promocji zdrowia. Zadania promocji zdrowia w wychowaniu zdrowotnym oraz jego biologiczne uwarunkowania. Czas wolny i rekreacja – znaczenie w promocji zdrowia. (KW13,19,14) W02 Opisuje etapy wychowania do uczestnictwu w promocji zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem etapu samowychowania. Wybrane metody wychowania do rekreacji ruchowej: metody wpływu osobistego, wpływu sytuacyjnego, wpływu społecznego, metody kierowania samowychowaniem. (KW15,17) U01 Przygotowuje się do roli specjalisty kultury fizycznej na poszczególnych etapach wychowania , kształtowania postaw w promocji zdrowia. (KU13,14,16) K01 Wykazuje się postawą propagatora kultury fizycznej w działaniu indywidualnym oraz zbiorowym. (KU16,KK04,05,12) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika, teoria wychowania fizycznego, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
WYK
WYK
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Augustyńska | |
Prowadzący grup: | Beata Augustyńska, Danuta Dworakowska, Zofia Skubisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Opisuje pojęcie promocji zdrowia. Cele, zadania promocji zdrowia: ogólna charakterystyka, zadania i przedmiot badań, związek z innymi naukami, pojęcia: wychowanie, nauczanie promocji zdrowia, lekcja, samowychowanie do promocji zdrowia. Zadania promocji zdrowia w wychowaniu zdrowotnym oraz jego biologiczne uwarunkowania. Czas wolny i rekreacja – znaczenie w promocji zdrowia. (KW13,19,14) W02 Opisuje etapy wychowania do uczestnictwu w promocji zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem etapu samowychowania. Wybrane metody wychowania do rekreacji ruchowej: metody wpływu osobistego, wpływu sytuacyjnego, wpływu społecznego, metody kierowania samowychowaniem. (KW15,17) U01 Przygotowuje się do roli specjalisty kultury fizycznej na poszczególnych etapach wychowania , kształtowania postaw w promocji zdrowia. (KU13,14,16) K01 Wykazuje się postawą propagatora kultury fizycznej w działaniu indywidualnym oraz zbiorowym. (KU16,KK04,05,12) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika, teoria wychowania fizycznego, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Augustyńska | |
Prowadzący grup: | Beata Augustyńska, Zofia Skubisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Opisuje pojęcie promocji zdrowia. Cele, zadania promocji zdrowia: ogólna charakterystyka, zadania i przedmiot badań, związek z innymi naukami, pojęcia: wychowanie, nauczanie promocji zdrowia, lekcja, samowychowanie do promocji zdrowia. Zadania promocji zdrowia w wychowaniu zdrowotnym oraz jego biologiczne uwarunkowania. Czas wolny i rekreacja – znaczenie w promocji zdrowia (K_W13, (K_W19, (K_W14). W02 Opisuje etapy wychowania do uczestnictwu w promocji zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem etapu samowychowania. Wybrane metody wychowania do rekreacji ruchowej: metody wpływu osobistego, wpływu sytuacyjnego, wpływu społecznego, metody kierowania samowychowaniem (K_W15, (K_W17). U01 Przygotowuje się do roli specjalisty kultury fizycznej na poszczególnych etapach wychowania , kształtowania postaw w promocji zdrowia (K_U13, K_U14, K_U16). K01 Wykazuje się postawą propagatora kultury fizycznej w działaniu indywidualnym oraz zbiorowym. (K_K04,K_K05, K_K12) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika, teoria wychowania fizycznego, |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: 30 godz. wykładu 15 godz. ćwiczeń 2 godz. konsultacji w ramach wykładu 3 godz. konsultacji w ramach ćwiczeń Praca własna (PW) studenta: 25 godz. w ramach części wykładowej: kwerenda literatury, przygotowanie do zaliczenia 25 godz. w ramach części ćwiczeniowej: przygotowanie do zajęć, realizacja ćwiczeń cząstkowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Augustyńska | |
Prowadzący grup: | Beata Augustyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Łoboda | |
Prowadzący grup: | Dorota Łoboda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i zmian chorobowych, a także dysfunkcji społecznych oraz metody ich oceny w zakresie wychowania fizycznego, sportu i rekreacji [K_W13] W02 - posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie fizykochemicznych i biologicznych podstaw w zakresie zdrowego stylu życia [K_W14]. W03- rozumie i poddaje analizie procesy biomedyczne, psychospołeczne ważne dla zdrowia i jego ochrony, zna i rozumie zasady i warunki zapobiegania przejawom niewłaściwego spędzania czasu wolnego przez człowieka w różnym wieku [K_W15] W04- rozumie i diagnozuje elementy stylu życia oraz wybrane modele zachowań prozdrowotnych, do nauk o zdrowiu i kulturze fizycznej [K_W17 ] W05 - wie jakie znaczenie ma stan środowiska naturalnego i jego wpływ na zdrowie człowieka, rozumie znaczenie ochrony środowiska odniesieniu do zdrowia i KF [K_W19] U01 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w zakresie nauk o zdrowiu i kultury fizycznej [K-U3]; U02 - potrafi identyfikować błędy i zaniedbania w praktyce związane ze zdrowym stylem życia [K_U13] U03 - potrafi prezentować i wyjaśniać problemy z zakresu ochrony i promocji zdrowia w sposób dostosowany do przygotowania uczniów, zawodników, klientów usług rekreacyjnych [K_U14] U04 - posiada umiejętność wykorzystania wychowawczych aspektów promocji zdrowia i aktywności fizycznej w profilaktyce wykluczenia i patologii społecznych [K_U16] K01 - potrafi sformułować problem w zakresie promocji zdrowia, profilaktyki i edukacji i wykazuje umiejętności organizacyjne eventów mających na celu szeroko pojętą promocję zdrowia [K_K04] K02 - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w ramach nauk o zdrowiu kultury fizycznej a także do ich współtworzenia [K_K05] K03 - demonstruje postawę promującą zdrowie i aktywność fizyczną, świadomie kształtuje i pielęgnuje własne upodobania i umiejętności w zakresie nauk o zdrowiu i kultury fizycznej [K_K12] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Fizjologia człowieka Żywienie człowieka i suplementacja osób aktywnych fizycznie |
|
Bilans pracy studenta: | Przedmiot 4 pkt ECTS 2 pkt ECTS w kontakcie bezpośrednim 2 pkt ECTS praca własna studenta Godzin razem 45 49 w kontakcie bezpośrednim 51 praca własna studenta Razem 100 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.