Teoretyczne podstawy aktywności ruchowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF11TPAR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy aktywności ruchowej |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WYK
WT LAB
LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Oleksandr Kostyukov | |
Prowadzący grup: | Oleksandr Kostyukov | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WYK
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Kuska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Żychowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Żychowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Żychowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01- zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy odziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny, K_W12, K_W15 W02 - zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu K_W16 W03 - zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania, K_W17 U01 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją, K_U6 U02 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej, K_U9 K01 - wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne za pomocą narzędzi stosowanych w kulturze fizycznej, zapobiegające ich pogłębianiu oraz powstawaniu nowych, K_K4 K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej, K_K12 K03 - potrafi w sposób właściwy diagnozować i formułować obiektywne opinie dotyczące uczniów, klientów, grup społecznych w zakresie działalności związanej z wykonywaniem zawodu |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa wiedza z biologii szkoły średniej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Nowak-Zaleska | |
Prowadzący grup: | Alicja Nowak-Zaleska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01- zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny, K_W12, K_W15 W02 - zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu K_W16 W03 - zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania, K_W17 U01 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją, K_U6 U02 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej, K_U9 K01 - wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne za pomocą narzędzi stosowanych w kulturze fizycznej, zapobiegające ich pogłębianiu oraz powstawaniu nowych, K_K4 K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej, K_K12 K03 - potrafi w sposób właściwy diagnozować i formułować obiektywne opinie dotyczące uczniów, klientów, grup społecznych w zakresie działalności związanej z wykonywaniem zawodu |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa wiedza z biologii szkoły średniej. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 15 godz. wykładów - 15 godz. laboratorium - 5 godzin konsultacji Praca własna (PW) studenta: - 5 godz. w ramach wykładów - 10 godz w ramach laboratorium opanowanie treści wykładowych, laboratorium, przygotowanie do zaliczenia. Łącznie 35 godz. KB + 15 godz. PW = 50 godz. (2 ECTS). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Nowak-Zaleska | |
Prowadzący grup: | Alicja Nowak-Zaleska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01- zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny, K_W12, K_W15 W02 - zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu K_W16 W03 - zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania, K_W17 U01 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją, K_U6 U02 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej, K_U9 K01 - wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne za pomocą narzędzi stosowanych w kulturze fizycznej, zapobiegające ich pogłębianiu oraz powstawaniu nowych, K_K4 K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej, K_K12 K03 - potrafi w sposób właściwy diagnozować i formułować obiektywne opinie dotyczące uczniów, klientów, grup społecznych w zakresie działalności związanej z wykonywaniem zawodu |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa wiedza z biologii szkoły średniej. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim 34 godz: - 15 godz. wykładów - 15 godz. laboratorium - 4 zaliczenie Praca własna (PW) studenta 41 godz: - przygotowanie się do zajęć 15 godz - opracowanie danych teoretycznych i pomiarowych 15 godz - przygotowanie prezentacji 11 godz Łącznie 75 godz. KB + PW = 1,5 ECTS KB + 1,5 ECTS PW= 3 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Nowak-Zaleska | |
Prowadzący grup: | Alicja Nowak-Zaleska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01- zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny, K_W12, K_W15 W02 - zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu K_W16 W03 - zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania, K_W17 U01 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją, K_U6 U02 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej, K_U9 K01 - wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne za pomocą narzędzi stosowanych w kulturze fizycznej, zapobiegające ich pogłębianiu oraz powstawaniu nowych, K_K4 K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej, K_K12 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa wiedza z biologii szkoły średniej. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim 34 godz: - 15 godz. wykładów - 15 godz. laboratorium - 4 zaliczenie Praca własna (PW) studenta 41 godz: - przygotowanie się do zajęć 15 godz - opracowanie danych teoretycznych i pomiarowych 15 godz - przygotowanie prezentacji 11 godz Łącznie 75 godz. KB + PW = 1,5 ECTS KB + 1,5 ECTS PW= 3 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.