Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia aktywności ruchowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-WF12PAR-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia aktywności ruchowej
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 1 rok, 2 sem., wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Litwic-Kaminska
Prowadzący grup: Kamila Litwic-Kaminska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Zna terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw psychologii sportu i aktywności fizycznej, rozumie jej źródła oraz zastosowania w aktywności fizycznej (K_W01)

W02 zna mechanizmy uczenia się, metody i strategie nauczania umiejętności sportowych oraz kształtowania postaw prozdrowotnych (K_W04)

U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów zaplanować działania profilaktyczne stosowane w działalności pedagogicznej związanej z aktywnością fizyczną i rekreacyjną (K_U6)

U02 Potrafi dokonać oceny i interpretacji zachowania ucznia na podstawie obserwacji (K_U7)

U03 Potrafi w zrozumiały sposób przekazać niezbędne informacje (K_U12)

K01 Ma świadomość znaczenia psychologii w pracy nauczyciela wychowania fizycznego (K_K1)

K02 Posiada świadomość ograniczeń w pracy nauczyciela i wie kiedy zwrócić się do psychologa. Wykazuje krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnych w masowych mediach (K_K3)

K03 Potrafi współdziałać i pracować w grupie (K_K6)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Litwic-Kaminska
Prowadzący grup: Kamila Litwic-Kaminska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Zna terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw psychologii sportu i aktywności fizycznej, rozumie jej źródła oraz zastosowania w aktywności fizycznej (K_W01)

W02 zna mechanizmy uczenia się, metody i strategie nauczania umiejętności sportowych oraz kształtowania postaw prozdrowotnych (K_W04)

U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów zaplanować działania profilaktyczne stosowane w działalności pedagogicznej związanej z aktywnością fizyczną i rekreacyjną (K_U6)

U02 Potrafi dokonać oceny i interpretacji zachowania ucznia na podstawie obserwacji (K_U7)

U03 Potrafi w zrozumiały sposób przekazać niezbędne informacje (K_U12)

K01 Ma świadomość znaczenia psychologii w pracy nauczyciela wychowania fizycznego (K_K1)

K02 Posiada świadomość ograniczeń w pracy nauczyciela i wie kiedy zwrócić się do psychologa. Wykazuje krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnych w masowych mediach (K_K3)

K03 Potrafi współdziałać i pracować w grupie (K_K6)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Litwic-Kaminska
Prowadzący grup: Kamila Litwic-Kaminska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Zna terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw psychologii sportu i aktywności fizycznej, rozumie jej źródła oraz zastosowania w aktywności fizycznej (K_W01)

W02 zna mechanizmy uczenia się, metody i strategie nauczania umiejętności sportowych oraz kształtowania postaw prozdrowotnych (K_W04)

U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów zaplanować działania profilaktyczne stosowane w działalności pedagogicznej związanej z aktywnością fizyczną i rekreacyjną (K_U6)

U02 Potrafi dokonać oceny i interpretacji zachowania ucznia na podstawie obserwacji (K_U7)

U03 Potrafi w zrozumiały sposób przekazać niezbędne informacje (K_U12)

K01 Ma świadomość znaczenia psychologii w pracy nauczyciela wychowania fizycznego (K_K1)

K02 Posiada świadomość ograniczeń w pracy nauczyciela i wie kiedy zwrócić się do psychologa. Wykazuje krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnych w masowych mediach (K_K3)

K03 Potrafi współdziałać i pracować w grupie (K_K6)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Litwic-Kaminska
Prowadzący grup: Kamila Litwic-Kaminska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Zna terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw psychologii sportu i aktywności fizycznej, rozumie jej źródła oraz zastosowania w aktywności fizycznej (K_W01)

W02 zna mechanizmy uczenia się, metody i strategie nauczania umiejętności sportowych oraz kształtowania postaw prozdrowotnych (K_W04)

U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów zaplanować działania profilaktyczne stosowane w działalności pedagogicznej związanej z aktywnością fizyczną i rekreacyjną (K_U6)

U02 Potrafi dokonać oceny i interpretacji zachowania ucznia na podstawie obserwacji (K_U7)

U03 Potrafi w zrozumiały sposób przekazać niezbędne informacje (K_U12)

K01 Ma świadomość znaczenia psychologii w pracy nauczyciela wychowania fizycznego (K_K1)

K02 Posiada świadomość ograniczeń w pracy nauczyciela i wie kiedy zwrócić się do psychologa. Wykazuje krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnych w masowych mediach (K_K3)

K03 Potrafi współdziałać i pracować w grupie (K_K6)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

30h - obecność na zajęciach

20h - praca własna studenta (czytanie literatury, przygotowanie do testu końcowego)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Litwic-Kaminska
Prowadzący grup: Kamila Litwic-Kaminska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Zna terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw psychologii sportu i aktywności fizycznej, rozumie jej źródła oraz zastosowania w aktywności fizycznej (K_W01) (B.1.W1, B.1.W2., B.1.W3.)

W02 Zna mechanizmy uczenia się, metody i strategie nauczania umiejętności sportowych oraz kształtowania postaw prozdrowotnych (K_W04) (B.1.W4., B.1.W5.)

U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów, by zaplanować działania profilaktyczne stosowane w działalności pedagogicznej związanej z aktywnością fizyczną i rekreacyjną (K_U6) (B.1.U2., B.1.U4., B.1.U5., B.1.U6., B.1.U7., B.1.U8.)

U02 Potrafi dokonać oceny i interpretacji zachowania ucznia na podstawie obserwacji (K_U7) (B.1.U1)

U03 Potrafi w zrozumiały sposób przekazać niezbędne informacje (K_U12) (B.1.U3.)

K01 Ma świadomość znaczenia psychologii w pracy nauczyciela wychowania fizycznego (K_K1) (B.1.K2)

K02 Posiada świadomość ograniczeń w pracy nauczyciela i wie kiedy zwrócić się do psychologa. Wykazuje krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnych w masowych mediach (K_K3) (B.1.K1.)

K03 Potrafi współdziałać i pracować w grupie (K_K6)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

30 godz. wykładów

Praca własna (PW) studenta:

20 godz. - opanowanie treści wykładowych, czytanie zadanej literatury i przygotowanie do zaliczenia

Łącznie 30 godz. KB + 20 godz. PW = 50 godz. (2 ECTS)


Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Litwic-Kaminska
Prowadzący grup: Kamila Litwic-Kaminska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)