Pedagogika aktywności ruchowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF12PeAR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika aktywności ruchowej |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W01 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W03 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W16 zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania K_U2 potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania zawodowe, uwzględniając swój rozwój , zgodnie z normami i zasadami etycznymi, uregulowaniami prawnymi zawodu nauczyciela K_K2 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) K_K5 postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich Efekty przedmiotowe: W01 student zna terminologię aktywności ruchowej i wychowania fizycznego. Zna i potrafi scharakteryzować dziedziny kultury fizycznej K_W01. W02 Zna biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Posiada wiedzę na temat metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do uczestnictwa w zajęciach ruchowych K_W03. W03 Zna i rozumie profilaktyczny wpływ odpowiedniej aktywności fizycznej na organizm człowieka. Zna mechanizmy oddziaływania na organizm ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi, a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego K_W16. U01 Student potrafi planować, realizować działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej oraz prowadzić ich ewaluację. W swoich działaniach uwzględnia zasady etyczne i uregulowania prawne zawodu nauczyciela K-U02. K01 Wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej K_K02. K02 Traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie K-K05. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | zaliczenie wcześniejszych etapów studiów |
|
Bilans pracy studenta: | zajęcia dydaktyczne w kontakcie z wykładowcą -30h praca własna studenta (praca ze źródłami) - 30h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W01 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W03 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W16 zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania K_U2 potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania zawodowe, uwzględniając swój rozwój , zgodnie z normami i zasadami etycznymi, uregulowaniami prawnymi zawodu nauczyciela K_K2 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) K_K5 postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich Efekty przedmiotowe: W01 student zna terminologię aktywności ruchowej i wychowania fizycznego. Zna i potrafi scharakteryzować dziedziny kultury fizycznej K_W01. W02 Zna biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Posiada wiedzę na temat metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do uczestnictwa w zajęciach ruchowych K_W03. W03 Zna i rozumie profilaktyczny wpływ odpowiedniej aktywności fizycznej na organizm człowieka. Zna mechanizmy oddziaływania na organizm ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi, a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego K_W16. U01 Student potrafi planować, realizować działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej oraz prowadzić ich ewaluację. W swoich działaniach uwzględnia zasady etyczne i uregulowania prawne zawodu nauczyciela K-U02. K01 Wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej K_K02. K02 Traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie K-K05. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | zaliczenie wcześniejszych etapów studiów |
|
Bilans pracy studenta: | zajęcia dydaktyczne w kontakcie z wykładowcą -30h praca własna studenta (praca ze źródłami) - 30h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W01 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W03 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W16 zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania K_U2 potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania zawodowe, uwzględniając swój rozwój , zgodnie z normami i zasadami etycznymi, uregulowaniami prawnymi zawodu nauczyciela K_K2 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) K_K5 postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich Efekty przedmiotowe: W01 student zna terminologię aktywności ruchowej i wychowania fizycznego. Zna i potrafi scharakteryzować dziedziny kultury fizycznej K_W01. W02 Zna biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Posiada wiedzę na temat metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do uczestnictwa w zajęciach ruchowych K_W03. W03 Zna i rozumie profilaktyczny wpływ odpowiedniej aktywności fizycznej na organizm człowieka. Zna mechanizmy oddziaływania na organizm ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi, a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego K_W16. U01 Student potrafi planować, realizować działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej oraz prowadzić ich ewaluację. W swoich działaniach uwzględnia zasady etyczne i uregulowania prawne zawodu nauczyciela K-U02. K01 Wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej K_K02. K02 Traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie K-K05. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | zaliczenie wcześniejszych etapów studiów |
|
Bilans pracy studenta: | zajęcia dydaktyczne w kontakcie z wykładowcą -30h praca własna studenta (praca ze źródłami) - 30h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W01 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W03 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W16 zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania K_U2 potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania zawodowe, uwzględniając swój rozwój , zgodnie z normami i zasadami etycznymi, uregulowaniami prawnymi zawodu nauczyciela K_K2 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) K_K5 postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich Efekty przedmiotowe: W01 student zna terminologię aktywności ruchowej i wychowania fizycznego. Zna i potrafi scharakteryzować dziedziny kultury fizycznej K_W01. W02 Zna biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Posiada wiedzę na temat metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do uczestnictwa w zajęciach ruchowych K_W03. W03 Zna i rozumie profilaktyczny wpływ odpowiedniej aktywności fizycznej na organizm człowieka. Zna mechanizmy oddziaływania na organizm ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi, a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego K_W16. U01 Student potrafi planować, realizować działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej oraz prowadzić ich ewaluację. W swoich działaniach uwzględnia zasady etyczne i uregulowania prawne zawodu nauczyciela K-U02. K01 Wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej K_K02. K02 Traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie K-K05. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | zaliczenie wcześniejszych etapów studiów |
|
Bilans pracy studenta: | zajęcia dydaktyczne w kontakcie z wykładowcą -30h praca własna studenta (praca ze źródłami) - 30h |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Frołowicz | |
Prowadzący grup: | Tomasz Frołowicz | |
Strona przedmiotu: | https://kulturafizyczna.ukw.edu.pl/jednostka/wydzial_kultury_fizycznej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student stosuje terminologię pedagogiki aktywności ruchowej i wychowania do rekreacji ruchowej. Charakteryzuje człowieka sprawnego. Omawia ryzyka zdrowotne wynikające z niedostatku aktywności fizycznej, w tym choroby cywilizacyjne. Wyjaśnia znaczenie aktywności ruchowej jako środka wspomagającego proces uczenia się. Omawia zasady odpowiedzialności za bezpieczeństwo i ochronę zdrowia uczniów (K_W01) (N_W2, N_W12) (B.2.W2.) W02 - Student omawia biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Omawia podstawowe metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do aktywności fizycznej. Omawia sposoby nawiązywania poprawnych relacji w grupie/klasie szkolnej, prawidłowych interakcji, rozwiązywania konfliktów czy zdyscyplinowania i wzajemnego szacunku (K_W03) (N_W1) (B.2.W4.) W03 - Student wyjaśnia mechanizm profilaktycznego wpływu aktywności fizycznej na organizm człowieka. Omawia możliwości oddziaływania na zdrowie młodego człowieka ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego (K_W16) (B.2.W3.) U01 - Student planuje proste działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej dostosowane do indywidualnych możliwości uczniów, uwzględniając regulacje etyczne i prawne zawodu nauczyciela (K_U02) (N_U2, N_U5) (B.2.U1. B.2.U3.) K01 - Student wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej poprzez samodzielne pogłębianie wiedzy w tym obszarze (K_K02) (B.2.K3.) K02 - Student traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie (K_K05) (N_K1) (B.2.K1.) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 15 godz. wykładu, - 15 godz. konwersatorium, Praca własna (PW) studenta: - 8 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych , przygotowanie do zaliczenia, - 10 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie projektu. Dodatkowo: - 2 godz. konsultacji z nauczycielem (GK). Łącznie 30 godz. KB + 18 godz. PW + 2 godz. GK = 50 godz. (2 ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Frołowicz | |
Prowadzący grup: | Tomasz Frołowicz | |
Strona przedmiotu: | https://kulturafizyczna.ukw.edu.pl//jednostka/wydzial-nauk-o-zdrowiu/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe W01 – posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin [K_W01] W02 – posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin [K_W03] W03 - zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania [K_W16] U01 - potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania zawodowe, uwzględniając swój rozwój , zgodnie z normami i zasadami etycznymi, uregulowaniami prawnymi zawodu nauczyciela [K_U2] K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [K_K2] K02 - postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich [K_K5] Efekty przedmiotowe: W01 - student zna terminologię aktywności ruchowej i wychowania fizycznego. Zna i potrafi scharakteryzować dziedziny kultury fizycznej [K_W01]. W02 - Zna biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Posiada wiedzę na temat metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do uczestnictwa w zajęciach ruchowych [K_W03]. W03 - Zna i rozumie profilaktyczny wpływ odpowiedniej aktywności fizycznej na organizm człowieka. Zna mechanizmy oddziaływania na organizm ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi, a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego [K_W16]. U01 - Student potrafi planować, realizować działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej oraz prowadzić ich ewaluację. W swoich działaniach uwzględnia zasady etyczne i uregulowania prawne zawodu nauczyciela [K-U02]. K01 - Wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej [K_K02]. K02 - Traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie [K-K05]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 15 godz. wykładu, - 15 godz. konwersatorium, Praca własna (PW) studenta: - 8 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych , przygotowanie do zaliczenia, - 10 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie projektu. Dodatkowo: - 2 godz. konsultacji z nauczycielem (GK). Łącznie 30 godz. KB + 18 godz. PW + 2 godz. GK = 50 godz. (2 ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.