Pedagogika aktywności ruchowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF1PAR-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika aktywności ruchowej |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W01 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W03 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W16 zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania K_U2 potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania zawodowe, uwzględniając swój rozwój , zgodnie z normami i zasadami etycznymi, uregulowaniami prawnymi zawodu nauczyciela K_K2 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) K_K5 postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich Efekty przedmiotowe: W01 student zna terminologię aktywności ruchowej i wychowania fizycznego. Zna i potrafi scharakteryzować dziedziny kultury fizycznej K_W01. W02 Zna biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Posiada wiedzę na temat metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do uczestnictwa w zajęciach ruchowych K_W03. W03 Zna i rozumie profilaktyczny wpływ odpowiedniej aktywności fizycznej na organizm człowieka. Zna mechanizmy oddziaływania na organizm ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi, a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego K_W16. U01 Student potrafi planować, realizować działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej oraz prowadzić ich ewaluację. W swoich działaniach uwzględnia zasady etyczne i uregulowania prawne zawodu nauczyciela K_U02. K01 Wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej K_K02. K02 Traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie K_K05. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | zaliczenie wcześniejszych etapów studiów |
|
Bilans pracy studenta: | zajęcia dydaktyczne w kontakcie z wykładowcą -30h praca własna studenta (praca ze źródłami) - 30h |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W01 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W03 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W16 zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania K_U2 potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania zawodowe, uwzględniając swój rozwój , zgodnie z normami i zasadami etycznymi, uregulowaniami prawnymi zawodu nauczyciela K_K2 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) K_K5 postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich Efekty przedmiotowe: W01 student zna terminologię aktywności ruchowej i wychowania fizycznego. Zna i potrafi scharakteryzować dziedziny kultury fizycznej K_W01. W02 Zna biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Posiada wiedzę na temat metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do uczestnictwa w zajęciach ruchowych K_W03. W03 Zna i rozumie profilaktyczny wpływ odpowiedniej aktywności fizycznej na organizm człowieka. Zna mechanizmy oddziaływania na organizm ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi, a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego K_W16. U01 Student potrafi planować, realizować działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej oraz prowadzić ich ewaluację. W swoich działaniach uwzględnia zasady etyczne i uregulowania prawne zawodu nauczyciela K_U02. K01 Wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej K_K02. K02 Traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie K_K05. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | zaliczenie wcześniejszych etapów studiów |
|
Bilans pracy studenta: | zajęcia dydaktyczne w kontakcie z wykładowcą -30h praca własna studenta (praca ze źródłami) - 30h |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W01 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W03 posiada wiedzę na temat historii, uwarunkowań, czynników rozwoju, kierunków, głównych systemów oraz ogólnych problemów współczesnej kultury fizycznej; zna elementarną terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w wychowaniu fizycznym, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin K_W16 zna miejsce kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz miejsce wychowania fizycznego w edukacji; zna teorie i prawa dotyczące mechanizmów oddziaływania środkami fizycznymi na organizm oraz środkami społecznymi na osobowość w procesie kształcenia i wychowania K_U2 potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania zawodowe, uwzględniając swój rozwój , zgodnie z normami i zasadami etycznymi, uregulowaniami prawnymi zawodu nauczyciela K_K2 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) K_K5 postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich Efekty przedmiotowe: W01 student zna terminologię aktywności ruchowej i wychowania fizycznego. Zna i potrafi scharakteryzować dziedziny kultury fizycznej K_W01. W02 Zna biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Posiada wiedzę na temat metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do uczestnictwa w zajęciach ruchowych K_W03. W03 Zna i rozumie profilaktyczny wpływ odpowiedniej aktywności fizycznej na organizm człowieka. Zna mechanizmy oddziaływania na organizm ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi, a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego K_W16. U01 Student potrafi planować, realizować działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej oraz prowadzić ich ewaluację. W swoich działaniach uwzględnia zasady etyczne i uregulowania prawne zawodu nauczyciela K_U02. K01 Wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej K_K02. K02 Traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie K_K05. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | zaliczenie wcześniejszych etapów studiów |
|
Bilans pracy studenta: | zajęcia dydaktyczne w kontakcie z wykładowcą -30h praca własna studenta (praca ze źródłami) - 30h |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Frołowicz | |
Prowadzący grup: | Tomasz Frołowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student stosuje terminologię pedagogiki aktywności ruchowej i wychowania do rekreacji ruchowej. Charakteryzuje człowieka sprawnego. Omawia ryzyka zdrowotne wynikające z niedostatku aktywności fizycznej, w tym choroby cywilizacyjne. Wyjaśnia znaczenie aktywności ruchowej jako środka wspomagającego proces uczenia się. Omawia zasady odpowiedzialności za bezpieczeństwo i ochronę zdrowia uczniów (K_W01) (N_W2, N_W12) (B.2.W2.) W02 - Student omawia biomedyczne i społeczne podstawy edukacji. Omawia podstawowe metod i sposobów wychowania dzieci i młodzieży do aktywności fizycznej. Omawia sposoby nawiązywania poprawnych relacji w grupie/klasie szkolnej, prawidłowych interakcji, rozwiązywania konfliktów czy zdyscyplinowania i wzajemnego szacunku (K_W03) (N_W1) (B.2.W4.) W03 - Student wyjaśnia mechanizm profilaktycznego wpływu aktywności fizycznej na organizm człowieka. Omawia możliwości oddziaływania na zdrowie młodego człowieka ćwiczeniami ruchowymi i bodźcami klimatycznymi a także możliwości oddziaływania środkami społecznymi na osobowość wychowanka w procesie wychowania fizycznego (K_W16) (B.2.W3.) U01 - Student planuje proste działania edukacyjne w zakresie aktywności ruchowej dostosowane do indywidualnych możliwości uczniów, uwzględniając regulacje etyczne i prawne zawodu nauczyciela (K_U02) (N_U2, N_U5) (B.2.U1. B.2.U3.) K01 - Student wykazuje gotowość do samodoskonalenia własnej działalności pedagogicznej w zakresie aktywności ruchowej poprzez samodzielne pogłębianie wiedzy w tym obszarze (K_K02) (B.2.K3.) K02 - Student traktuje wychowanka podmiotowo, jest jego doradcą i partnerem w trosce o ciało i zdrowie (K_K05) (N_K1) (B.2.K1.) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 16 godz. wykładu, - 14 godz. konwersatorium, Praca własna (PW) studenta: - 8 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych , przygotowanie do zaliczenia, - 10 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie założeń projektu i przygotowanie projektu. Dodatkowo: - 2 godz. konsultacji z nauczycielem (GK). Łącznie 30 godz. KB + 18 godz. PW + 2 godz. GK = 50 godz. (2 ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.