Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne podstawy aktywności ruchowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-WF1TPAR-NP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teoretyczne podstawy aktywności ruchowej
Jednostka: Kolegium III
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michalina Kuska
Prowadzący grup: Michalina Kuska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - posiada wiedzę oraz zna podstawowe pojęcia i terminy stosowane w zakresie różnych form aktywności ruchowej (K_W12, K_W15).

W02 - posiada wiedzę dotyczącą pozytywnego wpływu aktywności fizycznej na zdrowie człowieka, zna mechanizmy działania związane z hiper i hipokinezją (K_W16, K_W17).

U01 – w oparciu o posiadaną wiedzę oraz dostępne materiały posiada umiejętność przygotowania pisemnego scenariusza lub prezentacji multimedialnej z wybranych form aktywności ruchowej (K_U06, K_U09).

K01 - swoją postawą i zaangażowaniem potrafi dbać o jakość wykonywanej przez siebie pracy. Rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego (K_K04, K_K12).




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michalina Kuska
Prowadzący grup: Michalina Kuska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - posiada wiedzę oraz zna podstawowe pojęcia i terminy stosowane w zakresie różnych form aktywności ruchowej (K_W12, K_W15).

W02 - posiada wiedzę dotyczącą pozytywnego wpływu aktywności fizycznej na zdrowie człowieka, zna mechanizmy działania związane z hiper i hipokinezją (K_W16, K_W17).

U01 – w oparciu o posiadaną wiedzę oraz dostępne materiały posiada umiejętność przygotowania pisemnego scenariusza lub prezentacji multimedialnej z wybranych form aktywności ruchowej (K_U06, K_U09).

K01 - swoją postawą i zaangażowaniem potrafi dbać o jakość wykonywanej przez siebie pracy. Rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego (K_K04, K_K12).




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Żychowska
Prowadzący grup: Małgorzata Żychowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - student zna podstawy teoretyczne stosowania zróżnicowanych form aktywności ruchowej jako środka wspomagającego rozwój organizmu człowieka na każdym etapie ontogenezy. K_W12

W02 - student zna składowe zdrowego stylu życia ze szczególnym uwzględnieniem wpływu aktywności ruchowej, K_W15

W03 - student zna znaczenie kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych, K_W16

W04 - student zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją

K_W17

U01 - student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu terapeutycznym, profilaktycznym i zastosować ją w planowanych działaniach ruchowych u osób na różnym etapie ontogenezy, K_U6,

U02 - student potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne w zakresie kultury fizycznej, K_U9,

K01 - student posiada świadomość zdobytej wiedzy i wykorzystuje ją do działań z zakresu kultury fizycznej, K_K4

K02 - student właściwie diagnozuje i formułuje opinie dotyczące osób na każdym etapie ontogenezy w zakresie działalności związanej z wykonywaniem zawodu, K_K12.



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z biologii szkoły średniej

Bilans pracy studenta:



Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Nowak-Zaleska
Prowadzący grup: Alicja Nowak-Zaleska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - student zna podstawy teoretyczne stosowania zróżnicowanych form aktywności ruchowej jako środka wspomagającego rozwój organizmu człowieka na każdym etapie ontogenezy. K_W12

W02 - student zna składowe zdrowego stylu życia ze szczególnym uwzględnieniem wpływu aktywności ruchowej, K_W15

W03 - student zna znaczenie kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych, K_W16

W04 - student zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją

K_W17

U01 - student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu terapeutycznym, profilaktycznym i zastosować ją w planowanych działaniach ruchowych u osób na różnym etapie ontogenezy, K_U6,

U02 - student potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne w zakresie kultury fizycznej, K_U9,

K01 - student posiada świadomość zdobytej wiedzy i wykorzystuje ją do działań z zakresu kultury fizycznej, K_K4

K02 - student właściwie diagnozuje i formułuje opinie dotyczące osób na każdym etapie ontogenezy w zakresie działalności związanej z wykonywaniem zawodu, K_K12.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z biologii szkoły średniej

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 15 godz. wykładów

- 8 godz. laboratorium

- 5 godzin konsultacji

Praca własna (PW) studenta:

- 11 godz. w ramach wykładów

- 11 godz w ramach laboratorium

opanowanie treści wykładowych, laboratorium, przygotowanie do zaliczenia.

Łącznie 28 godz. KB + 22 godz. PW = 50 godz. (2 ECTS).


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Nowak-Zaleska
Prowadzący grup: Alicja Nowak-Zaleska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - student zna podstawy teoretyczne stosowania zróżnicowanych form aktywności ruchowej jako środka wspomagającego rozwój organizmu człowieka na każdym etapie ontogenezy. K_W12

W02 - student zna składowe zdrowego stylu życia ze szczególnym uwzględnieniem wpływu aktywności ruchowej, K_W15

W03 - student zna znaczenie kultury fizycznej w prewencji i leczeniu chorób cywilizacyjnych, K_W16

W04 - student zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją

K_W17

U01 - student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu terapeutycznym, profilaktycznym i zastosować ją w planowanych działaniach ruchowych u osób na różnym etapie ontogenezy, K_U6,

U02 - student potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne w zakresie kultury fizycznej, K_U9,

K01 - student posiada świadomość zdobytej wiedzy i wykorzystuje ją do działań z zakresu kultury fizycznej, K_K4

K02 - student właściwie diagnozuje i formułuje opinie dotyczące osób na każdym etapie ontogenezy w zakresie działalności związanej z wykonywaniem zawodu, K_K12.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z biologii szkoły średniej

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 15 godz. wykładów

- 8 godz. laboratorium

- 5 godzin konsultacji

Praca własna (PW) studenta:

- 11 godz. w ramach wykładów

- 11 godz w ramach laboratorium

opanowanie treści wykładowych, laboratorium, przygotowanie do zaliczenia.

Łącznie 28 godz. KB + 22 godz. PW = 50 godz. (2 ECTS).


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)