Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe o charakterze teoretycznym/Seminarium dyplomowe o charakterze praktycznym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-WF3SDPT-NP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe o charakterze teoretycznym/Seminarium dyplomowe o charakterze praktycznym
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 3 rok, wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [NP]
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Napierała, Mariusz Zasada
Prowadzący grup: Jerzy Eksterowicz, Marek Napierała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

STUDENT zna terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w kulturze fizycznej, posiada szeroką wiedzę dotyczącą zagadnień jakie podejmuje w swoich badaniach i swojej pracy licencjackiej (K_W01)

W02

STUDENT zna podstawy metodologii badań naukowych oraz zasady dyplomowania w Instytucie Kultury Fizycznej UKW, wie jak zaprojektować i przeprowadzić badania naukowe dotyczące kultury fizycznej, jak stawiać pytania badawcze i formułować hipotezy oraz jak wyciągać wnioski na podstawie analizy wyników badań (K_W01)

U01

STUDENT analizuje, ocenia i interpretuje fakty, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu kultury fizycznej, dzięki temu potrafi zaprojektować i przeprowadzić badania naukowe dotyczące kultury fizycznej oraz dokonać ewaluacji własnych działań i przemyśleń (K_U17)

U02

STUDENT wykazuje umiejętność zróżnicowanego wykorzystania dostępnych źródeł informacyjnych w celu pozyskiwania i przechowywania danych związanych ze studiowanym kierunkiem i w pracy pedagogicznej posiada umiejętność zaprojektowania i przeprowadzenia badań naukowych w środowisku związanym z kulturą fizyczną; potrafi analizować, interpretować i zaprezentować dane liczbowe zawarte w wynikach badań naukowych (w tym badań własnych) związanych z kulturą fizyczną oraz wyciągać odpowiednie wnioski (K_U15)

U03

STUDENT wykorzystuje swoją wiedzę podczas pisania pracy licencjackiej korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) oraz nowoczesnych technologii (K_U16)

K01

STUDENT ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów wiedzy, weryfikuje ją, opisuje wykorzystanie jej i doskonalenie umiejętności w trakcie pisania pracy licencjackiej (K_K03)

K02

STUDENT zastosuje Design Thinking w rozwiązywaniu problemów, jest przygotowany do przekraczania własnych ograniczeń, wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową (K_K03)

K03

STUDENT krytycznie przyjmuje informacje dostępne w masowych mediach, postępuje uczciwie projektując badania, wykazuje się odpowiednią postawą wobec plagiatu (K_K03)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- teoria wychowania fizycznego (czynniki wpływające na rozwój dzieci i młodzieży)

- psychologia (czynniki sprzyjające i hamujące rozwój człowieka, kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych)

Pedagogika, metodologia badań naukowych.


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Napierała, Mariusz Zasada
Prowadzący grup: Jerzy Eksterowicz, Marek Napierała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

STUDENT zna terminologię dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw nauk i dyscyplin stosowanych w kulturze fizycznej, posiada szeroką wiedzę dotyczącą zagadnień jakie podejmuje w swoich badaniach i swojej pracy licencjackiej (K_W01)

W02

STUDENT zna podstawy metodologii badań naukowych oraz zasady dyplomowania w Instytucie Kultury Fizycznej UKW, wie jak zaprojektować i przeprowadzić badania naukowe dotyczące kultury fizycznej, jak stawiać pytania badawcze i formułować hipotezy oraz jak wyciągać wnioski na podstawie analizy wyników badań (K_W01)

U01

STUDENT analizuje, ocenia i interpretuje fakty, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu kultury fizycznej, dzięki temu potrafi zaprojektować i przeprowadzić badania naukowe dotyczące kultury fizycznej oraz dokonać ewaluacji własnych działań i przemyśleń (K_U17)

U02

STUDENT wykazuje umiejętność zróżnicowanego wykorzystania dostępnych źródeł informacyjnych w celu pozyskiwania i przechowywania danych związanych ze studiowanym kierunkiem i w pracy pedagogicznej posiada umiejętność zaprojektowania i przeprowadzenia badań naukowych w środowisku związanym z kulturą fizyczną; potrafi analizować, interpretować i zaprezentować dane liczbowe zawarte w wynikach badań naukowych (w tym badań własnych) związanych z kulturą fizyczną oraz wyciągać odpowiednie wnioski (K_U15)

U03

STUDENT wykorzystuje swoją wiedzę podczas pisania pracy licencjackiej korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) oraz nowoczesnych technologii (K_U16)

K01

STUDENT ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów wiedzy, weryfikuje ją, opisuje wykorzystanie jej i doskonalenie umiejętności w trakcie pisania pracy licencjackiej (K_K03)

K02

STUDENT zastosuje Design Thinking w rozwiązywaniu problemów, jest przygotowany do przekraczania własnych ograniczeń, wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową (K_K03)

K03

STUDENT krytycznie przyjmuje informacje dostępne w masowych mediach, postępuje uczciwie projektując badania, wykazuje się odpowiednią postawą wobec plagiatu (K_K03)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- teoria wychowania fizycznego (czynniki wpływające na rozwój dzieci i młodzieży)

- psychologia (czynniki sprzyjające i hamujące rozwój człowieka, kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych)

Pedagogika, metodologia badań naukowych.


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Żukowska
Prowadzący grup: Danuta Dworakowska, Alicja Kostencka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Klimczyk
Prowadzący grup: Mariusz Klimczyk, Tomasz Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - potrafi posiadaną wiedzę na temat uwarunkowań, czynników rozwoju kultury fizycznej przekształcić tworząc strategię rozwijania postaw prosomatycznych, prozdrowotnych i prospołecznych (K_W01)

U01 - student raportuje dane źródłowe ze źródeł w języku polskim i obcym wykorzystując nowoczesne technologie (K_U16)

U02– umie analizować i interpretować wyniki badań własnych i umiejętnie wykorzystać je do tworzenia przydatnych wniosków w pracy nauczyciela (K_U17)


U03- jest przygotowany do wykorzystania swej wiedzy korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) oraz nowoczesnych technologii (K_U15)




K01- jest przygotowany do własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową , wykazuje ostrożność i krytycyzm (K_K3)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- teoria wychowania fizycznego (czynniki wpływające na rozwój dzieci i młodzieży)

- psychologia (czynniki sprzyjające i hamujące rozwój człowieka, kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych)

Pedagogika, metodologia badań naukowych.


Bilans pracy studenta:

22 godzin - seminarium + 228 godzin = 5 godzin konsultacje + praca studenta + 10 ECTS

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła 75 godzin;

- przygotowanie do poszczególnych seminariów z uwzględnieniem naniesionych korekt poszczególnych podrozdziałów i rozdziałów pracy 90 godzin;

- ustawienie przcy do druku, zgodnie z wyogami pisania pracy dyplomowej 28 godzin;

- przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godzin.


BILANSIE GODZIN PRACY STUDENTA:

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła

- przygotowanie planu pracy;

- pisanie pracy dyplomowej;

- przygotowanie do egzaminu dyplomowego.


opracowanie mapy myśli z wykładu (np. wysłuchanego w ramach kształcenia zdalnego)


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Łoboda
Prowadzący grup: Mariusz Klimczyk, Tomasz Kowalik, Bartłomiej Niespodziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Nowak-Zaleska
Prowadzący grup: Tomasz Kowalik, Alicja Nowak-Zaleska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - potrafi posiadaną wiedzę na temat uwarunkowań, czynników rozwoju kultury fizycznej przekształcić tworząc strategię rozwijania postaw prosomatycznych, prozdrowotnych i prospołecznych (K_W01)

W02 - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady zakresu ochrony własności intelektualnej i materialnej oraz prawa autorskiego, wie jak postępować zgodnie z zasadami etyki w pracy nauczyciela i w pracy naukowej, posiada podstawową wiedzę w zakresie technik informatycznych i sposobów jej wykorzystania w zakresie działalności zawodowej i naukowej do której otrzymuje przygotowanie w ramach kierunku studiów wychowanie fizyczne (K_W22, K_W24)

U01 - potrafi realizować zlecone zadania badawcze, monitoruje proces ich realizacji, analizuje i wyciąga wnioski, potrafi dokonać opisu, oceny i interpretacji zachowania ucznia z wykorzystaniem prostych technik, diagnozujących przebieg rozwoju; jest przygotowany do wykorzystania swej wiedzy korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) oraz nowoczesnych technologii (K_U04, K_U07, K_U15)

U02 - student raportuje dane źródłowe ze źródeł w języku polskim i obcym wykorzystując nowoczesne technologie (K_U16)

U03– umie analizować i interpretować wyniki badań własnych i umiejętnie wykorzystać je do tworzenia przydatnych wniosków w pracy nauczyciela (K_U17)

K01- jest przygotowany do własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową , wykazuje ostrożność i krytycyzm oraz jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w ramach kierunku kształcenia i także do ich współtworzenia; bierze udział w działalności naukowej uczelni (K_K3, K_K07)



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

- teoria wychowania fizycznego (czynniki wpływające na rozwój dzieci i młodzieży)

- psychologia (czynniki sprzyjające i hamujące rozwój człowieka, kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych)

Pedagogika, metodologia badań naukowych.


Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim 24 godz:

- 22 godz. seminarium

- 2 zaliczenie

Praca własna (PW) studenta 226 godz:

- przygotowanie, zebranie materiałów z zakresu tematyki pracy dyplomowej 100 godz

- opracowanie danych teoretycznych i przygotowanie prezentacji z w/w zakresu 126 godz

Łącznie 250 godz. KB + PW = 1 ECTS KB + 9 ECTS PW= 10 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)